eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne

Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne

2015-03-08 00:55

Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne

Polka jest rozważna, towarzyska i modna © Zhenia Vyazankina - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Zakupy Polek nie są nieprzemyślane. Wybierając produkty, kierują się one zdrowym rozsądkiem i chętnie korzystają z promocji cenowych. Ta rozwaga towarzyszy im również podczas zakupów modowych, chociaż wcale nie oznacza to, że polskie kobiety są na bakier z trendami. To niektóre z wniosków płynących z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Przeczytaj także: Rekordowy trend Halloween - wydatki w USA sięgną 8 mld dolarów

Polka na zakupach


Polka na zakupach szczególną uwagę zwraca na promocje, jednak przeważnie towarzyszy jej duża doza racjonalizmu. 62 procent respondentów badania przyznaje, że "oszczędny" i "racjonalny" to przymiotniki charakteryzujące panie. Ta racjonalność w praktyce oznacza, że kobiety częściej niż płeć przeciwna wybierają produkty promowane, w dużej mierze korzystają z akcji promocyjnych, które proponuje im branża spożywcza, a także są na bieżąco z ofertami promocyjnymi i częściej udają się do dyskontów. Z czego wynika taka właśnie postawa?

Przede wszystkim z faktu, że to kobietach najczęściej spoczywają kwestie związane z domowym. To one odpowiedzialne są za jego planowanie, a także za decyzje zakupowe w takich obszarach jak produkty żywnościowe, wyposażenie wnętrz oraz odzież dla całej rodziny,
„I chociaż Polki zakupy lubią, rzadko pozwalają sobie na ekstrawagancje. W przypadku produktów spożywczych, producenci wiedzą, że powinni uwzględniać przede wszystkim opinie kobiet, bo to one najbardziej się nimi interesują” – mówi Agata Tkaczyk z ARC Rynek i Opinia.

Wprawdzie, niezależnie od płci, najbardziej popularnymi rodzajami promocji są: obniżka ceny produktu lub usługi oraz większa ilość produktów za tą samą cenę, to jednak kobiety znacznie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji polegającej na otrzymaniu dodatkowego produktu lub usługi gratis przy zakupie jednego produktu/ usługi.

Polskie kobiety znacznie mniej chętnie niż mężczyźni podają swoje dane osobowe, niezbędne do wzięcia udziału w promocji.

Modna Polka


Kobiety lepiej znają się na trendach modowych i moda jest dla nich ważniejsza niż dla mężczyzn. Kobiety (78%) znacznie częściej niż mężczyźni (52%) szukają inspiracji modowych w prasie. Sklepy w galeriach handlowych są też częściej inspiracją dla kobiet (71%) niż dla mężczyzn (55%). Panie (48%) częściej niż panowie (30%) wzorują się na osobach znanych. Co trzecia kobieta przyznaje, że nie ma swojej ikony mody. Kobiety, które taką ikonę mają, najczęściej wskazują Małgorzatę Kożuchowską (18%). Stylem preferowanym przez kobiety jest styl miejski (casual) – 40% pań deklaruje, że na co dzień wybiera ten właśnie styl.

fot. mat. prasowe

Kobiety i mężczyźni o modzie

Wyniki badania nie zaskakują to kobiety lepiej znają się na modzie i bardziej się nią interesują.


„Rozwaga Polek w wydawaniu pieniędzy nie oznacza bynajmniej ich braku wrażliwości na modę i nowe trendy. O ile większość Polaków uważa, że zna się na modzie, to kobiety częściej niż mężczyźni stosują swoją znajomość trendów praktyce. Trzeba pamiętać, że często kupują odzież i obuwie także dla swoich bliskich. Naprzeciw tej potrzebie bycia modnym przy ograniczonym budżecie wychodzą outlety, stąd ich duża popularność wśród pań” – mówi Agata Tkaczyk z ARC Rynek i Opinia.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: polskie kobiety, zakupy, promocje, moda, restauracje

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: