Buty online - tak kupuje Polak
2015-02-15 00:15
Buty sportowe najchętniej kupowane © Zarya Maxim - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polaków zakupy modowe w sieci
Polski rynek e-commerce znajduje się w czołówce europejskich liderów. Dużą część rynku stanowią sklepy oferujące e-klientom odzież i obuwie. Czy cieszą się one popularnością? Zdecydowanie tak.Jak wynika z analizy przeprowadzonej ostatnio przez Sarenza, aż 45% ankietowanych swoją ostatnią parę butów kupiło właśnie w Internecie. I nie tyczy się to tylko kobiet. Wprawdzie panowie są jeszcze tradycjonalistami i częściej wybierają sklepy stacjonarne, to okazuje się, że coraz chętniej kupują obuwie w sklepach internetowych.Wirtualny koszyk polskiego mężczyzny
Ponad połowa mężczyzn (56%) przyznaje, że przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w sieci. Wśród wielu produktów dostępnych w sklepach internetowych, Panowie najczęściej sięgają po książki lub płyty (76%), ubrania i akcesoria (74%) oraz multimedia (72%). Zakup obuwia stanowi 56% wszystkich zakupów dokonywanych za pośrednictwem Internetu. Z badań przeprowadzonych przez Sarenza wynika, że polscy mężczyźni do zakupu obuwia podchodzą w sposób racjonalny. Co drugi kupujący przyznaje, że kupuje buty wtedy, gdy są mu potrzebne, 41% badanych najczęściej robi to w czasie wyprzedaży lub na początku każdego nowego sezonu (44%). Dla 86% polskich mężczyzn buty są ważnym elementem ubioru, aż 51% badanych twierdzi, że buty są istotnym elementem ich ubioru, który odzwierciedla osobowość. Konsumenci w Polsce wydają średnio 177 zł na buty, podczas gdy średnia w Europie wynosi 312 zł. Mimo to aż 90% mężczyzn deklaruje, że jest w stanie zapłacić
za buty ponad 800zł, nawet jeśli jest to spontaniczny zakup.
Jaki styl mają polscy mężczyźni?
W wirtualnym koszyku polskiego mężczyzny najczęściej znajdziemy buty sportowe (35%), eleganckie (17%), za kostkę (12%), japonki (14%), trampki (12%) lub sandały i espadryle (9%). Średnio na jednego mężczyznę w Polsce przypada 2-3 pary butów, w przypadku kobiet jest to 3-4 pary.
fot. mat. prasowe
Preferencje zakupowe mężczyzn w Polsce
Czym kierują się polscy mężczyźni kupując online?
Z badań Sarenzy wynika, że czynnikiem determinującym zakup w Internecie jest nie tylko atrakcyjna cena. Dla aktywnych konsumentów, żyjących w ciągłym pośpiechu istotne są również takie czynniki jak: bezpieczeństwo płatności (45% badanych) czy możliwość bezpłatnego zwrotu produktu, jeśli zaistnieje taka konieczność (23%). Aż 93% konsumentów docenia możliwość porównania cen wybranego modelu w różnych sklepach internetowych. Badani przyznają, że oprócz pieniędzy oszczędzają również czas na wyszukiwaniu preferowanego modelu (83% ankietowanych).
Aż 84% konsumentów docenia fakt, że robiąc zakupy przez Internet nie odczuwa presji sprzedawcy, z drugiej strony, co drugi badany ubolewa, że nie może skorzystać z porad personelu (51%) oraz, że nie może dotknąć wybranego produktu (90%).
O badaniu
Badanie przeprowadzono między 25 marca a 2 kwietnia 2014 w 7 krajach europejskich: w Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Polsce, Szwecji i we Włoszech w grupie 3 500 osób w wieku od 18 lat i starszych, reprezentującej populacje kraju pod względem płci, wieku i regionu. Celem ankiety było zebranie opinii ludzi na temat zakupów i analiza ich rosnącej popularności w porównaniu do tradycyjnej formy zakupów. Badanie zostało przeprowadzone już po raz drugi, w 2012 roku badaniu poddano również 3 500 osób.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)