"Program tv" najczęściej wyszukiwanym hasłem telewizyjnym
2015-03-31 11:46
Jakich haseł związanych z telewizją szukają Polacy w Internecie? © Rawpixel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
W internecie rozmawiamy o telewizji
Powszechnie dla wielu osób wykorzystujących oba media to jeszcze telewizja organizuje czas, a internet jest jedynie źródłem informacji o tym, co będzie za chwilę emitowane i przewodnikiem po świecie telewizji – komentuje wyniki badania dr Albert Hupa, prezes IRCenter, socjolog i badacz sieci społecznych.
Internauci nie tylko przeglądają w internecie program telewizyjny, ale i o nim rozmawiają. Robią to głównie gimnazjaliści i licealiści, którzy dyskutują o swoich ulubionych serialach i wszyscy ci, którzy komentują wiosenne i jesienne ramówki. Największa część dyskusji na temat programu telewizyjnego toczy się za pośrednictwem Facebooka (35% wszystkich dyskusji na ten temat; na portalach pojawia się ich 29%).
fot. mat. prasowe
Najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe w Google związane z telewizją
Konwergencja mediów
Poza informacjami o programie telewizyjnym, internauci najczęściej szukają informacji o kanałach i ich źródłach: TVN24, TVN Meteo i Cyfrowym Polsacie. Jednak wszystkie te trzy marki nadają również online, a więc nie są to treści odbierane wyłącznie przez odbiornik telewizyjny.
Konwergencja mediów jest już faktem w przypadku wiadomości ogólnych i lokalnych, sportu i pogody – nadawcy tych treści są kojarzeni zarówno z internetem, jak i telewizją i to tutaj jest największa szansa na tzw. treści hybrydowe – komentuje dr Albert Hupa
fot. mat. prasowe
Średnia miesięczna liczba wyszukiwań w Google - kategorie
Filmy i seriale online nie tak popularne
Filmy i seriale dostępne online znalazły się dopiero na kolejnych pozycjach zestawienia. Najpopularniejsze słowa kluczowe w tej kategorii – filmy online lub seriale online – są wyszukiwane w Google średnio ponad 300 tys. razy miesięcznie, czyli znacznie rzadziej niż słowa kluczowe związane z programem telewizyjnym czy markami najbardziej popularnych stacji telewizyjnych. Internauci często wyszukują także samych dostawców treści VoD, przede wszystkim weeb.tv i zalukaj.tv. Trudno jest dokładnie określić ilość użytkowników tych serwisów (usługi takie jak Megapanel PBI/Gemius czy Similarweb nie mają tam możliwości bezpośredniego pomiaru); prawdopodobnie nie mogą się one równać z TVN, Polsatem czy TVP Sport, jednak pozostają liczącym się, alternatywnym dostawcą treści wideo. Tym bardziej, że internauci częściej szukają tych haseł niż polsat online i vod tvp.
Informacje o raporcie
Dane pochodzą z raportu „Internet jako źródło informacji o telewizji”, zrealizowanego przez IRCenter w marcu 2015. Raport opiera się na badaniu słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki Google i skanie internetu; analiza dotyczyła słów kluczowych związanych z telewizją za okres ostatnich 12 miesięcy i uwzględniała liczbę wyszukiwań i liczbę publikacji – ogółem i w granulacji miesięcznej.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)