eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetTwitter, Facebook i Instagram - popularność w różnych krajach

Twitter, Facebook i Instagram - popularność w różnych krajach

2015-04-12 00:36

Twitter, Facebook i Instagram - popularność w różnych krajach

Gdzie są popularne Twitter, Facebook i Instagram? © nanomanpro - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Gemius postanowił przeanalizować, jak zmieniała się popularność Facebooka, Twittera i Instagrama w latach 2013 – 2014 w wybranych krajach Europy. Okazuje się, że Facebook nie cieszy się powodzeniem na Białorusi, z kolei Twitter jest szczególnie lubiany w Turcji. Ale jedynym portalem społecznościowym, który w każdym z badanych państw zyskuje coraz więcej zwolenników, jest Instagram.

Przeczytaj także: Media społecznościowe a wiek ich użytkowników

Gemius postanowił sprawdzić, jakim zainteresowaniem wśród internautów między 18 a 69 rokiem życia cieszą się Facebook, Twitter i Instagram. Pod uwagę wzięto wybrane kraje: Turcję, Rosję, Ukrainę, Polskę, Danię, Rumunię, Węgry, Białoruś. Analiza dotyczyła danych średniomiesięcznych z lat 2013 - 2014.

fot. mat. prasowe

Facebook - popularność

Najmniejszą popularnością Facebook cieszy się na Białorusi


fot. mat. prasowe

Instagram - popularność

Największy skok popularności Instagrama miał miejsce w Rosji


fot. mat. prasowe

Twitter - popularność

Twitter najwięcej zwolenników ma w Turcji, jednak w ostatnim roku jego popularność w tym kraju spadła


Okazało się, że:


  • Spośród badanych krajów Twitter, który powstał niemal dekadę temu (21 marca 2006), największą popularnością cieszył się w Turcji. Miesięcznie odwiedzał go średnio co trzeci użytkownik sieci, jednak w 2014 roku przyciągnął nieco mniej użytkowników (32 proc.) niż w 2013 roku (34 proc.). W Danii popularność Twittera wzrosła z 8 proc. w 2013 roku do 11 proc. w 2014 roku, z kolei na Ukrainie – z 9 proc. w 2013 roku do 13 proc. w 2014 roku.
  • W 2014 roku, podobnie jak w 2013 roku, Facebook cieszył się najmniejszym zainteresowaniem w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, a więc w państwach o dużej popularności rosyjskiego portalu społecznościowego VKontakte. Facebooka w badanym okresie odwiedzało średnio trzech na dziesięciu użytkowników sieci w Rosji (31 proc. w 2014 roku, 30 proc. w 2013 roku) i na Ukrainie (33 proc. w 2014 roku, 30 proc. w 2013 roku), a na Białorusi średnio dwóch na dziesięciu internautów (18 proc. w 2014 roku, 21 proc. w 2013 roku).
  • Instagram w każdym z badanych krajów zyskał na popularności, jednak dla danych średniomiesięcznych dynamika wzrostu była zróżnicowana w zależności od analizowanego rynku. W 2014 roku, w porównaniu z wcześniejszym okresem, Instagram przyciągnął ponad dwukrotnie więcej użytkowników w Rosji (13 proc. w 2014 roku, 6 proc. w 2013 roku), prawie dwa razy więcej na Ukrainie (7 proc. w 2014 roku, 4 proc. w 2013 roku) oraz w Polsce (9 proc. w 2014 roku, 5 proc. w 2013 roku) i). W pozostałych krajach różnice te były mniejsze.

Jakie niesie to konsekwencje dla reklamodawców?
Kampania na Twitterze, która idealnie będzie działać w Wielkiej Brytanii, nadal może kompletnie nie sprawdzić się w Danii lub w Polsce. Z całą pewnością jest to jednak pewniejszy kanał komunikacji niż kilka lat temu – twierdzi Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy firmy Gemius.

Zdaniem doradcy biznesowego warto pamiętać, że jeżeli chce się dotrzeć do przedstawicieli wąskich i jednocześnie specyficznych grup docelowych, to właśnie te mniej mainstreamowe kanały mogą to umożliwić.
Być może dużo bardziej efektywnym rozwiązaniem jest więc zainwestowanie części budżetu w budowanie komunikacji i relacji poprzez Instagram – podsumowuje Majkowski.

Informacje o badaniu


Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: