Oprogramowanie dla firm: 5 priorytetów na rok 2015
2015-02-04 12:58
Oprogramowanie © lukatme1 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jakie korzyści daje system ERP w chmurze?
Współczesne organizacje chcą korzystać z nowych modeli biznesowych, aby w sposób bezpieczny wprowadzać innowacje i poprawiać wydajność użytkowanych rozwiązań, jednocześnie starając się wyciągnąć jak najwięcej z inwestycji już dokonanych. Przyszłością jest chmura i „Cloud, Your Way” to temat na kilka kolejnych lat. Działania będą koncentrować się na potrzebach klientów, chcących szybko czerpać materialne korzyści z nowych technologii jak media społecznościowe, urządzenia mobilne, czy narzędzia analityczne. Istotne jest oferowanie przez dostawców najwyższej jakości usługi wsparcia poprzez społeczności użytkowników oraz szybki dostęp do odpowiednich specjalistów.Uwzględniając tę zmianę w podejściu, poniżej wymieniamy pięć priorytetów, które naszym zdaniem będą wywierały wpływ na branżę informatyczną w roku 2015.
Kontakt z klientem ważniejszy od procesów
Nowe technologie mogą wzmocnić sektory usługowe, uwalniając czas pracowników poświęcany na wprowadzanie danych do systemów, na rzecz skupienia i zaangażowania się w obsługę klientów. W roku 2015 coraz więcej firm będzie poddawało ocenie jakość obsługi klienta oraz systemy wykorzystywane do obsługi przez swoich pracowników. Nowe technologie i nowe podejście cyfrowe powodują, że obsługa klienta jest na czele priorytetów nowoczesnych przedsiębiorstw, niezależnie od sektora.
fot. lukatme1 - Fotolia.com
Oprogramowanie
Aplikacje mobilne zamiast stacjonarnych
Od lat oprogramowanie biznesowe stara się dotrzymać kroku naszemu zamiłowaniu do urządzeń mobilnych. Większość dostawców już, w pewnym zakresie, stworzyła wersje mobilne swoich systemów. Jednakże, wysoka jakość mobilna, w szczególności w złożonych obszarach jak ERP, wymaga więcej niż tylko uzyskania kompatybilności oprogramowania z dominującymi mobilnymi systemami operacyjnymi. Nowa generacja mobilnych ERP wymaga myślenia mobilnego jakie stosują producenci aplikacji konsumenckich. Te aplikacje są powiązane z głównymi systemami i zaprojektowane do realizacji konkretnych zadań jak analiza kosztów, raportowanie, czy rejestracja czasu. Rok 2015 będzie rokiem mobilnego rozwoju w oprogramowaniu biznesowym.
Klient ważniejszy od usługodawcy
Tradycyjne oprogramowanie biznesowe wymaga wysokich początkowych inwestycji. Do tej pory firmy kupowały nowy system ERP na wiele lat i inwestowały miliony we wdrożenie, tym samym nie mając wręcz możliwości zmiany systemu. Sytuacja ta zmieniła się za sprawą technologii cyfrowych i nowego podejścia. Ceny subskrypcji i prosty sposób przeprowadzenia zmiany w organizacji, oznacza, że to klient rozdaje karty, a jego długoterminowy sukces stanowi klucz do sukcesu dostawcy. W roku 2015 zobaczymy, jak coraz więcej firm będzie ukierunkowywać działania na sukces klienta.
Użytkownicy ważniejsi od konsultantów
Kluczem do sukcesu w XXI wieku jest elastyczność, rozumiana jako dostosowanie się do nowych modeli biznesowych oraz potrzeb użytkowników. Będzie to istotny element dla firm rozważających nabycie oprogramowania w roku 2015. Użytkownicy tradycyjnego oprogramowania biznesowego przyzwyczaili się do systemów, które mogą być zmieniane wyłącznie przy pomocy zewnętrznego konsultanta lub programisty. Nowa rzeczywistość będzie polegać na możliwości zmiany dostawcy w ciągu kilku dni i dokonywania zmian w systemie bez wsparcia zewnętrznego – to będą kluczowe przewagi konkurencyjne.
Jakość usług ważniejsza od funkcjonalności
Użytkownicy oprogramowania biznesowego w życiu prywatnym cieszą się bezproblemowym, łatwym i wygodnym korzystaniem ze smartfonów, chmury, czy mediów społecznościowych. W miarę rozprzestrzeniania się tego nastawienia i postępu technologicznego, nasza tolerancja dla nieudolnych systemów w pracy, z których trudno korzystać, jest coraz mniejsza. Będziemy wymagać od współczesnego oprogramowania biznesowego, aby łączyło w sobie technologie SMAC (social, mobile, analytics i cloud) – to właśnie na tym organizacje będą skupiać swoją uwagę w najbliższych latach. Niemniej jednak jakość usług świadczonych klientom nabierze większego znaczenia niż funkcjonalność – jako kluczowy priorytet oprogramowania, do czasu, kiedy systemy dla przedsiębiorstw nie dorównają aplikacjom konsumenckim.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)
-
Moricone / 2016-03-03 17:08:31
Jakiś czas temu zaczęliśmy inwestować w oprogramowanie i systemy, które na co dzień przydają się w przedsiębiorstwie. Ostatnio wdrożyliśmy inEwi (www.inewi.pl)- system do rejestracji czasu pracy, który pozwala na zautomatyzowanie wejść i wyjść pracowników, rozliczeń, urlopów oraz delegacji. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
-
ErnestDyllo / 2016-05-04 15:18:55
Znam to narzędzie. Zdecydowaliśmy o jego konieczności kiedy zdarzały się różne incydenty związane z niezaplanowaną absencją ze strony pracowników. Najpierw przetestowaliśmy ten program i zdecydowanie nas przekonał fakt, że korzystając ze zwykłego tabletu mam wszystko, pieniądze w kieszeni, profesjonalne narzędzie, pracowników, którym nie muszę patrzeć na ręce. Nie byłem nigdy zwolennikiem podglądania. Uważam, że to najlepsze rozwiązanie na rynku na tę chwilę. [ odpowiedz ] [ cytuj ]