Przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy i nie dają zarobić
2015-02-23 12:15
Przeczytaj także: BARP 2012: sytuacja na rynku pracy
Wykorzystują pracowników bo… płacą za mało
Jednym z funkcjonujących stereotypów jest przekonanie, że u „prywaciarza się nie dorobisz”, a jak pokazuje wynik aktualnego sondażu Rzetelnej Firmy, takie myślenie wciąż jest powszechne. Jest to pokłosie możliwości legalnej pracy za granicą i częstym porównywaniem poziomu zarobków w Polsce do zarobków w innych krajach Unii Europejskiej. Takie analizy nie uwzględniają jednak różnicy porównania kosztów życia, przez co ta dysproporcja jest jeszcze większa. Polacy często porównują zalety pracy w budżetówce, korporacji i u prywaciarza i jak się okazuje, jedną z wad pracy u prywatnego przedsiębiorcy jest niepewność zarobków.
fot. mat. prasowe
Podatki płacone przez przedsiębiorców utrzymują wiele sfer życia publicznego
Wizerunek można zmienić
Zaprezentowany przez Rzetelną Firmę raport pokazuje, że wizerunek przedsiębiorców jest pełen sprzeczności. Polskie firmy dają miejsca pracy, ale płacą za mało. Budują siłę polskiej gospodarki, ale nie są konkurencyjne wobec firm zza granicy. Płacą podatki, dzięki którym finansowane jest wiele dziedzin życia publicznego, ale wcale im na tym nie zależy, bo gdyby była taka sposobność wielu z nich chciałaby oszukać system.
– To, jaki wizerunek mają przedsiębiorcy w opinii publicznej ma duże znaczenie dla społeczeństwa i gospodarki. Ogólne nastroje i opinie znajdują odzwierciedlenie także w sposobie traktowania przedsiębiorców przez administrację rządową i samorządową. Przedsiębiorcy często narzekają na to, że urzędnicy z zasady traktują ich jak oszustów. Na szczęście obserwujemy korzystne zmiany legislacyjne, jak m.in. podpisany przez prezydenta Komorowskiego projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej, zakładający rozstrzyganie wątpliwości na korzyść podatnika, czy proponowane przez Ministerstwo Gospodarki domniemanie uczciwości i rozstrzygania wątpliwości na korzyść przedsiębiorców zawarte w projekcie założeń projektu ustawy tzw. „konstytucji gospodarczej”. Niemniej jednak zmiany w prawie mogą okazać się niewystarczające, jeśli nie pójdzie za nimi zmiana mentalności. Stąd nasze działania, jako Rzetelnej Firmy, które nie tylko promują rzetelność w biznesie, ale także uczą przedsiębiorców tego, aby zmieniać wizerunek przedsiębiorców – dodaje Waldemar Sokołowski.
fot. mat. prasowe
Polscy przedsiębiorcy starają się oszukać system i płacić mniejsze podatki
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2015 przez TNS metodą CAPI na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 15+ o charakterze losowo-kwotowym (N=1000).
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)