eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet6 sztuczek na samodzielne pozycjonowanie strony

6 sztuczek na samodzielne pozycjonowanie strony

2015-04-10 09:33

6 sztuczek na samodzielne pozycjonowanie strony

SEO © vege - Fotolia.com

Chcesz osiągnąć sukces sprzedażowy w internecie? Zacznij pozycjonować swoją stronę. Walka o wysokie pozycje jest zażarta, a pozycjonowanie staje się bardzo cenną umiejętnością. Żeby z tego starcia wyjść z tarczą, trzeba zamienić się w istnego wirtuoza pozycjonowania. Dobra wiadomość jest taka, że wiele czynności możesz zrobić sam. Przeczytaj 6 sposobów na SEO w wersji Do-It-Yourself.

Przeczytaj także: Jak pozycjonować sklep internetowy?

1. Zoptymalizuj kod html


Dobra optymalizacja strony to 50% sukcesu w późniejszym pozycjonowaniu witryny. Dzięki temu przygotowujesz grunt pod późniejsze działania, bowiem odpowiednio zoptymalizowana witryna jest bardziej widoczna dla robota wyszukiwarki, co nie pozostaje bez wpływu na pozycje. Zwróć więc uwagę na:
  • Tytuł (title) – powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe i być nie dłuższy niż ok. 65 znaków (liczy się ich rozdzielczość).
  • Opis (description) – ma zachęcić internautę do kliknięcia w stronę oraz krótko i ciekawie zapowiadać, co się na niej znajduje. Maksymalnie opis może liczyć do ok. 160 znaków.
  • Nagłówki – na stronie powinien znajdować się tylko jeden nagłówek H1.
  • Mapa strony (XML site map) – plik w formacie XML, który pozwala robotowi wyszukiwarki na szybszą indeksację stron witryny.

2. Pozyskuj wartościowe linki


Trwałe i dobrze prezentujące się linki możesz pozyskać w różny sposób. Jak je zdobyć?
  • Artykuły sponsorowane. Publikując odpowiednio zredagowane artykuły zapewniasz internaucie konkretną, użyteczną treść.
  • Katalogi. Linki umieszczaj w katalogach z wysokim page rankiem, co zapewni Ci szybszy i trwalszy efekt. Pamiętaj jednak o umiejętnym dodawaniu linków i nie dublowaniu treści.
  • Zaplecze SEO. Dobrze zbudowane jest świetnym źródłem linków prowadzących do Twojej strony.

fot. vege - Fotolia.com

SEO

Zanim oddasz swoją witrynę w ręce profesjonalistów, którzy podtrzymają i poprawią pozycje strony w wyszukiwarce, pomyśl, jak sam możesz to zrobić.


3. Zainwestuj w treść


Znasz już wyrażenie „content is king”? Jeśli nie, powinieneś dobrze je zapamiętać. Odpowiednio zoptymalizowana treść jest bowiem kluczem do wysokich rankingów w wyszukiwarce. Jak jednak budować trwałą, specjalistyczną i atrakcyjną dla internauty treść?
  • Ciekawie. Jeśli nie wiesz, gdzie umieścić dłuższe, interesujące artykuły na stronie, pomyśl o stworzeniu bloga. Twoja witryna stanie się wtedy ciekawsza zarówno dla internauty, jak i dla robota wyszukiwarki.
  • Obszernie. Publikowane treści nie powinny być zbyt krótkie, ale w pełni wyczerpujące temat oraz, co bardzo ważne, unikalne.
  • Odpowiednie formatowanie. Zbity blok tekstu nie przyciągnie uwagi czytelnika. Dziel więc artykuły na krótsze akapity, wyróżniaj ważniejsze fragmenty i stosuj wyliczenia.

4. Popraw grafikę


Przede wszystkim zwróć uwagę, czy zdjęcia nie zwalniają tempa ładowania się strony. Żeby grafiki funkcjonowały dobrze, pamiętaj o paru niezbędnych do optymalizacji działaniach.
  • Wysoka rozdzielczość, proporcje, kontrast. Zdjęcia powinny dobrze wyświetlać się jako miniaturki. Nie osiągniesz tego, jeśli grafika nie będzie miała wysokiej jakości.
  • Atrybut alt. Powinny się tam znajdować słowa kluczowe. Dzięki temu robot wyszukiwarki szybciej dotrze do obrazu, a co za tym idzie – do strony.
  • Tekst wokół grafiki. Powinien oczywiście zawierać słowa kluczowe. Opis pod lub obok zdjęcia umożliwi robotowi wyszukiwarki powiązanie tekstu z grafiką.

5. Wybierz słowa kluczowe


Słowa kluczowe to niezwykle ważny element zarówno w procesie optymalizacji, jak i pozycjonowaniu witryny. Poprowadzisz swoich potencjalnych klientów do strony jak po sznurku! Jednak żeby tak się stało, powinieneś wiedzieć, jak odpowiednio dobrać frazy kluczowe. Weź więc pod uwagę:
  • popularność danych słów kluczowych,
  • swoją grupę docelową i dopasowany do nich język wypowiedzi,
  • konkurencyjność fraz,
  • aktualne trendy i sezonowość.

6. Bądź mobilny


Coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych. Jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach, nie możesz zignorować tego trendu. Witryna zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych poprawi widoczność w rankingach wyszukiwania. Nie zapominaj więc o mobilnych użytkownikach i odpowiednio przystosuj do nich swoją witrynę. Dzięki temu trafią na nią szybciej i łatwiej - a Ty tylko na tym skorzystasz.

Podsumowanie


Odpowiednia optymalizacja strony może przynieść Ci szereg korzyści, od sprzedażowych poczynając, na wizerunkowych kończąc. Zanim oddasz swoją witrynę w ręce profesjonalistów, którzy podtrzymają i poprawią pozycje strony w wyszukiwarce, pomyśl, jak sam możesz to zrobić. Powodzenia!

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

  • Komentarz usunięty

  • Komentarz usunięty

    • Moricone / 2015-05-01 11:20:42

  • Komentarz usunięty

  • Komentarz usunięty

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: