eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaSpołeczna odpowiedzialność biznesu w mediach

Społeczna odpowiedzialność biznesu w mediach

2015-02-24 13:07

Społeczna odpowiedzialność biznesu w mediach

CSR © Marco2811 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W 2014 roku w Internecie oraz prasie pojawiło się łącznie 15 562 publikacji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Ich wartość wyniosła 38 934 550 zł. Wśród tytułów prasowych temat CSR najczęściej podejmowała Gazeta Finansowa, z kolei najchętniej podejmowanym zagadnieniem była popularyzacja działań CSR - wynika z raportu NEWTON Media.

Przeczytaj także: Działania CSR - jak funkcjonują w polskich firmach?

NEWTON Media zbadała, jak w 2014 roku w polskich mediach postrzegany był temat społecznej odpowiedzialności biznesu. W celu przeprowadzenia badania, spośród publikacji, jakie ukazały się w całym 2014 roku w prasie i na portalach internetowych, wyselekcjonowano te, w których była mowa o CSR, społecznej odpowiedzialności biznesu, odpowiedzialnym biznesie. W badanym okresie na ten temat ukazało się 15 562 publikacji (najwięcej w październiku – 1703), przy czym aż 90% z nich pojawiło się w Internecie.

Wśród tytułów prasowych najczęściej temat CSR poruszały: Gazeta Finansowa (188), Puls Biznesu (116), a także Dziennik Gazeta Prawna (99), Rzeczpospolita (90) oraz Gazeta Wyborcza (71). Szczególnie chętnie na tematy związane z CSR pisały dzienniki ogólnopolskie – 430 publikacji (27,42%). Zagadnieniami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu często zajmowały się także tytuły prasy regionalnej (24,11%), a także prasy ekonomicznej (22,77%). Tematem CSR w mniejszym stopniu zajmowała się prasa branżowa (15,88%) oraz tygodniki opinii (8,55%).

fot. mat. prasowe

Procentowy podział publikacji w zależności od rodzaju medium

W dziennikach ogólnopolskich pojawiło się 430 publikacji na temat CSR


Głównym tematem publikacji były kwestie związane z popularyzacją działań CSR. Wśród najpopularniejszych stwierdzeń pojawiały się m.in.: „CSR to już oczywistość“; „Polacy są gotowi na odpowiedzialny biznes“; „Sukces firm leży w odpowiedzialności“. Wprawdzie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu traktowane są jako aktywności non-profit, warto jednak poznać, jaka byłaby wartość publikacji na temat CSR w mediach, gdyby przełożyć je na przelicznik finansowy.

W podsumowaniu za 2014 rok wartość publikacji wyniosła 38 934 550 zł, z czego największy ekwiwalent przypada na grudzień (6 180 860 zł), a najmniejszy na lipiec (1 799 348 zł).

fot. mat. prasowe

Ekwiwalent reklamowy

Wartość publikacji wyniosła prawie 39 miliony zł


Informacje o badaniu


Badanie przeprowadzone było na potrzeby dorocznej Gali Fundacji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (FCSR), która odbyła się 9 lutego 2015 roku w Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre. NEWTON Media jest członkiem Fundacji CSR.

Członkiem Fundacji może zostać każda firma, która zainteresowana jest promowaniem idei korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Informacje o tym, w jaki sposób włączyć się w działania organizacji znajdują się na stronie: www.fcsr.pl


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: