Aplikacje mobilne definiują współczesny biznes
2015-04-30 11:32
Aplikacje mobilne definiują nowe oblicze biznesu © WavebreakMediaMicro - Fotolia.com
Przeczytaj także: Za wcześnie na aplikacje mobilne w firmach?
Jak pokazuje globalny raport pt. „Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation” (Generacja Y i mobilność: jak przedsiębiorstwa mogą trafić do pokolenia aplikacji), 39% przedstawicieli tej grupy społecznej byłoby mniej skłonnych do polecenia innym produktów lub usług danej firmy, jeżeli nie spodobały im się jej aplikacje mobilne, a 27% osób wyraziłoby wręcz negatywną opinię na ten temat.Z badania tego jasno wynika, że jeśli przedsiębiorstwa nie są w stanie zapewnić swoim obecnym i potencjalnym klientom dostępu do interesujących aplikacji, odzwierciedlających również wartość marki, to narażają się na ryzyko, że Generacja Y zniechęci się do ich oferty i skorzysta z produktów konkurentów, których oferta mobilna będzie bardziej przekonująca.
Z raportu jasno również wynika, że Millennialsi nie przepadają za otrzymywaniem natrętnych wiadomości, nieistotnych z punktu widzenia ich potrzeb, ale lubią otrzymywać od przedsiębiorstw wsparcie w postaci wiadomości o dużej wartości dodanej.
Niemal 3/4 ankietowanych docenia możliwość kupowania produktów lub usług za pomocą aplikacji mobilnej. 71% respondentów lubi mieć możliwość zarządzania rozliczeniami za usługi, a 65% — możliwość informowania przedsiębiorstwa o problemach lub zgłaszania reklamacji za pomocą aplikacji mobilnej.
Wyniki badania w rozbiciu na regiony pokazują, że młodzi ludzie w regionie Dalekiego Wschodu są o wiele bardziej zaawansowani w używaniu aplikacji, w szczególności w zakresie aplikacji korporacyjnych oraz bardziej „poważnych” funkcji. Aplikacje mobilne to dla nich nie tylko „gadżety”, lecz również niezbędny element codziennego życia. Cały czas poszukują nowych, innowacyjnych aplikacji, a także — co korzystne dla firm — są gotowi zapłacić za aplikacje udostępniające atrakcyjne funkcje.
fot. mat. prasowe
Złe doświadczenia z aplikacjami
W skali globalnej badanie wskazuje na istotne różnice pomiędzy używaniem smartfonów i tabletów przez Generację Y. Mimo że młodzi ludzie sporo korzystają z tabletów, to uzyskują dostęp do aplikacji mobilnych przede wszystkim za pomocą smartfonów. Przykładowo 61% przedstawicieli pokolenia Y co najmniej raz pobrało treści medialne za pomocą aplikacji na smartfona, a tylko 35% pobrało takie treści za pomocą tabletu. Jeśli chodzi o przelewanie pieniędzy znajomym, 48% choć raz wykorzystało do tego celu aplikację na smartfona, a 22% aplikację na tablet.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone wspólnie z Opinium Research LLP wśród młodych ludzi w wieku 18–34 lat, pracujących w międzynarodowych korporacjach w regionie EMEA, na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Północnej.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)