eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNajpopularniejsi polscy vlogerzy: Króluje Chodakowska

Najpopularniejsi polscy vlogerzy: Króluje Chodakowska

2015-02-21 01:22

Najpopularniejsi polscy vlogerzy: Króluje Chodakowska

Vlog © Tim - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Ewa Chodakowska jest zdecydowanie najpopularniejszą polską YouTuberką – informacje o niej stanowiły aż ¼ wzmianek, które ukazały się w mediach w 2014 r. odnośnie TOP 25 vlogerów – wynika z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Na drugim miejscu znalazł się SA Wardęga, a na trzecim – CeZik.

Przeczytaj także: YouTube: trendy I 2014

14 lutego 2015 r. YouTube obchodził dziesiątą rocznicę zarejestrowania swojej domeny. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował obecność medialną kluczowych polskich vlogerów – analitycy przebadali materiały w prasie, internecie i RTV, które ukazały się w 2014 r.

Liczba publikacji


Ewa Chodakowska zdeklasowała pozostałych YouTuberów pod względem liczby publikacji – informacje na jej temat stanowiły aż 25 procent całego przekazu odnośnie TOP 25 polskich vlogerów. Drugim miejscem w rankingu może poszczycić się SA Wardęga z wynikiem przekraczającym 3 tys. materiałów. Podium zamyka CeZik, który pojawił się w prawie 1,8 tys. doniesień medialnych. Powyżej 1 tys. publikacji za ubiegły rok odnotowali także donGURALesko oraz Step Records. Kolejne miejsca zajęli AbstrachujeTV, Mateusz M, KlejNuty, Banshee oraz 5 sposobów na. Każdy z nich osiągnął wynik powyżej 500 materiałów.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsi polscy vlogerzy

Ewa Chodakowska, SA Wardega i CeZik zajęli podium w zestawieniu najpopularniejszych polskich vlogerów


Ranking AVE


Chodakowska zdominowała także ranking AVE. Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na jej temat wyceniono na prawie 70 mln złotych. Drugie miejsce zajął Wardęga (21 mln złotych). Zmiana w zestawieniu, w porównaniu do liczby publikacji, pojawia się dopiero na trzeciej pozycji – tutaj zamiast CeZika uplasował się Niekryty Krytyk z wynikiem blisko 9 mln złotych.

Informacje o trenerce fitness dominują w sieci – aż 79 proc. materiałów ukazało się na stronach WWW. Najczęściej o Chodakowskiej pisano na Eska.pl, Kozaczek.pl oraz Plotek.pl. Dużo doniesień na jej temat pojawiło się także w prasie, głównie w tytułach „Fakt” oraz „Shape”. W sieci dobrze poradzili sobie też Wardęga, CeZik, donGURALesko oraz Step Records. W pierwszej trójce najpopularniejszych vlogerów w radiu obok prowadzącego Wardęgi (188) znaleźli się CeZik (138) oraz Niekryty Krytyk (166). Liderem w telewizji okazał się Wardęga (183), następnie Chodakowska (134) i Mateusz M (40).

YouTuberzy często gościli w minionym roku na okładkach magazynów. Chodakowska 30 razy, Mateusz M 28 razy, Wardęga – 10 razy. Dla zdecydowanej większości najbardziej medialny był koniec roku. Wardęga odnotował aż 400-procentowy wzrost publikacji w grudniu.

Niekwestionowanym liderem pod względem liczby subskrybentów był Wardęga, którego miesięczne zarobki wyceniano na 3,5 – 56,6 tys. dolarów. Dla porównania, wynagrodzenie Step Records szacowano na 8,8 – 141,4 tys. dolarów, a Chodakowskiej na 194 dolarów – 3,1 tys. dolarów.

Informacje o badaniu


„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przebadał częstotliwość występowania w mediach 25 najbardziej medialnych YouTube’rów z zestawienia 100 najbardziej popularnych polskich kanałów YouTube. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Metoda: ilościowa analiza danych.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: