Twitter, Facebook i Instagram - popularność w różnych krajach
2015-04-12 00:36
Gdzie są popularne Twitter, Facebook i Instagram? © nanomanpro - Fotolia.com
Przeczytaj także: Media społecznościowe a wiek ich użytkowników
Gemius postanowił sprawdzić, jakim zainteresowaniem wśród internautów między 18 a 69 rokiem życia cieszą się Facebook, Twitter i Instagram. Pod uwagę wzięto wybrane kraje: Turcję, Rosję, Ukrainę, Polskę, Danię, Rumunię, Węgry, Białoruś. Analiza dotyczyła danych średniomiesięcznych z lat 2013 - 2014.fot. mat. prasowe
Facebook - popularność
fot. mat. prasowe
Instagram - popularność
fot. mat. prasowe
Twitter - popularność
Okazało się, że:
- Spośród badanych krajów Twitter, który powstał niemal dekadę temu (21 marca 2006), największą popularnością cieszył się w Turcji. Miesięcznie odwiedzał go średnio co trzeci użytkownik sieci, jednak w 2014 roku przyciągnął nieco mniej użytkowników (32 proc.) niż w 2013 roku (34 proc.). W Danii popularność Twittera wzrosła z 8 proc. w 2013 roku do 11 proc. w 2014 roku, z kolei na Ukrainie – z 9 proc. w 2013 roku do 13 proc. w 2014 roku.
- W 2014 roku, podobnie jak w 2013 roku, Facebook cieszył się najmniejszym zainteresowaniem w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, a więc w państwach o dużej popularności rosyjskiego portalu społecznościowego VKontakte. Facebooka w badanym okresie odwiedzało średnio trzech na dziesięciu użytkowników sieci w Rosji (31 proc. w 2014 roku, 30 proc. w 2013 roku) i na Ukrainie (33 proc. w 2014 roku, 30 proc. w 2013 roku), a na Białorusi średnio dwóch na dziesięciu internautów (18 proc. w 2014 roku, 21 proc. w 2013 roku).
- Instagram w każdym z badanych krajów zyskał na popularności, jednak dla danych średniomiesięcznych dynamika wzrostu była zróżnicowana w zależności od analizowanego rynku. W 2014 roku, w porównaniu z wcześniejszym okresem, Instagram przyciągnął ponad dwukrotnie więcej użytkowników w Rosji (13 proc. w 2014 roku, 6 proc. w 2013 roku), prawie dwa razy więcej na Ukrainie (7 proc. w 2014 roku, 4 proc. w 2013 roku) oraz w Polsce (9 proc. w 2014 roku, 5 proc. w 2013 roku) i). W pozostałych krajach różnice te były mniejsze.
Jakie niesie to konsekwencje dla reklamodawców?
Kampania na Twitterze, która idealnie będzie działać w Wielkiej Brytanii, nadal może kompletnie nie sprawdzić się w Danii lub w Polsce. Z całą pewnością jest to jednak pewniejszy kanał komunikacji niż kilka lat temu – twierdzi Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy firmy Gemius.
Zdaniem doradcy biznesowego warto pamiętać, że jeżeli chce się dotrzeć do przedstawicieli wąskich i jednocześnie specyficznych grup docelowych, to właśnie te mniej mainstreamowe kanały mogą to umożliwić.
Być może dużo bardziej efektywnym rozwiązaniem jest więc zainwestowanie części budżetu w budowanie komunikacji i relacji poprzez Instagram – podsumowuje Majkowski.
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)