Zakupy online: rzadziej, ale więcej
2015-04-28 09:33
Zakupy online robimy rzadziej © Syda Productions - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online w wykonaniu Kowalskiego
Jak już wspomniano we wstępie, bieżący rok przyniósł kosmetyczne spadki, jeżeli chodzi o częstotliwość dokonywania zakupów online. W przypadku Brytyjczyków, odsetek osób, które robią je raz w tygodniu wynosi 40%, co w porównaniu z ubiegłym rokiem oznacza spadek o 4%. W Niemczech spadki sięgnęły 1%, a w Polsce aż 6% (33% vs 27%). Co ciekawe, już ponad połowa ankietowanych deklaruje, że kupuje w sieci raz lub dwa razy w miesiącu. Podobna tendencja występuje również wśród hiszpańskich konsumentów, gdzie częste zakupy deklaruje zaledwie co piąty kupujący.Z odwrotną tendencją mamy do czynienia nad Sekwaną - francuski rynek odnotowuje obecnie wzrost częstotliwości e-zakupów. Niemal co czwarty francuski konsument decyduje się na e-zakupy przynajmniej raz w tygodniu. W minionym roku taką odpowiedź podawało 22% ankietowanych.
fot. Syda Productions - Fotolia.com
Zakupy online robimy rzadziej
„Polacy nieco rzadziej kupują w internecie, ale roczne wydatki na zakupy online rosną. Przy jednej transakcji jesteśmy w stanie wydać znacznie więcej niż jeszcze kilka lat temu. Według ostatniego raportu Gemius, Polacy przeznaczają średnio 250 zł podczas jednej wizyty w sklepach internetowych sprzedających odzież, obuwie lub akcesoria. Kwota, jaką konsument decyduje się zostawić w sklepie internetowym jest ściśle związana z zaufaniem. Kupujący, który czuje się pewnie i bezpiecznie w e-sklepie, chętniej zrobi zakupy za wyższą kwotę. Sprzedawcy internetowi powinni nieustannie pracować nad zwiększaniem zaufania do swojego sklepu, gdyż wtedy będą mogli liczyć na częstsze wizyty konsumentów, a przede wszystkim pełniejsze koszyki” – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.
Rosną wydatki na zakupy w sieci
Według danych amerykańskiej platformy RetailMeNot, przeciętna kwota, jaką Europejczycy przeznaczą na e-zakupy w bieżącym roku wzrośnie w porównaniu do wartości z zeszłego roku. Według danych platformy, najwięcej na zakupy w sieci wydają Brytyjczycy. Przeciętny obywatel Wielkiej Brytanii w 2014 roku wydał online 1071 funtów (ok. 5946 złotych), a w 2015 roku kwota ma wzrosnąć do 1174 funtów (ok. 6519 złotych). Internetowe zakupy Polaków nie opiewają na takie wysokie kwoty. W ubiegłym roku wyniosły 181 funtów (ok. 1005 PLN). Według prognoz w 2015 roku kwota ta ma wzrosnąć o 14,2% do 206 funtów (ok. 1144 złotych).
„Porównując częstotliwość i wydatki na e-zakupy powinniśmy pamiętać, że sektor e-commerce w Polsce pod względem wartości jest wciąż o wiele mniejszy niż w Wielkiej Brytanii czy Francji. Nie zmienia to jednak faktu, że jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie – komentuje wyniki Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Janusz_Wloszanski / 2015-04-29 10:41:23
No pewnie, że Polacy się przekonali do e-zakupów, skoro nowa ustawa konsumencka stawia ich niemal na piedestale :) Nic do tego nie mam, ale rozumiem też oburzenie sprzedawców, którzy otwarcie mówią, że to jakaś paranoja. Weźmy na przykład prawo do zwrotów, które wydłużyło wszelkie terminy i praktycznie unieruchomiło e-sprzedawców. Na tym blogu https://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/ jest tabelka, która porównuje stare i nowe przepisy. Przepraszam, ale stanę w tej kwestii po stronie przedsiębiorców, chociaż sam jestem konsumentem ;) [ odpowiedz ] [ cytuj ]