Poczta zapowiada inwestycje. I własne paczkomaty
2015-03-24 23:07
Poczta Polska przedstawiła swoje plany rozwoju na lata 2015 - 2020 © laciatek - Fotolia.com
Przeczytaj także: Spółka AGTES na NewConnect
Jak zakłada Poczta Polska w swojej strategii na lata 2015-2020, wzrost sprzedaży ma zapewnić przede wszystkim ekspansja w segmencie paczek, przesyłek kurierskich i obsługa całego łańcucha dostaw, adresowana dla e-commerce (sprzedaż internetowa). Poczta Polska chce być dla firm sektora e-commerce operatorem pierwszego wyboru, osiągając w tym segmencie 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100 proc. Operator zamierza zainwestować ponad 1, 5 mld zł w rozwój infrastruktury pocztowej do 2019 r.Poczta do 2020 roku chce być największym w kraju integratorem usług paczkowo-kurierskich, komunikacji tradycyjnej i elektronicznej, usług finansowych i e-government. Nowa strategia zakłada wejście Poczty na giełdę w 2016 roku, z zachowaniem jednak większości udziałów w rękach Skarbu Państwa.
– Motorem wzrostu Grupy Poczty Polskiej będą usługi paczkowe i kurierskie. Zamierzamy też oferować wszystkie usługi konieczne do prowadzenia e-działalności. Chcemy także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość naszych przychodów – zapowiada Jerzy Jóźkowiak, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Poczta zamierza też uruchomić w ciągu najbliższych pięciu lat około tysiąca własnych samoobsługowych urządzeń do odbioru paczek (paczkomatów) i umożliwić klientom dostęp do jej usług paczkowych w 10 tys. punktów odbioru paczek.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)