5 rad jak sprzedawać w m-commerce
2015-02-27 10:34
M-commerce © Africa Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: M-commerce: powiadomienia push popularyzują aplikacje mobilne?
1. Strona mobilna czy aplikacja?
Według badań, największą popularnością w Polsce cieszą się strony mobilne, na które decyduje się co czwarty sklep. Jednak podejmując decyzję, nie należy sugerować się wyborami większości, a przeanalizować własną sytuację. Strony mobilne z pewnością są tańszym rozwiązaniem, a na ich wdrożenie potrzeba mniej czasu. Co więcej, nie dotyczą ich dwa główne problemy, jakie występują przy aplikacjach – rozmiar rozwiązania, związane z zajmowaniem pamięci urządzeń mobilnych, jak i przygotowywanie wersji pod dany system operacyjny. Na tym jednak kończą się przewagi stron mobilnych. Aplikacje mobilne z kolei oferują funkcje, których próżno szukać na stronach mobilnych.
Aplikacje mobilne, nawet jeżeli nie są one włączone, mogą wyświetlać informacje o aktualnych promocjach i okazjach na pasku powiadomień smartfona – tzw. powiadomienia push. Dużo lepiej wykorzystują też geolokalizację i mogą reagować na zmieniające się położenie użytkownika, a więc oferować mu np. promocje obowiązujące w danym mieście, a nawet w konkretnym sklepie stacjonarnym. Ponadto, aplikacje mobilne mogą wykorzystywać kamery telefonu. Dzięki temu klient może np. szybko porównać cenę produktu w konkurencyjnym sklepie stacjonarnym, robiąc zdjęcie jego kodu kreskowego, QR czy samego produktu – wyjaśnia Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.Co więcej, badania pokazują, że klienci pokochali aplikacje i tylko w 2014 roku ich wykorzystywanie wzrosło o 76 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.
fot. Africa Studio - Fotolia.com
M-commerce
2. Pod jakie urządzenia i przeglądarki optymalizować strony mobilne i aplikacje?
W przypadku aplikacji mobilnych do wyboru mamy 3 najpopularniejsze systemy operacyjne: Android, iOS i WindowsPhone. Czy zatem najlepszym wyjściem jest przygotowanie trzech programów? Wydaje się to być wzorcowym rozwiązaniem, jednak nie musimy się na nie od razu decydować. Według raportu „Handel mobilny w praktyce 2014”, należy zadbać przede wszystkim o użytkowników systemu Android. Na potrzebę stworzenia aplikacji działającej na tym systemie zwrócili uwagę niemal wszyscy ankietowani. Kwestia optymalizacji wygląda zupełnie inaczej w przypadku mobilnych wersji stron e-sklepów. Warto zadbać o to, by były dostosowane do specyfiki przeglądarek. W Polsce największą popularnością cieszy się ta wbudowana w system Android. Jednak już niedługo przegoni ją Google Chrome. Następna w kolejności, jednak z udziałem wynoszącym poniżej 10 proc., jest Opera oraz Safari na iOS z udziałem wynoszącym około 5 proc. Pamiętajmy, że koszty dostosowania strony mobilnej do konkretnej przeglądarki są niższe niż w przypadku tworzenia osobnej aplikacji mobilnej. Dlatego warto zadbać o to, by wyświetlała się ona poprawnie we wszystkich wymienionych wyżej programach oraz dodatkowo w mobilnej wersji Internet Explorera, mobilnym Firefoxie, a także NetFroncie.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)