Wybory prezydenckie 2015: kandydaci w mediach
2015-04-02 09:39
Pałac Prezydencki © Tupungato - Fotolia.com
Wygrywający w sondażach wyborczych Bronisław Komorowski króluje również w przekazach medialnych. Jak wynika z analizy zrealizowanej przez Instytut Monitorowania Mediów, to właśnie jemu poświęca się najwięcej czasu w Internecie i mediach społecznościowych. Na drugim miejscu Andrzej Duda, na trzecim Janusz Korwin-Mikke.
Przeczytaj także: Wybory prezydenckie 2015: Bronisław Komorowski najbardziej medialny
Urzędującemu prezydentowi poświęcono niemal 60 tysięcy publikacji. Połowę mniej zebrał drugi w zestawieniu Andrzej Duda. Januszu Korwin-Mikkem informowano ponad 15 tysięcy razy.O Bronisławie Komorowskim w pozytywnym tonie wypowiadano się ponad 6 tysięcy razy. Publikacji zdecydowanie negatywnych było 3,5 tysiąca. Główny - wg TNS Polska - kontrkandydat urzędującego prezydenta, Andrzej Duda, zanotował 4,5 tysiąca publikacji pozytywnych wobec 1,1 tys. negatywnych. O Januszu Korwin-Mikkem opublikowano niemal 2 tysiące pozytywnych oraz ponad 600 negatywnych.
Gdyby za miejsce, które poświęcono im w mediach, kandydaci musieli płacić jak za reklamę, najgłębiej do kieszeni musiałby sięgnąć Bronisław Komorowski. Wartość ekwiwalentu reklamowego w prasie i internecie wyniosła w jego przypadku ponad 105 mln zł. O połowę mniej, bo 54 mln zł, musiałby zarezerwować Andrzej Duda. Wartość powierzchni i miejsca, które poświęcono na publikacje o Januszu Korwin-Mikkem, wyniosła natomiast niewiele ponad 15,5 mln zł.
fot. mat. prasowe
Kandydaci na prezydenta - sondaż vs media
Metodologia:
Instytut Monitorowania Mediów, dane z monitoringu prasy, internetu i social mediów, za okres: 01.03-25.03.2015. Sondaż TNS Polska przeprowadzono w dniach 13–18 marca 2015 roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 971 mieszkańców Polski w wieku 18 i więcej lat metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo.
Przeczytaj także:
Google przewidzi wyniki wyborów?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)