Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne
2015-03-08 00:55
![Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne [© Zhenia Vyazankina - Fotolia.com] Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/polskie-kobiety/Polskie-kobiety-rozwazne-towarzyskie-i-modne-152615-200x133crop.jpg)
Polka jest rozważna, towarzyska i modna © Zhenia Vyazankina - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rekordowy trend Halloween - wydatki w USA sięgną 8 mld dolarów
Polka na zakupach
Polka na zakupach szczególną uwagę zwraca na promocje, jednak przeważnie towarzyszy jej duża doza racjonalizmu. 62 procent respondentów badania przyznaje, że "oszczędny" i "racjonalny" to przymiotniki charakteryzujące panie. Ta racjonalność w praktyce oznacza, że kobiety częściej niż płeć przeciwna wybierają produkty promowane, w dużej mierze korzystają z akcji promocyjnych, które proponuje im branża spożywcza, a także są na bieżąco z ofertami promocyjnymi i częściej udają się do dyskontów. Z czego wynika taka właśnie postawa?
Przede wszystkim z faktu, że to kobietach najczęściej spoczywają kwestie związane z domowym. To one odpowiedzialne są za jego planowanie, a także za decyzje zakupowe w takich obszarach jak produkty żywnościowe, wyposażenie wnętrz oraz odzież dla całej rodziny,
„I chociaż Polki zakupy lubią, rzadko pozwalają sobie na ekstrawagancje. W przypadku produktów spożywczych, producenci wiedzą, że powinni uwzględniać przede wszystkim opinie kobiet, bo to one najbardziej się nimi interesują” – mówi Agata Tkaczyk z ARC Rynek i Opinia.
Wprawdzie, niezależnie od płci, najbardziej popularnymi rodzajami promocji są: obniżka ceny produktu lub usługi oraz większa ilość produktów za tą samą cenę, to jednak kobiety znacznie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji polegającej na otrzymaniu dodatkowego produktu lub usługi gratis przy zakupie jednego produktu/ usługi.
Polskie kobiety znacznie mniej chętnie niż mężczyźni podają swoje dane osobowe, niezbędne do wzięcia udziału w promocji.
Modna Polka
Kobiety lepiej znają się na trendach modowych i moda jest dla nich ważniejsza niż dla mężczyzn. Kobiety (78%) znacznie częściej niż mężczyźni (52%) szukają inspiracji modowych w prasie. Sklepy w galeriach handlowych są też częściej inspiracją dla kobiet (71%) niż dla mężczyzn (55%). Panie (48%) częściej niż panowie (30%) wzorują się na osobach znanych. Co trzecia kobieta przyznaje, że nie ma swojej ikony mody. Kobiety, które taką ikonę mają, najczęściej wskazują Małgorzatę Kożuchowską (18%). Stylem preferowanym przez kobiety jest styl miejski (casual) – 40% pań deklaruje, że na co dzień wybiera ten właśnie styl.
fot. mat. prasowe
Kobiety i mężczyźni o modzie
Wyniki badania nie zaskakują to kobiety lepiej znają się na modzie i bardziej się nią interesują.
„Rozwaga Polek w wydawaniu pieniędzy nie oznacza bynajmniej ich braku wrażliwości na modę i nowe trendy. O ile większość Polaków uważa, że zna się na modzie, to kobiety częściej niż mężczyźni stosują swoją znajomość trendów praktyce. Trzeba pamiętać, że często kupują odzież i obuwie także dla swoich bliskich. Naprzeciw tej potrzebie bycia modnym przy ograniczonym budżecie wychodzą outlety, stąd ich duża popularność wśród pań” – mówi Agata Tkaczyk z ARC Rynek i Opinia.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)