Najbardziej dochodowe programy publicystyczne w TV 2014 r.
2015-01-29 16:50
„Dzień na Żywo” zarobił na reklamach 104,3 mln złotych © IvicaNS - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najbardziej dochodowe programy publicystyczne w TV 2013 r.
To już kolejna odsłona realizowanego przez Dom mediowy Lowe Media rankingu najbardziej „dochodowych“ gwiazd dziennikarstwa i publicystyki. W 2014 roku nie doszło do żadnych przetasowań w jego czołówce.I tak na pierwszym miejscu pośród najlepiej zarabiających dla swoich stacji dziennikarzy stanęli ponownie Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek – Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski - prowadzący w TVN 24 (emitowany także w TVN 24 Biznes i Świat”) „Dzień na Żywo”. Ten program zarobił na reklamach 104,3 mln złotych (Michał Cholewiński od września pracuje dla TVP Info).
„Dzień na Żywo” wyprzedził propozycję emitowaną w kilku stacjach Polsatu - prowadzony przez Beatę Cholewińską, Joannę Górską, Bartosza Kurka, Mariusza Abramowicza i Krzysztofa Ibisza program „Nowy Dzień”, który przyniósł 91,9 mln zł (w podsumowaniu 2013 roku „Nowy Dzień także znalazł się na drugim miejscu).
fot. IvicaNS - Fotolia.com
„Dzień na Żywo” zarobił na reklamach 104,3 mln złotych
Na trzecim miejscu, podobnie jak w 2013 roku, uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski. Prowadzony przez nich w TVN 24 program „Szkło Kontaktowe” zarobił 39,1 mln zł. Podobnie jak w wypadku dwóch najbardziej dochodowych programów publicystycznych również „Szkło Kontaktowe” powtórzyło miejsce z podsumowania 2013 roku.
- Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek – Szałkow, Joanna Kryńska, Krzysztof Górlicki, Igor Sokołowski (Dzień na Żywo – TVN 24) – 104,3 mln zł
- Beata Cholewińska, Joanna Górska, Bartosz Kurek Mariusz Abramowicz, Krzysztof Ibisz (Nowy Dzień – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes)) – 91,9 mln zł
- Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski (Szkło Kontaktowe – TVN 24) – 39,1 mln zł
- Elżbieta Jaworowicz (Sprawa dla Reportera – TVP 1) – 30,2 mln zł
- Michał Olszański (Ekspress Reporterów – TVP 2) - 25,3 mln zł
- Andrzej Morozowski, Maciej Knapik (Tak Jest – TVN 24) – 24,3 mln zł
- Tomasz Lis (Tomasz Lis na Żywo – TVP 2) – 22,2 mln zł
- Przemysław Talkowski (Państwo w Państwie – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes)) – 16,3 mln zł
- Piotr Jacoń, Krzysztof Górlicki (Dzień po Dniu – TVN 24, TVN 24 BiS) – 15,4 mln zł
- Ewa Gajewska, Maciej Stroiński (To jest Dzień – Polsat News) – 13,6 mln zł
- Programy i gwiazdy publicystyki, które zajęły podium swą pozycję zawdzięczają głównie ogromnej ilości emisji (odpowiednio 51, 113, 16 tys.), a co za tym idzie przerw reklamowych pokazywanych przy danej pozycji. Warto odnotować, że nie są to najdroższe emisje.
Spoty reklamowe o najgorszym wskaźniku efektywności kosztowej CPP (koszt dotarcia do procenta grupy docelowej), znajdują się w drugiej/trzeciej dziesiątce, tak jak „Biznes dla Ludzi” (TVN24 BiŚ), „To Był Dzień na Świecie „(Polsat News2) czy „Na Pierwszym Planie” (TVP+TVP Info).
Natomiast na najdroższe programy (średni koszt reklamowego spotu 30 sekundowego liczony cennikowo, bez ewentualnych rabarów) natrafimy przy publicystyce na TVP1 („Wszystko co Chcielibyście Wiedzieć o Giełdzie”, „Sprawa dla Reportera”, „Express Reporterów” czy „Tomasz Lis na Żywo”) jednakże należy tez zauważyć, że są to pozycje generujące jedne z najwyższych oglądalności (GRP/spot) – komentuje najnowszy ranking Michał Bakalarczyk, senior media planner z domu mediowego Lowe Media.
Kwoty wzięte pod uwagę przy tworzeniu rankingu pochodzą z danych cennikowych stacji telewizyjnych i nie uwzględniają ewentualnych rabatów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)