eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaSieci handlowe w mediach IV kw. 2014

Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014

2015-01-30 11:41

Przeczytaj także: Sieci handlowe w mediach III kw. 2014


Karpiokalipsa


O ile w trzecim kwartale minionego roku największe zainteresowanie internautów wzbudziły promocje i wyprzedaże artykułów szkolnych, o tyle jego ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem promocji związanych z Bożym Narodzeniem. Najczęściej dyskutowano o wyprzedażach w Biedronce i Lidlu.

fot. mat. prasowe

Wzmianki w kontekście wyprzedaży i promocji

Biedronka to lider, jeżeli chodzi o wzmianki dotyczące promocji i wyprzedaży. Tuż za nią Lidl.


Wiele kontrowersji i falę komentarzy wywołały zamieszczone w serwisie YouTube nagrania „walk o karpia”. Najpopularniejsze z nich doczekały się kilku milionów odsłon. Zarejestrowane w kilku sieciowych sklepach filmy prezentowały przepychanki i utarczki słowne, do których dochodziło w sklepowych kolejkach z powodu obniżek cen wigilijnej ryby. „Karpiokalipsa” – jak niektórzy internauci nazwali serię wydarzeń – doczekała się własnych parodii i memów. Dla wielu internautów była to okazja nie tylko do kpin: „Jak można się śmiać z biedy polskich emerytów? Wielu teraźniejszym hejterom życzę tego, aby w ogóle dostali w przyszłości pieniądze z ZUSu i mieli za co konsumować” – skomentował jeden z użytkowników Facebooka. „Przypatrzcie się jak to w naszym kraju jest dobrze. Jaki to dobrobyt mamy. Ludzie mało się o karpia w Lidlu nie po tratowali...” – dodaje kolejny. W lżejszym tonie dyskutowano o innych okazjach cenowych, w tym grudniowych wyprzedażach zabawek.

O badaniu:
Analizie poddano publikacje w mediach społecznościowych, internecie, telewizji, radiu i prasie, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych: Biedronka, Tesco, Lidl, POLOmarket, Żabka, Kaufland, Intermarche, Carrefour, Freshmarket, Alma. W cytatach zachowano pisownię oryginalną. Wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 lipca a 30 września 2014 roku.

Łukasz Jadaś,

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: