Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.
2015-03-06 12:17
Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
Okres przedświąteczny sprawił, że w ostatnim kwartale roku 2014 pojawiały się częściej niż zwykle reklamy pożyczek gotówkowych. Ciekawą reklamę zaprezentował Vivus Finance „Wszyscy wiemy, że Mikołaj lubi otrzymywać prezenty”. Spot przekonywał, że jezeli Mikołaj owe listy otrzyma, to udaje się do swojego pomocnika - reklamodawcy Vivus.pl (spot ten emitowany był ponad 2 tys. razy). Euro Bank był również aktywny w kwestii pożyczek emitując reklamy zatytułowane: „Gdy bierzesz kredyt gotówkowy i kupujesz prezenty” oraz „Gdy bierzesz kredyt gotówkowy i kupujesz sprzęt sportowy”; bank PKO BP również nie spoczywał na laurach reklamując się poprzez spot „Tam gdzie powstają myśli, czyli miniratka”. Tym razem reklama przedstawia mózg człowieka, w którym powstają myśli wzięcia kredytu np. na prezenty dla najbliższych lub wymarzony wyjazd.
Pożyczki i kredyty gotówkowe górą
Jak wynika z danych aplikacji admonit, wśród wszystkich firm i instytucji finansowych oraz banków najczęściej reklamowanym produktem w ostatnim kwartale 2014 r. były pożyczki gotówkowe. Na ten cel wydano 98,4 mln zł, co stanowiło około 23 proc. całej zainwestowanej kwoty przez wszystkie podmioty finansowe na reklamę w tym kwartale. Z firm pożyczkowych najmocniej zaznaczyły swoją obecność Provident oraz Vivus przeznaczając na ten cel odpowiednio 24 i 19,5 mln zł.
Na drugim miejscu produktowym uplasowały się kredyty gotówkowe z kwotą oscylującą na 70 mln zł. Banki dość intensywnie promowały również swoje konta osobiste wydając na ten cel aż 64 mln zł. Stawkę „najlepszych pięciu” kończą ubezpieczyciele: reklamowane były różnego rodzaju ubezpieczenia na przykład na życie, wypadek, jak również ubezpieczenia komunikacyjne. Tutaj najmocniej zaznaczyły się takie firmy jak: Metlife, Liberty Direct, Proama, PZU i Prudential.
fot. mat. prasowe
TOP 5 produktów finansowych pod względem wydatków reklamowych
Facebook huczy od wszelakich tematów
Blogerzy i uczestnicy forów byli w IV kwartale 2014 r. niesamowicie aktywni, jeżeli chodzi o komentowanie ofert banków i ubezpieczycieli. Niekwestionowanym liderem pod względem ilości wzmianek pozostaje oczywiście Facebook. W badanym okresie najczęściej pisano tam o Banku PKO ponad 17 tys. razy. Innymi źródłami na których intensywnie wymieniano się opiniami oraz poradami był Twitter oraz Forum-Kredytowe.pl. Ze względu na okres przedświąteczny najczęstszymi tematami internautów były pożyczki. Na Facebooku pisano o „kosmatych myślach” w reklamie miniratki PKO BP, jak również publikowano numery kont bankowych, które mają wspomóc najuboższych lub chorych przed Świętami Bożego Narodzenia. Na forach i blogach można było odnaleźć dużo wzmianek o nowym systemie BLIK wprowadzonym przez Polski System Płatności, który umożliwia szybkie płacenie za pomocą telefonu w internecie i tradycyjnych sklepach.
fot. mat. prasowe
TOP 5 najbardziej aktywnych źródeł dyskusji o finansach
O badaniu:
Wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 01.10.2014 a 31.12.2014.
Łukasz Jadaś, Sylwia Skrodzka
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)