Jak pozycjonować sklep internetowy?
2015-04-03 10:44
Jak pozycjonować sklep internetowy? © imtmphoto - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW - dlaczego inwestycja w pozycjonowanie ma sens
Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?
Przede wszystkim dlatego, że dzięki odpowiednim zabiegom SEO i SEM szybciej trafisz do swojej wybranej grupy docelowej. Powinieneś dobrze znać swojego klienta; wiedzieć, jakie są jego zainteresowania i wartości oraz co lubi robić w wolnym czasie. W ten sposób oprzesz swoje działania na odpowiedniej strategii, która jak po sznurku zaprowadzi ich właśnie do Twojego sklepu.
Gdy już dotrzesz do klientów, będziesz mógł systematycznie poszerzać ich grono. Oprócz tego marka Twojego sklepu stanie się bardziej rozpoznawalna w wyszukiwarce, a to przecież bardzo pozytywnie wpływa na sukces biznesu w długofalowej perspektywie.
Co jest niezbędne na początku pozycjonowania?
Zanim zaczniesz pozycjonować swój sklep, odpowiednio przygotuj witrynę na czekające ją zmiany. Pamiętaj, że pozycjonowanie bez wcześniejszej optymalizacji jest jak pastowanie brudnych butów; efekt będzie bardzo niechlujny.
Parę obowiązkowych czynności, o które musisz zadbać to:
- Szybkie ładowanie się strony. Klient, sfrustrowany i zniecierpliwiony długim oczekiwaniem, od razu przejdzie na witrynę konkurencji.
- Możliwość kupna bez konieczności zakładania konta. Kupowanie powinno być intuicyjne, szybkie i sprawne.
- Przyjazny interfejs i mapa witryny.
- Kilka opcji płatności. Najbardziej popularne z nich to tradycyjny przelew bankowy i płatność za pobraniem.
- Widoczna wyszukiwarka produktów.
- Profesjonalna obsługa klienta i szybkie powiadamianie o ewentualnych zmianach czy brakach w towarach.
- Dobrze opisane metadane, czyli tzw. metatitle i metadescription.
- Podział produktów na kategorie i podkategorie.
- Możliwość wyrażania opinii o sklepie.
fot. imtmphoto - Fotolia.com
Jak pozycjonować sklep internetowy?
Z jakich metod skorzystać przy pozycjonowaniu?
Frazy kluczowe. To swoiste tropy, które zaprowadzą internautów właśnie do Twojego sklepu. Dobieranie odpowiednich fraz jest więc dość złożonym procesem, którego nie można zaniedbać. Jak wybrać najlepsze frazy dla swojej strony? Przede wszystkim spójrz na swój sklep oczami klientów. Co mogą wpisywać w wyszukiwarkę, gdy szukają produktów, które znajdą właśnie u Ciebie?
Oprócz tego sprawdź konkurencyjność i popularność danych fraz. Pomaga w tym bezpłatne narzędzie Google Keyword Tool. Na koniec weź pod uwagę sezonowość i panujące trendy. Na przykład jeśli sprzedajesz dekoracje i ozdoby, w okresie zbliżających się świąt Wielkanocy popularną frazą może być „dekoracje wielkanocne”.
Opisy produktów. To, co Twój potencjalny klient poczuje lub pomyśli przy czytaniu opisu produktu ma niezwykle istotny wpływ na jego finalną decyzję. Dlatego zadbaj o wysokiej jakości treść na swojej witrynie.
Nie bez znaczenia jest powtarzane przez pozycjonerów zdanie: „content is king”. Pamiętaj też, że treści nie mogą się dublować oraz powinny zawierać wybrane wcześniej frazy kluczowe. Warto więc znaleźć dobrego copywritera, który skutecznie opisze asortyment Twojego sklepu.
Pozyskiwanie linków. Im więcej linków prowadzi do Twojej strony, tym lepiej dla jej wysokich pozycji w wyszukiwarce. Linki możesz zdobywać z for tematycznych, mediów społecznościowych, unikalnych publikacji na zewnętrznych serwisach czy z porównywarek cen. Pamiętaj jednak, by zawsze starać się o naturalne linki. Właśnie takim zachowaniem zyskasz sobie przychylność Google czy innej wyszukiwarki.
Obecność w social media. Profil sklepu na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Google+ czy innych kanałach social media jest dobrym pomysłem, jeśli zależy Ci na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. I to wcale nie dlatego, że Google jednoznacznie poinformowało, że nie bierze pod uwagę linków pochodzących z mediów społecznościowych. Widoczność w social media przede wszystkim pomaga Ci znaleźć i zaangażować klientów – zarówno tych stałych, jak i potencjalnych.
Publikuj więc treści atrakcyjne i angażujące. Opowiadaj o tym, co robisz. Nie sprzedawaj swoich produktów, ale opowiadaj o nich w ciekawy sposób.
Pamiętaj o wersji mobilnej. W związku z nadchodzącą w kwietniu aktualizacją algorytmu Google wszystkie strony powinny być dostosowane do użytkowników mobilnych. Weź to pod uwagę przy optymalizacji witryny. Jeśli Twój e-sklep nie będzie mobile-friendly, możesz nie tylko stracić klientów, ale także obniżyć swoje pozycje w wyszukiwarce.
Kiedy zacząć pozycjonowanie?
Podsumowując, pozycjonowanie sklepu internetowego jest obowiązkowe, jeśli liczysz na sukces sprzedażowy. Pamiętaj jednak, że skuteczne pozycjonowanie nie da Ci efektu w ciągu 5 minut. Na trwałe i mocne wyniki poczekasz nawet do 6 miesięcy. Mimo to przekonasz się, że warto było czekać na rezultat, ponieważ raz zdobyte pozycje zazwyczaj trzymają się długo.
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)