Miliardowe inwestycje w kolej na Dolnym Śląsku
2015-02-23 23:52
PKP PLK wyda na Dolnym Śląsku 2,5 miliarda złotych na inwestycje © niv koren - Fotolia.com
W latach 2014 - 2020 Polskie Linie Kolejowe zamierzają wydać na Dolnym Śląsku na skrócenie czasu przejazdu i poprawę obsługi podróżnych ponad 2,5 miliarda złotych. Dotychczas koleje za ponad 2 mld zł zmodernizowały na Dolnym Śląsku linie, wybudowały 40 nowych peronów oraz 28 mostów i wiaduktów.
Przeczytaj także: Gdański Port Północny zyska lepsze połączenie kolejowe
Najważniejsze projekty realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe na Dolnym Śląsku w ostatnich latach to modernizacja linii Wrocław – Poznań na odcinku od Wrocławia do granicy woj. dolnośląskiego (kosztem 1,3 mld złotych) i poprawa stanu linii Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra (łącznie ponad 400 mln). Na obszarze województwa dolnośląskiego znajduje się w eksploatacji 1.763 km linii kolejowych, co stanowi około 10 procent linii będących w zarządzie PKP PLK.W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zrealizowane zostały remonty na trasie Kłodzko – Kudowa Zdrój (61,7 mln) oraz Jelenia Góra - Szklarska Poręba (28,1 mln). W tym roku się kończy się modernizacja peronów na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej (8,3 mln).
Dzięki dotychczasowym remontom skrócił się czas przejazdu i poprawił standard obsługi pasażerów także na terenie Dolnego Śląska. Obecnie przejazd do Warszawy trwa rekordowo krótko 3 h 42 min. Krócej jeżdżą pociągi na zmodernizowanych liniach do Wałbrzycha, Jeleniej Góry, Opola, Jelcza-Laskowic, Obornik Śląskich.
W ramach projektów podstawowych w perspektywie UE 2014 - 2020 Polskie Linie Kolejowe zamierzają wydać na Dolnym Śląsku 2,5 miliarda zł. Kwota ta obejmuje między innymi remont linii kolejowych o długości ponad 400 km.
PKP Polskie Linie Kolejowe realizują obecnie ponad 130 projektów inwestycyjnych. W 2013 roku wydatki PLK na inwestycje wyniosły 5,3 mld zł, a w 2014 r. ponad 7 mld zł na inwestycje i 2 mld zł na utrzymanie i remonty. Efektem prac jest ponad 1.300 kilometrów zmodernizowanych torów, około 200 nowych peronów. Szybszy i bezpieczny przejazd umożliwia ponad 1.400 zmodernizowanych mostów, wiaduktów i przejazdów kolejowo-drogowych oraz 1.500 nowych rozjazdów.
Przeczytaj także:
PKP wprowadziły wakacyjny rozkład jazdy
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)