eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyTelemarketer - zawód znienawidzony

Telemarketer - zawód znienawidzony

2015-03-05 10:58

Telemarketer - zawód znienawidzony

Telemarketer © Lars Zahner - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Są wszędzie, towarzyszą nam codziennie, pomagają w załatwieniu różnych spraw, umawiają do lekarza, załatwiają dostawę pizzy, przysyłają taksówkę, sprzedają, rozpatrują nasze reklamacje. Ułatwiają życie. Paradoksalnie raczej znienawidzeni niż kochani.

Przeczytaj także: Call center walczy o dobre imię

O kim mowa? O telemarketerach…. 0 ponad 250 tysiącach ludzi pracujących „na słuchawkach”

Dlaczego tak nie lubimy telemarketerów? Skąd tyle jadu, hejtu i nienawiści w postach internautów? Skąd tyle narzekań na natarczywe telefony? Skąd oni znają mój numer telefonu i dlaczego właśnie do mnie dzwonią z ofertą, której nie potrzebuję????

Zacznijmy o wyjaśnienia. Telemarketerzy, zwani agentami, konsultantami czy doradcami to osoby pracujące w call center i wykonujące różne zadania. Podstawowy podział pracy telemarketerów wynika z kierunku ruchu telefonicznego w call center: inbound (ang.inbound calls) czyli rozmowy przychodzące i outbound call – rozmowy wychodzące (z call center).

Tak naprawdę nasza złość skierowana jest tylko w jednym kierunku – do tych, co do nas dzwonią. Bo jeśli my dzwonimy, jeśli my mamy jakiś problem, potrzebę, wtedy telemarketerów, zwłaszcza tych, którzy rozwiążą nasz problem w pierwszym kontakcie- kochamy a firmę chwalimy za profesjonalną usługę.

Skupmy się na tych, co do nas dzwonią. Dlaczego tak często jesteśmy molestowani ofertami? Przede wszystkim nie często. Polski konsument otrzymywał średnio dużo mniej telefonów z propozycją zakupów niż jego odpowiednik na zachodzie Europy czy w USA. Ponadto znacznie ogranicza dzwonienie polskie prawo. Z raportu „Polskie Badania Marketingu Zintegrowanego” (Raport z badania Target Group Index Październik 2014. Badanie przeprowadzone zostało przez MillwardBrown na zlecenie SMB i udostępnione przez SMB) wynikają następujące wnioski:
  • 32% ankietowanych czyli mniej niż 1/3 dorosłej populacji Polaków odebrało w ciągu ostatnich 12 miesięcy telefony reklamowe –, ponad 2/3 populacji telefonu reklamowego nie otrzymało.
  • Sześciu na dziesięciu odbierających telefony reklamowe (62%) wysłuchuje do końca przedstawianej w nich oferty, ale z niej nie korzysta.
  • Według deklaracji osób, które odebrały telefon reklamowy w ciągu ostatniego miesiąca, dzwoniący najczęściej przedstawiali produkty i usługi z branży telekomunikacyjnej (36%), Internetu/ telewizji (24%), zdrowia i farmaceutyki (23%), ubezpieczeń (18%) oraz finansów (17%).
  • 64% badanych, którzy odebrali telefony reklamowe w ciągu ostatniego miesiąca, odbierało je od firm, których klientami nie są – nie kupują ich produktów ani usług.
  • Wśród osób, które odebrały telefon reklamowy (przypomnę, że dotyczy to mniej niż 1/3 populacji dorosłych Polaków) w ciągu ostatniego miesiąca najczęściej wskazywana liczba odebranych telefonów reklamowych w miesiącu to 1 - 2 połączenia (54%). 39% respondentów wskazuje odebranie od 3 do 10 połączeń w miesiącu, a 6% - 11 i więcej telefonów.

fot. mat. prasowe

Telefony reklamowe

Największa grupa respondentów telefony reklamowe odbiera kilka razy w miesiącu.


 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: telemarketerzy, telemarketing, call center

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: