System mobilnej obsługi magazynu
2005-11-23 01:51
Przeczytaj także: Zdalne zarządzanie w Pronox S.A.
Centrum Logistyczne w Łoziskach koło Piaseczna, gdzie został wdrożony system, ma powierzchnię około 26 000 m.kw. Przed wdrożeniem systemu wszystkie dokumenty – zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne – były drukowane w jednym miejscu, w biurowej części magazynu.Nowy system mobilnej obsługi magazynu składa się z zaadaptowanej przez dział informatyczny Wincanton aplikacji do zarządzania powierzchnią magazynową i dostawami, przenośnych drukarek Zebra QL-420, mobilnych terminali zawierających również czytniki kodów kreskowych oraz sieci bezprzewodowej, która umożliwia wzajemną komunikację urządzeń mobilnych oraz systemu komputerowego.
Pracownicy magazynowi mają teraz bezpośrednią łączność z systemem informatycznym, mogą drukować etykiety magazynowe w miejscu i czasie, w którym są one potrzebne. Wykorzystany sprzęt jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach środowiskowych, zwykle nieodpowiednich dla typowego sprzętu biurowego.
„Systemy mobilne umożliwiają firmom logistycznym bardziej precyzyjne zarządzanie magazynem, a przy tym pozwalają na uzyskanie znaczących oszczędności finansowych oraz wzrostu wydajności pracy. Dzięki wyeliminowaniu dokumentów papierowych znacznie skraca się czas wykonania poszczególnych czynności. Znacznie zmniejszają się też koszty zużywanych materiałów eksploatacyjnych. System mobilnej obsługi magazynu jest więc niezwykle opłacalną inwestycją, która zwraca się w ciągu kilku do kilkunastu miesięcy od wdrożenia. Dlatego tego typu rozwiązania cieszą się coraz większym zainteresowaniem użytkowników także w Polsce.” – powiedział Piotr Klepczarek, dyrektor generalny Zebra Technologies na obszar EMEA-Wschód.
Komunikacja pracowników z systemem informatycznym odbywa się on-line, w czasie rzeczywistym. Na terminalach wyświetlane są zlecenia do realizacji, są one wykorzystywane do potwierdzania wykonania poszczególnych czynności, faktu odnalezienia właściwej lokacji w magazynie (poprzez zeskanowanie kontrolnego kodu kreskowego umieszczonego na stelażu) lub produktu itp. Praktycznie wszystkie potrzebne etykiety – np. etykiety magazynowe przychodzących towarów, etykiety identyfikujące przesyłki wychodzące itp) są drukowane na przenośnych, bezprzewodowych drukarkach Zebry bezpośrednio w miejscu ich wykorzystania.
„System umożliwił podniesienie poziomu naszych usług. Mobilne drukarki i terminale pozwalają magazynierowi pracować bez dokumentów papierowych. Operacje są odnotowywane bezpośrednio w systemie informatycznym, a wszystkie etykiety są drukowane dokładnie w czasie i miejscu, w którym są potrzebne. Magazynierzy pracują wydajniej i praktycznie bez omyłek. Zarazem mamy lepszą kontrolę jakości i wydajności pracy.” – dodaje Patryk Pająk.
System informatyczny wdrożony w Łoziskach obsługuje praktycznie wszystkich klientów tego Centrum Logistycznego. W planach jest rozszerzenie go na wszystkie centra logistyczne Wincanton w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowej.
oprac. : eGospodarka.pl