Jak galerie handlowe dbają o wizerunek w Internecie?
2015-04-19 00:14
Przeczytaj także: Mikropożyczki online - wizerunek w Internecie w I kw. 2014
Top 5 warszawskich centrów handlowych
Najwięcej publikacji w badaniu Newspoint dotyczy Złotych Tarasów oraz Blue City (28% i 27%), nieco mniejszy udział w dyskusji mają Arkadia i Galeria Mokotów (18% i 17%), najmniej pisze się o Promenadzie (10%).
Porównując dynamikę rok do roku możemy stwierdzić, że liczba publikacji na temat Arkadii i Blue City rośnie, a na temat pozostałych centrów maleje - co stanowi sygnał niepokojący, bo jest to wbrew trendowi w branży. Wśród top 5 Blue City jest najbardziej kontrowersyjny (ma najwięcej pozytywnych i jednocześnie najwięcej negatywnych opinii). Należałoby przeanalizować, co tam się dzieje. Możemy np sprawdzić którzy autorzy najczęściej komentują poszczególne marki, i ewentualnie wyeliminować z analiz uciążliwego trolla, który zaburza obraz całości.
Jeśli dodatkowo spojrzelibyśmy w raport jakościowy i sprawdzili jaki rodzaj wpisów charakteryzuje poszczególne centra, to moglibyśmy dowiedzieć się, że hipotetycznie, Złote Tarasy stały się punktem orientacyjnym Warszawy oraz miejscem spotkań turystów, zwłaszcza cudzoziemców, a o Arkadii mówi się w sieci głównie w kontekście odzieży i mody.
Najemcy lepiej wykorzystują social media
Wśród najpopularniejszych 5 najemców najwięcej publikacji w Internecie pojawia się na temat dwóch marek odzieżowych: H&M i Reserved. Marki najemców pod względem liczby publikacji biją na głowę wszystkie Centra Handlowe. Sieciówki wcześniej dostrzegły potencjał marketingowy social mediów i lepiej się posługują tym kanałem komunikacji, niż same centra handlowe.
Jeśli idzie o dywersyfikację poszczególnych rodzajów mediów społecznościowych, to wyraźnie widać, że marki międzynarodowe, takie jak Sephora i H&M potrafią to robić, natomiast polskie marki i centra handlowe ograniczają się do obecności na FB. Panel możemy wykorzystać także do sprawdzenia aktywności potencjalnego najemcy, w czasie prawie rzeczywistym, tego w jakim kontekście mówi się o nim w sieci, porównania go z innymi przez pryzmat platform i rozkładu dniowego i dobowego publikacji.
fot. mat. prasowe
Centra Outletowe
O badaniu:
Podstawowe dane metodologiczne: analizowany okres: 01.01.2014-31.12.2014, analizowane serwisy: media społecznościowe i portale internetowe. Głębokość analizy: automatyczna, media społecznościowe i portale internetowe. Źródła treści: Język źródeł: polski, ok. 7 tys. serwisów internetowych i wszystkie liczące się źródła social media monitorowane przez Newspoint. Filtrowanie spamu/botów: automatyczne. Jednostka analizy: jeden post zawierający przynajmniej jedno wystąpienie słowa kluczowego.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)