Ulubione laptopy Polaków
2015-04-27 10:22
Lenovo Y70-70 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Dell Inspiron 11, Inspiron 23 i laptopy Inspiron Serii 7000
O tym, że laptopy właściwie zdominowały rynek komputerów osobistych świadczyć mogą chociażby ostatnie dane Głównego Urzędu Statystycznego, z których wynika, że w aż 7 mln z 10 mln gospodarstw domowych, które deklarują posiadanie komputera, znajduje się notebook. Jeśli dodamy do tego urządzenia firmowe, to szybko okaże się, że w niektórych domach znajdziemy co najmniej 2 lub 3 laptopy. Kupowaniu notebooków bez wątpienia sprzyja szybki rozwój nowoczesnych technologii oraz coraz atrakcyjniejsze ceny. Jakie laptopy zatem kupujemy? Czy kierujemy się ceną, czy też rozsądek każe nam wybierać taki sprzęt, który daje nam najbardziej uniwersalne możliwości.Cena jednak czyni cuda, ale…
Podzielmy stabilny rynek notebooków na 3 główne kategorie, tj. do 2000zł, od 2001zł do 4000zł i powyżej 4000zł. Najwięcej (ok. 66%) kupujemy najtańszych modeli, odnotowując stały wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Kategorią o najbardziej dynamicznym wzroście sprzedaży są notebooki w cenie powyżej 4000zł, których kupiliśmy o 15% więcej w pierwszym kwartale tego roku. Zaś z tej najbardziej uniwersalnej kategorii (2001-4000 zł) coraz częściej przechodzimy na odpowiednio wyższe lub niższe poziomy. Niemniej ich udział w całościowej sprzedaży wciąż jest niebagatelny, mimo iż sięga po nie najmniejsza grupa klientów sklepu.
fot. mat. prasowe
TOP 15 sprzedaży notebooków do 2000 zł w okresie 1 styczeń - 31 marzec 2015
Hegemonia Lenovo
W TOP 15 sprzedaży produktów do 2000zł zdecydowanie dominują laptopy firmy Lenovo. Na 15 sprzedawanych modeli, aż dziesięć to urządzenia tej właśnie firmy. Liderem są modele z ekonomicznej linii G50 z matrycami 15,6cala, zintegrowaną grafiką i systemem operacyjnym Windows 8.1. Czyżby firma znalazła złoty środek na potrzeby Polaków? Rozsądny stosunek ceny do jakości oraz dostępność produktowa czynią z Lenovo lidera sprzedaży nie tylko w sklepach internetowych. W czołówce znalazły się także 3 produkty firmy HP, jedne z najtańszych w całym zestawieniu.
fot. mat. prasowe
TOP 15 sprzedaży notebooków w cenie od 2001 zł do 4000 zł w okresie 1 styczeń - 31 marzec 2015
Ponownie dominuje Lenovo z 9 na 15 produktów. Tym razem mamy jednak zdecydowanie bardziej wydajne maszyny z procesorami Intel Core i5/i7, dobrymi grafikami, w niektórych przypadkach dotykowymi matrycami oraz systemem operacyjnym Windows 8.1. Liderem rankingu sprzedaży jest… Lenovo z modelem B5400, ale tuż za nim są już dwaj konkurenci MSI oraz ASUS z najtańszym laptopem w tym zestawieniu. Na 13 miejscu znalazł się najdroższy notebook, tj. Apple MacBook Air w cenie ok. 3889 zł. Urządzenia w przedziale cenowym od 2000 do 4000 zł z pewnością sprawdzą się znakomicie zarówno do pracy, nauki i zabawy, stanowiąc najrozsądniejszy wybór dla statystycznego Polaka aktywnie korzystającego z internetu i multimediów.
fot. mat. prasowe
TOP 15 sprzedaży notebooków w cenie od 4001 zł w okresie 1 styczeń - 31 marzec 2015
Liderem najdroższej kategorii jest w dalszym ciągu Lenovo ze swoim flagowym modelem dedykowanym graczom Y70-70. Niemniej w całym rankingu najwięcej jest urządzeń firmy MSI 5 z 15. Rozpiętość cenowa sięga nawet kilku tysiącom złotych. Najdroższym notebookiem jest MSI GS70 w cenie ok. 7399 zł. Urządzenia w tej kategorii dysponują nie tylko najnowocześniejszymi podzespołami, ale także oferują nietuzinkowe funkcjonalności, design i zastosowane materiały. Cena idzie w parze z wydajnością, prestiżem, czy modą. Droższe laptopy kupujemy bardzo świadomie, dopasowując model do naszych potrzeb i oczekiwań, a także sprawdzając wiele szczegółów i ich wpływ na komfort użytkowania oraz wydajność.
Kurierem za pobraniem
Lubimy kupować w sklepach internetowych, bo często jest taniej, a im droższy produkt, tym różnica większa na korzyść naszego portfela. Szukając najlepszej ceny na wymarzonego laptopa najchętniej (81%) zamawiamy go z dostawą kurierską do domu lub pracy. 13% z nas wybiera odbiór osobisty, a tylko 4% paczkomaty Inpost. 42% decyduje się na płatność za pobraniem, zaś 36% dokonuje wpłaty tradycyjnym przelewem. Nowoczesne płatności online przy zakupie notebooka wykorzystuje tylko 16% klientów. Czy to dowód na brak zaufania do płatności elektronicznych? A może wolimy zwyczajnie mieć pewność, że płacimy za laptopa, a nie pusty karton.
fot. mat. prasowe
Najchętniej kupowane laptopy
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)