Najlepsze tablety: jakie modele kupują Polacy?
2015-02-25 08:48
TAB A7-30 Hero © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Tablety Lenovo TAB 2 A7
Firma Agito.pl wzięła pod lupę cztery miesiące (od października do stycznia) sprzedaży tabletów w swoim sklepie. Ostatnie lata wyraźnie pokazują, że czwarty kwartał w roku to czas szczególnego zainteresowania multimediami ze względu na zbliżające się święta, z kolei w pierwszym miesiącu nowego roku ludzie wydają pieniądze otrzymane w prezencie. Konsumenci, dostrzegając znaczące obniżki cen elektroniki po świętach, świadomie czekają z zakupem do czasu wyprzedaży.fot. mat. prasowe
Samsung Galaxy Tab 4 10.1
Firma Agito.pl odnotowała w 2014 roku 51% wzrost sprzedaży tabletów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Gdy spojrzymy już tylko na wskazane wcześniej 4 miesiące, wzrost wynosi około 30%. O ile ta pierwsza liczba wiąże się w dużym stopniu z ogólnym wzrostem sprzedaży w całym sklepie, o tyle druga jest wyraźnie związana z preferencjami zakupowymi. Osoby decydujące się na zakup tabletu, rok i dwa lata wcześniej chętniej sięgały po inne produkty. Średni koszyk zakupowy tabletów w podanym okresie roku 2013 wynosił 688 zł, a w roku 2014 obniżył się do kwoty 359 zł.
fot. mat. prasowe
Jakie tablety wybierają Polacy?
W ostatnich 4 miesiącach Polacy wyraźnie wybierają tańsze modele, niż w analogicznym okresie 2013 roku. Najwięcej sprzedaje się najtańszych modeli z 7-calowymi ekranami. Droższe i większe A-brandy wymieniamy znacznie rzadziej i wykorzystujemy nieco inaczej. Wśród modeli powyżej 1100 zł najlepiej sprzedają się tablety firmy Samsung, zaś w cenie do 1100 zł konsumenci decydują się na sprzęt marki Lenovo.
fot. mat. prasowe
TAB A7-30 Hero
Co roku obserwujemy lekki wzrost zakupu tabletów, jednak nie jest to tak spektakularny boom, jak jeszcze w 2012 roku. W porównaniu do 2013 roku zauważamy spadek średniej wartości zamówienia. Nasi Klienci sięgają po tańsze modele A-brandowe, czyli Samsung czy Lenovo, jednak najpopularniejsze są tzw. B-brandy – Tracer, Manta, Prestigio itp. – mówi Piotr Michalski, Product Manager Agito.pl.
Dość istotne wydaje się jednak to, że w czwartym kwartale 2014 roku po raz pierwszy od dłuższego czasu zdarzyła się sytuacja, gdy dynamika sprzedaży laptopów przewyższyła tablety. Wzrosła także sprzedaż smartfonów oraz e-czytników. To może być kolejny dowód na nasycenie rynku. Z drugiej strony producenci, zauważając ten trend, powinni stawiać swoim urządzeniom coraz wyższe wymagania.
fot. mat. prasowe
Tracer OVO 3G 7
Początek tego roku wyraźnie wskazuje, że cena wciąż odgrywa dużą rolę, ale w TOP 5 pojawiają się też droższe modele, głównie z łącznością 3G. Tym samym średni koszyk zakupowy wzrasta do 412 zł (wyliczony na podstawie sprzedaży total tabletów w okresie 1 styczeń – 15 luty 2015)
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze tablety 1 stycznia - 15 lutego
Co czeka nas w najbliższych miesiącach? Jak co roku, po targach CES w sklepach pojawi się wiele nowych, atrakcyjnych urządzeń oraz wzbogacone wersje dotychczasowych modeli. Szczególnie uważnie będziemy przyglądać się „tabletowym hybrydom”, czyli urządzeniom przejmującym powoli rolę notebooków.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)