Monitoring mediów: cytowania II 2015
2015-03-17 14:37
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania I 2015
RANKING CYTOWAŃ I INFORMACJI
Dzienniki ogólnopolskie
Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (290). Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (159), a na trzecim Fakt (83). Najwięcej informacji tradycyjnie pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (101).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich
Dzienniki regionalne
Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się Polska Dziennik Zachodni (22). Drugie miejsce zajął Głos Pomorza (20), a trzecie – Dziennik Polski (19). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Polska Dziennika Zachodniego (8).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych
Tygodniki ogólnopolskie
Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Wprost (224), na drugim Polityka (118), a na trzecim Newsweek Polska (79). Najwięcej informacji pojawiło się na temat tygodnika Polityka (71).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych. Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 28 lutego 2015 r., w których cytuje się i powołuje na badane media. Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times), jak i regionalne tytuły gazet z Grupy Polskapresse, o których często pisze się skrótowo (używając wcześniejszej nazwy), np. Głos Wielkopolski (zamiast: Polska Głos Wielkopolski).
Każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. Pojawienie się tytułu kilkukrotnie w jednym artykule jest traktowane jako jedna wzmianka.
Jako cytowanie zaliczono wszystkie artykuły, które bezpośrednio cytowały i odwoływały się do artykułów umieszczonych w badanych mediach.
Jako informację potraktowano wszystkie inne wzmianki, w których była mowa o badanym źródle, m.in. rankingi sprzedaży.
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)