Twitter, Facebook i YouTube II 2015
2015-03-18 14:59
Co działo się w lutym w mediach społecznościowych? © aydemori - Fotolia.com
Przeczytaj także: COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
#WelcomeToPolandEd
Miesiąc rozpoczął się od świętowania zdobycia przez polskich szczypiornistów brązowego medalu na mistrzostwach świata rozgrywanych w Katarze. 1 lutego hashtag #Handball2015 został użyty ponad 500 razy. Tydzień później najważniejszym wydarzeniem była konferencja prezydencka Andrzeja Dudy, a #AndrzejDuda2015 był najczęściej używanym hashtagiem przez trzy kolejne dni. Walentynki z kolei wcale nie upłynęły pod znakiem dnia zakochanych, lecz nowego singla Dawida Kwiatkowskiego, Szepczę – #szepczę dzięki temu stało się najpopularniejszym hashtagiem miesiąca. 23 lutego to oczywiście dzień “Idy” i zwycięstwa polskiego obrazu na rozdaniu Oscarów.
W korzystaniu z hashtagów widać nowy, ciekawy trend, a mianowicie używanie znaczników poświęconych przyjazdom do Polski młodzieżowych idoli. W dniu koncertu Eda Sheerana na warszawskim Torwarze twitterowicze najchętniej oznaczali swoje posty tagiem #WelcomeToPolandEd, a gdy nasz kraj odwiedziła Lodovica Comello, włoska gwiazdka grająca w produkcji Disneya Violetta – #WelcomeLodoInPoland.
fot. aydemori - Fotolia.com
Co działo się w lutym w mediach społecznościowych?
Andrzej Duda awansuje
Wydarzeniem miesiąca była konwencja wyborcza Andrzeja Dudy, a jego profil trafił do piętnastki najbardziej angażujących polskojęzycznych profili, awansując aż o 46 miejsc. Tweety kandydata PiSu wywołały 15 tys. aktywności (polubień i udostępnień), co w przeliczeniu na jeden tweet daje imponujący wynik 1075 aktywności. Andrzej Duda znalazł się również na czwartym miejscu rankingu najczęściej wspominanych polskojęzycznych profili.
Stacje Radiowe
Od lutowego wydania Twitter Trends w raporcie można znaleźć kategorię Stacje Radiowe. Najwięcej obserwujących – 133 tys. – zgromadziła stacja TOK FM. Znajdująca się na drugim miejscu w zestawieniu najpopularniejszych profili ESKA liczy prawie 100 tys. obserwujących mniej, ale jest najbardziej angażującą stacją radiową na Twitterze. Tweety ESKi wywołały w lutym 2457 aktywności (czyli po 20 na jeden tweet). Najczęściej wspominane przez innych użytkowników profile radiowe to TOK FM i Fakty RMF FM, co potwierdza informacyjną wartość Twittera. W czołowej piętnastce najbardziej aktywnych profili znalazło się także aż sześć regionalnych rozgłośni Polskiego Radia.
Walentynki pokonały „Idę”
Luty na Facebooku został zdominowany przez dwa tematy: święto zakochanych oraz rozdanie Oscarów. Jak się okazuje, większe emocje wzbudziło to pierwsze wydarzenie. Temat Oscarów poruszany był w opublikowanych postach 9,84 tys. razy, podczas gdy wzmianek na temat miłości i walentynek było o blisko 3 tys. więcej.
KORWiN z największą liczbą nowych fanów
Politykę na Facebooku zdominowały majowe wybory prezydenckie. Bronisław Komorowski oficjalnie ogłosił starania o reelekcję i był to jeden z najpopularniejszych postów w tej kategorii. Jego najważniejszy konkurent do Pałacu Prezydenckiego, Andrzej Duda, idzie w górę w rankingach zaangażowania i interaktywności. Rewelacja stycznia – Partia KORWiN – zdobyła najwięcej nowych fanów – 11 tys. – i zbliża się do jednego ze swoich liderów, Przemysława Wiplera. Janusz Korwin-Mikke trwa niezagrożony na szczycie większości zestawień. Lutego do udanych nie może zaliczyć Kongres Nowej Prawicy, który kolejny miesiąc traci fanów, co jest efektem wyrzucenia JKM z szeregów KNP. Zupełnie inaczej sprawa ma się z popularnością Roberta Biedronia w mediach społecznościowych. Od czasów wyboru na prezydenta Słupska polityk lewicy nie schodzi z pierwszych stron mediów, co przekłada się na popularność w social mediach.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)