Sport i odchudzanie - gorące tematy noworoczne
2015-02-03 15:32
![Sport i odchudzanie - gorące tematy noworoczne [© Yvonne Weis - Fotolia.com] Sport i odchudzanie - gorące tematy noworoczne](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/aktywnosc-fizyczna/Sport-i-odchudzanie-gorace-tematy-noworoczne-150734-200x133crop.jpg)
Sport i odchudzanie – ulubiony temat Polaków w styczniu © Yvonne Weis - Fotolia.com
Przeczytaj także: Odchudzanie i aktywność fizyczna: o tym huczy internet
IMM przeanalizował ponad 180 tys. publikacji na temat dbania o figurę z okresu jednego miesiąca. Liczba ta, wskazuje na ogromne zainteresowanie tematem odchudzania i pracy nad sylwetką. Zdecydowana większość wzmianek pojawiała się w social mediach (aż 86%), to właśnie tam, najchętniej dzielimy się swoimi osiągnięciami i postanowieniami. Możliwość zamieszczania zdjęć przygotowywanych posiłków (Instagram) oraz zarejestrowanych treningów (Endomondo) przyczynia się do popularyzacji komunikowania w sferze internetu realizowanych zajęć sportowych, czy dbania o dietę. Najwięcej publikacji o tej tematyce pojawiło się 2 stycznia 2015, zaraz po rozpoczęciu nowego roku.fot. mat. prasowe
Sport i odchudzanie - udział procentowy publikacji
Najwięcej wzmianek dotyczących sportu i odchudzania pochodzi z mediów społecznościowych.
Analitycy IMM podzielili wzmianki na temat diety i ćwiczeń na 3 główne segmenty: odchudzanie, fitness i bieganie. Z trzech wskazanych tematów zdecydowanie najpopularniejszy jest fitness (ponad 120 tys. publikacji), który po szczegółowej analizie przy użyciu nowej Platformy IMM pokazuje, jak dużo mówimy o uprawianiu sportu w klubach, centrach sportowych i innych zamkniętych obiektach. Większość publikacji dotyczy konkretnych ośrodków sportowych i rodzajów aktywności fizycznej, użytkownicy internetu zatem, przyczyniają się pośrednio do ich promocji. Może mieć to także wpływ na ilość sprzedawanych na początku roku karnetów na fitness, kurs tańca, czy siłownię.
W analizowanych publikacjach zostały wyodrębnione także wypowiedzi o negatywnym wydźwięku - były to głównie głosy niezadowolenia, dotyczące przepełnienia obiektów sportowych i „słomianego zapału” ćwiczących. Jeden z facebookowiczów pisze: „Znów na biezniach banda żółtodziobów biegajacych przez 5 minut tak szybko jak sprinter na olimpiadzie po czym zawał! Tłum jak na centralnym..jak myslicie, kiedy ich zapał minie?”. Inna użytkowniczka publikuje zdjęcie nóg w trampkach na bieżni z opisem: „Profesjonalne laczki do biegania. Intro dla rozpoczynających przygodę ze sportem pilnie potrzebne.”
fot. mat. prasowe
Bieganie, odchudzanie, fitness -udział procentowy publikacji
Najwięcej wzmianek zbiera fitness, tuż za nim odchudzanie.
Gdzie zatem Polacy i Polki szukają inspiracji? O których trenerach osobistych mówią najcześciej? Kto ich motywuje? Zdecydowanym numerem 1 jest Ewa Chodakowska. Publikacji na jej temat jest dwukrotnie więcej, niż tych dotyczących Anny Lewandowskiej. Zainspirowane nimi są głównie kobiety i dziewczyny, choć pojawiają się też wzmianki ze strony męskiej części społeczeństwa. Sposób komunikacji Ewy Chodakowskiej jest najbliższy oczekiwaniom odbiorców, poszukujacych tego rodzaju treści. Jeden z użytkowników Facebooka stwierdza „Ewa Chodakowska to najlepszy trener, z nią warto rozpocząć 2015 rok. Pora na zmiany! Pierwsze endorfiny wydzieliły się już dziś na siłowni!”
fot. mat. prasowe
Anna Lewandowska vs Ewa Chodakowska
Popularność Ewy Chodakowskiej dwukrotnie przewyższa zainteresowanie Anną Lewandowską.
![Wzrasta aktywność fizyczna Polaków [© yanlev - Fotolia.com] Wzrasta aktywność fizyczna Polaków](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/aktywnosc-fizyczna/Wzrasta-aktywnosc-fizyczna-Polakow-141875-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)