eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaMałaszyński najpopularniejszy, Żmijewski najdroższy

Małaszyński najpopularniejszy, Żmijewski najdroższy

2015-02-13 16:04

Małaszyński najpopularniejszy, Żmijewski najdroższy

Serialowi amanci uwodzą media © iko - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Paweł Małaszyński, Jakub Wesołowski oraz Artur Żmijewski to zdaniem czytelniczek portalu Polki.pl czołówka najbardziej lubianych i najprzystojniejszych polskich aktorów serialowych 2014. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowi sprawdzić, jak bardzo ich obecność zaznacza się w mediach. Z opublikowanego raportu wynika, że topowa "10" polskich amantów doczekała się w ubiegłym roku łącznie ponad 18 tys. materiałów.

Przeczytaj także: Leśna Góra: najlepsza w Polsce promocja miasta

Niekwestionowany lider zestawienia „Serialowi Amanci” - Paweł Małaszyński, odtwórca jednej z głównych roli w serialu „Lekarze” - doczekał się aż 3,7 tys. publikacji na swój temat. Można zatem wykalkulować, że aż co piąta informacja dotyczyła właśnie tego aktora. Drugim najpopularniejszym spośród najprzystojniejszych okazał się Igor Nowal z "Na Wspólnej", czyli Jakub Wesołowski, którego od prowadzącego dzieliło zaledwie 500 publikacji. Na trzecim miejscu ulubieniec starszej części żeńskiej publiczności, bohater „Ojca Mateusza” i „Na dobre i na złe” – Artur Żmijewski. W 2014 r. na jego temat ukazało się 2,9 tys. materiałów. Pomimo iż aktor zajął dopiero trzecie miejsce, to właśnie on najczęściej pojawiał się na pierwszych stronach magazynów – aż 40 razy! Dla porównania Małaszyński odnotował 35 wzmianek na okładkach, a Wesołowski – 20. Następne miejsca w rankingu zajęli Leszek Lichota, Maciej Zakościelny, Marek Bukowski oraz Michał Roznerski. Zestawienie zamykają Andrzej Młynarczyk, Stefan Pawłowski i Lesław Żurek.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat analizowanych aktorów w 2014 r.

Zdecydowanie najwięcej internetowych wzmianek dotyczyło Pawła Małaszyńskiego


75 proc. informacji o liderze rankingu pochodzi z internetu, a głównie ze stron Superseriale.se.pl, Film.onet.pl oraz Film.interia.pl. Natomiast w przypadku prasy o Małaszyńskim najczęściej pisały „Echo Dnia – Radom” i „Tele Świat”. Ekwiwalent reklamowy materiałów na jego temat wyniósł 23 mln złotych. Źródła internetowe jeszcze więcej uwagi poświęciły Wesołowskiemu – aż 82 proc. doniesień medialnych. O aktorze najczęściej można było znaleźć informację na stronach Superseriale.se.pl oraz Jastrzabpost.pl. Poza tym sporo wzmianek na jego temat pochodziło z telewizji – głównie z TVN. AVE publikacji o Wesołowskim wyniosło 25 mln złotych. Jednak rekordzistą pod względem wyceny ekwiwalentu reklamowego został Żmijewski – 32 mln złotych.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat analizowanych aktorów w 2014 r.

Zdecydowanie najwięcej internetowych wzmianek dotyczyło Pawła Małaszyńskiego


Największa popularność medialna Pawła Małaszyńskiego przypadła na luty i była związana z jego rezygnacją z roli Maksa Kellera w serialu „Lekarze” oraz doniesieniami o współpracy reklamowej z firmą P4 (Play). Z kolei na temat Jakuba Wesołowskiego najwięcej publikacji pojawiło się w grudniu ubiegłego roku ze względu na premierę kalendarza „Dżentelmeni 2015”. Marzec zdecydowanie należał do Artura Żmijewskiego. Dziennikarze rozpisywali się wówczas o premierze filmu ”Karol, który został świętym”.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat aktorów w podziale na miesiące w 2014 r.

Największa popularność Jakuba Wesołowskiego przypadła na listopad 2014, co ma związek z pojawieniem się na rynku kalendarza Dżentelmeni.


W grudniu znaczący przyrost materiałów dotyczył także Leszka Lichoty w nawiązaniu do premiery filmu „Wkręceni 2” oraz Macieja Zakościelnego za sprawą informacji o zakończeniu produkcji serialu „Czas Honoru”.

Informacje o badaniu
Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dotyczyło obecności medialnej dziesięciu popularnych polskich aktorów, występujących w serialach telewizyjnych, wybranych na podstawie rankingu portalu Polki.pl. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: