Telemarketer - zawód znienawidzony
2015-03-05 10:58
Telemarketer © Lars Zahner - Fotolia.com
Przeczytaj także: Call center walczy o dobre imię
O kim mowa? O telemarketerach…. 0 ponad 250 tysiącach ludzi pracujących „na słuchawkach”Dlaczego tak nie lubimy telemarketerów? Skąd tyle jadu, hejtu i nienawiści w postach internautów? Skąd tyle narzekań na natarczywe telefony? Skąd oni znają mój numer telefonu i dlaczego właśnie do mnie dzwonią z ofertą, której nie potrzebuję????
Zacznijmy o wyjaśnienia. Telemarketerzy, zwani agentami, konsultantami czy doradcami to osoby pracujące w call center i wykonujące różne zadania. Podstawowy podział pracy telemarketerów wynika z kierunku ruchu telefonicznego w call center: inbound (ang.inbound calls) czyli rozmowy przychodzące i outbound call – rozmowy wychodzące (z call center).
Tak naprawdę nasza złość skierowana jest tylko w jednym kierunku – do tych, co do nas dzwonią. Bo jeśli my dzwonimy, jeśli my mamy jakiś problem, potrzebę, wtedy telemarketerów, zwłaszcza tych, którzy rozwiążą nasz problem w pierwszym kontakcie- kochamy a firmę chwalimy za profesjonalną usługę.
Skupmy się na tych, co do nas dzwonią. Dlaczego tak często jesteśmy molestowani ofertami? Przede wszystkim nie często. Polski konsument otrzymywał średnio dużo mniej telefonów z propozycją zakupów niż jego odpowiednik na zachodzie Europy czy w USA. Ponadto znacznie ogranicza dzwonienie polskie prawo. Z raportu „Polskie Badania Marketingu Zintegrowanego” (Raport z badania Target Group Index Październik 2014. Badanie przeprowadzone zostało przez MillwardBrown na zlecenie SMB i udostępnione przez SMB) wynikają następujące wnioski:
- 32% ankietowanych czyli mniej niż 1/3 dorosłej populacji Polaków odebrało w ciągu ostatnich 12 miesięcy telefony reklamowe –, ponad 2/3 populacji telefonu reklamowego nie otrzymało.
- Sześciu na dziesięciu odbierających telefony reklamowe (62%) wysłuchuje do końca przedstawianej w nich oferty, ale z niej nie korzysta.
- Według deklaracji osób, które odebrały telefon reklamowy w ciągu ostatniego miesiąca, dzwoniący najczęściej przedstawiali produkty i usługi z branży telekomunikacyjnej (36%), Internetu/ telewizji (24%), zdrowia i farmaceutyki (23%), ubezpieczeń (18%) oraz finansów (17%).
- 64% badanych, którzy odebrali telefony reklamowe w ciągu ostatniego miesiąca, odbierało je od firm, których klientami nie są – nie kupują ich produktów ani usług.
- Wśród osób, które odebrały telefon reklamowy (przypomnę, że dotyczy to mniej niż 1/3 populacji dorosłych Polaków) w ciągu ostatniego miesiąca najczęściej wskazywana liczba odebranych telefonów reklamowych w miesiącu to 1 - 2 połączenia (54%). 39% respondentów wskazuje odebranie od 3 do 10 połączeń w miesiącu, a 6% - 11 i więcej telefonów.
fot. mat. prasowe
Telefony reklamowe
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)