eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyAplikacje mobilne definiują współczesny biznes

Aplikacje mobilne definiują współczesny biznes

2015-04-30 11:32

Aplikacje mobilne definiują współczesny biznes

Aplikacje mobilne definiują nowe oblicze biznesu © WavebreakMediaMicro - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Pokolenie Y to pokolenie aplikacji mobilnych. Dla niektórych jego przedstawicieli aplikacje to tylko gadżety, ale istnieje również pokaźna grupa tych, którzy traktują je jako niezbędny element życia codziennego. Obie te grupy są jednak zgodne - złe doświadczenia z aplikacjami mobilnymi danej firmy skutecznie zniechęcają do ponownego skorzystania z jej produktów lub usług. To niektóre z wniosków płynących z najnowszego badania zrealizowanego przez Oracle.

Przeczytaj także: Za wcześnie na aplikacje mobilne w firmach?

Jak pokazuje globalny raport pt. „Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation” (Generacja Y i mobilność: jak przedsiębiorstwa mogą trafić do pokolenia aplikacji), 39% przedstawicieli tej grupy społecznej byłoby mniej skłonnych do polecenia innym produktów lub usług danej firmy, jeżeli nie spodobały im się jej aplikacje mobilne, a 27% osób wyraziłoby wręcz negatywną opinię na ten temat.

Z badania tego jasno wynika, że jeśli przedsiębiorstwa nie są w stanie zapewnić swoim obecnym i potencjalnym klientom dostępu do interesujących aplikacji, odzwierciedlających również wartość marki, to narażają się na ryzyko, że Generacja Y zniechęci się do ich oferty i skorzysta z produktów konkurentów, których oferta mobilna będzie bardziej przekonująca.

Z raportu jasno również wynika, że Millennialsi nie przepadają za otrzymywaniem natrętnych wiadomości, nieistotnych z punktu widzenia ich potrzeb, ale lubią otrzymywać od przedsiębiorstw wsparcie w postaci wiadomości o dużej wartości dodanej.

Niemal 3/4 ankietowanych docenia możliwość kupowania produktów lub usług za pomocą aplikacji mobilnej. 71% respondentów lubi mieć możliwość zarządzania rozliczeniami za usługi, a 65% — możliwość informowania przedsiębiorstwa o problemach lub zgłaszania reklamacji za pomocą aplikacji mobilnej.

Wyniki badania w rozbiciu na regiony pokazują, że młodzi ludzie w regionie Dalekiego Wschodu są o wiele bardziej zaawansowani w używaniu aplikacji, w szczególności w zakresie aplikacji korporacyjnych oraz bardziej „poważnych” funkcji. Aplikacje mobilne to dla nich nie tylko „gadżety”, lecz również niezbędny element codziennego życia. Cały czas poszukują nowych, innowacyjnych aplikacji, a także — co korzystne dla firm — są gotowi zapłacić za aplikacje udostępniające atrakcyjne funkcje.

fot. mat. prasowe

Złe doświadczenia z aplikacjami

55 procent Millennialsów stwierdza, że złe doświadczenia z aplikacjami mobilnymi danej firmy skutecznie zniechęciłyby ich do skorzystania z jej produktów lub usług.


W skali globalnej badanie wskazuje na istotne różnice pomiędzy używaniem smartfonów i tabletów przez Generację Y. Mimo że młodzi ludzie sporo korzystają z tabletów, to uzyskują dostęp do aplikacji mobilnych przede wszystkim za pomocą smartfonów. Przykładowo 61% przedstawicieli pokolenia Y co najmniej raz pobrało treści medialne za pomocą aplikacji na smartfona, a tylko 35% pobrało takie treści za pomocą tabletu. Jeśli chodzi o przelewanie pieniędzy znajomym, 48% choć raz wykorzystało do tego celu aplikację na smartfona, a 22% aplikację na tablet.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone wspólnie z Opinium Research LLP wśród młodych ludzi w wieku 18–34 lat, pracujących w międzynarodowych korporacjach w regionie EMEA, na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Północnej.


oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: