eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetWyszukiwarka Yahoo: jak zmieniała się jej popularność?

Wyszukiwarka Yahoo: jak zmieniała się jej popularność?

2015-03-29 00:35

Wyszukiwarka Yahoo: jak zmieniała się jej popularność?

Czterokrotny wzrost ruchu z wyszukiwarki Yahoo! © sp4764 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W marcu serwis Yahoo! obchodził swoje 20 urodziny. W związku z tym Gemius postanowił przyjrzeć się, jak zmieniała się w ostatnich latach popularność wyszukiwarki w wybranych państwach. Okazuje się, że w Polsce między lutym 2011 roku a lutym 2015 roku liczba odsłon wzrosła czterokrotnie.

Przeczytaj także: Yahoo pokonało Google

Amerykański gigant internetowy Yahoo! powstał 1 marca 1995, a na giełdzie zadebiutował kilkanaście miesięcy później, 12 kwietnia 1996 roku. Z okazji 20-lecia Yahoo!, na podstawie liczby odsłon Gemius postanowił sprawdzić, jakim zainteresowaniem wyszukiwarka cieszyła się w krajach bałtyckich, w Europie Środkowej, Europie Wschodniej, Europie Południowo-Wschodniej, w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, a także w Danii, Rosji i Turcji. Przeanalizowano, jaki udział odsłon został wykonany z tej wyszukiwarki w lutym w latach 2011 – 2015.

Okazało się, że:


  • W Polsce w ciągu czterech lat czterokrotnie zwiększył się odsetek odsłon, które internauci wykonali za pomocą wyszukiwarki Yahoo! W lutym 2015 roku było to 0,79% ruchu w sieci, podczas gdy w analogicznym okresie w 2011 roku – 0,19%
  • Dane z lutego 2015 roku pokazują, że spośród analizowanych krajów najwięcej odsłon z wyszukiwarki Yahoo! wykonano w Rumunii (2,5% ruchu w sieci) i Danii (0,8 proc.), przy czym w tym drugim państwie odsetek odsłon w 2011 r. był znacznie wyższy i wynosił 2,18%
  • Od 2011 roku ruch z wyszukiwarki Yahoo! stale rośnie na Ukrainie (od 0% w 2011 r. do 0,18% w 2015), a od 2013 roku w Bośni i Hercegowinie (do 0,71% w 2015 r.), Estonii (0,35% w 2015 r.), Chorwacji (0,46% w 2015 r.), Serbii (0,63% w 2015 r.) oraz na Węgrzech (0,44 w 2015 r.), Litwie (0,62% w 2015 r.) i Słowacji (0,23% w 2015 r.)
  • Od 2011 roku nieustannie spada liczba odsłon wykonywanych za pomocą tej wyszukiwarki w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. W lutym 2015 roku z Yahoo! pochodziło 0,8 proc. odsłon, podczas gdy pięć lat wcześniej w tym samym okresie było to 3,9 proc.

fot. mat. prasowe

Zmiana popularności Yahoo! - Europa Środkowo-Wschodnia i kraje bałtyckie

Gemius przeanalizował, jak zmieniała się popularność wyszukiwarki Yahoo! w lutym w latach 2011 – 2015.


Informacje o badaniu


Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroka, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej). Dane gromadzone są dzięki skryptom zliczającym umieszczonym w kodzie stron podłączonych do badania.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: