eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyM-commerce vs e-commerce: 1:0

M-commerce vs e-commerce: 1:0

2015-03-11 00:20

Przeczytaj także: E-commerce: klient bardziej wymagający


Co można zrobić lepiej?


„Mobilność” staje się jednym z najważniejszych elementów codzienności, a co za tym idzie, płatności na smartfonach i tabletach muszą stawać się jeszcze prostsze, bardziej intuicyjne i bezproblemowe. Największą przeszkodą na drodze do jeszcze szybszego rozwoju handlu mobilnego jest fakt, iż konsumenci nie dostrzegają w pełni jego przewagi nad zakupami na urządzeniach z większymi ekranami.

Jako główną wadę zakupów i płatności mobilnych, użytkownicy smartfonów w Polsce postrzegają niewygodę samego procesu i dlatego do zakupów wybierają chętniej takie urządzenia jak komputer czy laptop (twierdzi tak 52% kupujących online, którzy posiadają smartfona, ale nie używają go do zakupów online). Co ważniejsze, tacy użytkownicy rzadko mają potrzebę kupienia czegoś "po drodze" (32% stwierdza, że jest to główny powód niekupowania online), z kolei aż 25% z nich nie postrzega procesu zakupów mobilnych na swoim urządzeniu jako przyjaznego użytkownikowi. Ewolucja rynku online jest wspierana przez coraz większą liczbę stron internetowych, które stanowią najpopularniejsze medium dla e-zakupów: w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 69% polskich kupujących przez smartfony kupowało online posługując się przeglądarką, a tylko 35% aplikacją.

Informacje o badaniu


Badanie Ipsos na zlecenie PayPal, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 800 (łącznie 17 519) dorosłych użytkowników (w wieku 18+), którzy posiadają/korzystają z urządzenia z dostępem do internetu, w 22 krajach (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Włochy, Hiszpania, Holandia, Szwecja, Norwegia, Dania, Polska, Turcja, Rosja, Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Meksyk, Chiny, Australia). Wywiady zostały przeprowadzone internetowo, w dniach 9 września - 3 listopada 2014: w Polsce pomiędzy 7 i 31 października na próbie 787 użytkowników. Metodologia obejmowała internetowy kwestionariusz ilościowy. Dane zostały zważone pod kątem znanej częstotliwości zakupów kupujących online we wszystkich krajach i profilu demograficznego użytkowników internetu w 7 krajach.

Ipsos przeanalizował relacje pomiędzy kluczowymi wskaźnikami makroekonomicznymi, takimi jak: rozwój populacji całkowitej i internetowej (źródło: Bank Światowy), rozwój PKB (źródło: Bank Światowy), rozwój sprzedaży detalicznej i online (źródło: prognozy gospodarcze OECD i PWC), oraz dane z badań (penetrację i średnie wydatki na osobę), aby oszacować przewidywaną wielkość przyszłych kategorii wydatków.


poprzednia  

1 2

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: