Reklamy telewizyjne już nie ryczą
2015-03-17 23:48
Reklamy telewizyjne coraz rzadziej dokuczają głośnością © Victoria - Fotolia.com
Przeczytaj także: Reklamy "śmieciowej żywności": KRRiT chce wyjaśnień od telewizji
Wyniki monitoringu wykazały, że nadawcy podjęli działania w celu spełnienia wymagań KRRiT, według których poziom głośności reklamy i telesprzedaży, emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej nie może przekroczyć poziomu głośności tej audycji.Europejska Unia Nadawców (EBU) rekomenduje normalizację głośności na poziomie -23 LUFS (Loudness Unit Full Scale). KRRiT sprawdziła 24 telewizyjne stacje naziemne i 26 nadawców satelitarnych. W przypadku nadawców naziemnych wykazały, w 40 proc. z nich nie
został przekroczony poziom głośności poprzedzających audycji, w 48 proc. reklam przekroczenie nastąpiło poniżej wartości 2 jednostek LUFS, a przekroczenie głośności powyżej 2 jednostek LUFS KRRiT stwierdziła w przypadku 12 proc. bloków reklamowych. W przypadku reklam emitowanych przez satelitarnych nadawców telewizyjnych, 32 proc. bloków mieściło się w normie, w 62 proc. przekroczono głośność poniżej wartości 2 jednostek LUFS, a w 6 proc. bloków reklamowych głośność była przekroczona o więcej niż 2 jednostki.
Wśród "głośniejszych" stacji naziemnych były między innymi TVP Warszawa, TVN, TVN7, TV Trwam oraz Fokus TV. Jednak KRRiT zauważa poprawę, bowiem w porównaniu z badaniami z lat wcześniejszych widać istotną poprawę sytuacji. Na zbyt głośne reklamy skarży się też coraz mniej telewidzów.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)