E-mail marketing w chmurze
2015-03-05 14:24
![E-mail marketing w chmurze [© leowolfert - Fotolia.com] E-mail marketing w chmurze](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-mail-marketing/E-mail-marketing-w-chmurze-152537-200x133crop.jpg)
E-mail marketing w chmurze © leowolfert - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kampania e-mail: co warto wiedzieć?
Efektywna integracja
Profesjonalny system w chmurze może zostać połączony z każdym popularnym systemem IT dzięki szerokim możliwościom interfejsu. Im dokładniejsze dane, tym większe możliwości indywidualizacji oferty oraz dostarczanych informacji. Najważniejsze z nich, takie jak lista wybieranych produktów i ich dostępność, subskrypcja, zmiany w profilu oraz rezygnacja z mailingu mogą zostać automatycznie zsynchronizowane między SaaS i innymi źródłami danych. W ten sposób, marketerzy mają możliwość zarządzania wysyłką wszystkich e-maili w prosty sposób, poprzez centralny system, dostępny dla każdego urządzenia podłączonego do sieci.
Gwarancja dostarczalności
Rozwiązania oparte na chmurze gwarantują, że mailing zostanie dostarczony. Ma to szczególne znaczenie w przypadku informacji, takich jak np. potwierdzenia zamówienia, które w przypadku niedostarczenia mogą mieć znaczący wpływ na relacje z konsumentami. Ciągły monitoring i zarządzanie reputacją serwera staje się więc integralną częścią funkcjonowania chmury. Odpowiedni poziom wiedzy i nakład wysiłków poświęcony na zapewnienie odpowiedniej jakości serwera musi zatem stanowić priorytet. Marketerzy powinni więc dbać o owocną współpracę z dostawcami usług w chmurze i dzielić się odpowiednimi zasobami i doświadczeniami.
Zbieranie danych
Współczesne systemy w chmurze powinny zapewniać możliwość mierzenia kluczowych danych. Najważniejsze z nich uwzględniają opening, click i conversion rates razem z informacjami na temat skuteczności dostarczania poszczególnych wiadomości. Mierzalność w chmurze ma także inne zalety - w profesjonalnych systemach wszystkie dane behawioralne automatycznie wpływają z powrotem do indywidualnego profilu użytkownika - na przykład: grupy osób mieszkających w konkretnym mieście, które klikają w linki w tych samych kategoriach mogą zostać zebrane w pakiet, który jest następnie targetowany według tych samych pól zainteresowań.
fot. leowolfert - Fotolia.com
E-mail marketing w chmurze
Oparty na chmurze e-mail marketing pozwala automatycznie rozsyłać zindywidualizowane "trigger mails", gdyż bierze on pod uwagę wszystkie okoliczności i zainteresowania każdego indywidualnego odbiorcy.
Wielokanałowość
Oparty na chmurze e-mail marketing pozwala automatycznie rozsyłać zindywidualizowane "trigger mails", gdyż bierze on pod uwagę wszystkie okoliczności i zainteresowania każdego indywidualnego odbiorcy. Co więcej, chmura umożliwia również ustawienie wieloetapowej serii komunikatów, które dodatkowo angażują różne kanały informacyjne. Na przykład: osoby, które nie kliknęły w automatycznie wysłaną wiadomość e-mail, mogą otrzymać po kilku dniach przypominający SMS albo indywidualną wiadomość przesyłaną pocztą. Możliwość zaplanowania takich działań jest zazwyczaj umieszczona od razu w rozwiązaniach dostępnych dla chmury.
Bezpieczeństwo
Ostatnią, ale na pewno nie najmniej istotną kwestią, jest uwzględnienie wszystkich aspektów prawnych, gdyż adresy e-mail stanowią w świetle prawa daną osobową. Podczas gdy wewnętrzne systemy i licencjonowane modele zapewniają ekskluzywną niezależność danych, lista odbiorców musi zostać zaimportowana dla usługi SaaS.
Wymaga to spełnienia konkretnych wymogów dla przetwarzania danych osobowych, których wielu usługodawców - zwłaszcza tych poza Europą - nie respektuje.
Wykorzystanie możliwości zewnętrznego dostawcy i prowadzenia e-mail marketingu w chmurze może być ciekawym i efektywnym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Prosta obsługa, elastyczność i bezpieczeństwo pozwalają zadbać o odpowiednią jakość przesyłanych informacji i dodatkowo zapewnić sobie najwyższej jakości monitoring wykonywanych akcji. Takie rozwiązanie, łączące najnowsze rozwiązania technologiczne z dużymi możliwościami personalizacji i analizy, jest jednym z najciekawszych rozwiązań dla marketerów dbających o najwyższy poziom swoich usług.
![Jak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu? [© sasun Bughdaryan - Fotolia.com] Jak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kampania-e-mail/Jak-stworzyc-e-mail-ktory-nie-trafi-do-spamu-204607-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)