eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaTwitter, Facebook i YouTube II 2015

Twitter, Facebook i YouTube II 2015

2015-03-18 14:59

Przeczytaj także: COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach


YouTube


W lutym użytkownicy YouTube najchętniej oglądali filmy PROSTOTV i Step Records, dwóch popularnych wytwórni hiphopowych. SA Wardęga nowy rok rozpoczyna z trochę słabszymi wynikami, 12 mln wyświetleń kanału w lutym dało mu zaledwie szóstą pozycję na liście. Jednak w ciągu minionego miesiąca kanał najpopularniejszego polskiego youtubera zasubskrybowało aż 82 tys. internautów.

Wybory coraz bliżej


Perspektywa zbliżających się wielkimi krokami wyborów prezydenckich oraz parlamentarnych już dziś wpływa na zachowania zarówno widzów YouTube, jak i publikujących treści dotyczące polityki i spraw bieżących. Najczęściej oglądany kanał prasowy to Gazeta Polska VD, która w lutym zdetronizowała Auto Świat. Duży wzrost oglądalności zanotował poświęcony polityce kanał idźpodprąd. Jest to jednocześnie najaktywniejszy i najbardziej interaktywny kanał w kategorii Prasa. W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się wzmożonej aktywności kanałów partii politycznych.

Gotowanie z YouTube


Moda na domowe gotowanie zatacza coraz szersze kręgi. W lutym najpopularniejszy vlog poświęcony kuchni, paei100, zanotował ponad 2 mln wyświetleń. Kanał prowadzony przez Piotra Ogińskiego znajduje się na czele wszystkich zestawień w tej kategorii, a do pierwszej dziesiątki najchętniej oglądanych filmów w branży trafiły tylko filmy jego autorstwa. Taka dominacja nie zdarza się często, jednak polska vlogosfera kulinarna to nie tylko jeden youtuber choć mogłoby się tak wydawać. Na drugim miejscu zarówno pod względem liczby odsłon i jak i liczby subskrybentów uplasował się vlog SkutecznieTV. Największy wzrost w aktywności i interaktywności zanotował z kolei kanał Deserek.TV poświęcony wyłącznie słodkościom.

Profile muzyczne


Internauci chętnie korzystają z YouTube do słuchania muzyki, nic dziwnego, że wśród najpopularniejszych kanałów prym wiodą oficjalne profile wytwórni muzycznych. Wśród polskich labeli największą liczbą wyświetleń mogą się pochwalić oficyny hiphopowe – Prosto, Step Records oraz UrbanRec. Wśród największych kanałów znajdują się również punkowe SP Records, popowe Magic i My Music. Ciekawostką jest obecność w większości rankingów kanału demonologiavideo, będącego projektem dwóch hiphopowych muzyków – rapera Słonia i producenta Miksera. Mimo że znajdują się tam jedynie teledyski promujące ich wspólną płytę, w zeszłym miesiącu kanał zyskał ponad 131 tys. subskrybentów.

poprzednia  

1 2

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: