Czy ktoś jeszcze kupuje kamery?
2015-05-02 00:16
Kamera dla nurka © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kamery sportowe koszą konkurencję
Wprawdzie na rynku tradycyjnych kamer wideo ciągle mamy do czynienia z tendencją malejącą, to jednak podkreślić należy, że i tu pojawiają się nowe technologie, tj. Full HD, czy 4K. Największą popularnością polskich konsumentów cieszą się proste modele Full HD w cenie około 1000 zł lub też bardziej zaawansowane półprofesjonalne, za które trzeba zapłacić około 3 razy więcej. Najczęściej kupowane modele kamer to JVC, Sony, Panasonic i Samsung.Ostatnie lata to także pojawienie się na rynku kamer sportowych. I to właśnie one zyskują teraz coraz większy udział w rynku. W ich przypadku zdecydowanym liderem jest firma GoPro, chociaż po piętach depczą jej już produkty innych marek, tj. BenQ, Ricoh czy Sony.
Sprzedaż kamer rok do roku
Jeden z największych sklepów internetowych w Polsce, Agito.pl podsumował sprzedaż w kategorii kamer. Rok 2014 zakończył się wzrostem sprzedaży o 107% w stosunku do roku 2013. Zaś pierwszy kwartał 2015 roku wykazał wzrost na poziomie 60% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2014, tymczasem sezon wakacyjnych wyjazdów i aktywności outdoor dopiero się rozpoczyna. Czy zatem kamery powrócą do lat świetności? Do najpopularniejszym marek w Q1’2014 roku należały:
- GoPro z 36% udziałem w sprzedaży ogółem
- JVC z 17% udziałem w sprzedaży ogółem
- Panasonic z 13% udziałem w sprzedaży ogółem
Pierwszy kwartał 2015 roku w niewielkim stopniu zamieszał na podium oraz w udziale procentowym:
- GoPro 43%
- Samsung 21%
- JVC 10%
Kamery sportowe górą!
Dominacja kamer sportowych znajduje swoje odzwierciedlenie w rankingu najlepiej sprzedających się produktów. W TOP 10 znajduje się aż 6 produktów GoPro, w tym dwa na pierwszych miejscach. Silna i stale rosnąca pozycja marki GoPro wyraźnie wskazuje jak dużą rolę zaczęły odgrywać właśnie kamery sportowe. Klienci doceniają solidność ich wykonania, wodoodporność oraz to, że sprawdzają się w nawet najbardziej ekstremalnych sytuacjach będąc idealnym rozwiązaniem dla osób kochających sporty wyczynowe.
fot. mat. prasowe
TOP 10 najpopularniejszych kamer w Q1’2015
fot. mat. prasowe
GoPro HERO4 Silver Edition - Adventure
Najchętniej kupowana najtańsza kamera
Samsung HMX F90 to najtańsza kamera w sklepie internetowym w cenie ok. 519zł z 52-krotnym zoomem optycznym. Do jej zalet należy możliwość nagrywania filmów z rozdzielczością HD, opcja szybkiego ich przesyłania do serwisu YouTube za pomocą jednego przycisku, czy dodania ścieżki dźwiękowej z wgranych gotowych motywów lub zaimportowanych własnych. Produkt ten należy do TOP 3 najczęściej kupowanych kamer w pierwszym kwartale.
fot. mat. prasowe
Samsung HMX F90
Najdroższa kamera w rankingu
JVC GC-PX100BEU w cenie ok. 3179 zł jest najdroższą z najchętniej kupowanych kamer i flagowym modelem producenta dedykowanym entuzjastom filmowania. Urządzenie nagrywa w jakości Full HD 1920x1080/50p , zaś dodatkowo w trybie High Speed (od 100 do 500 klatek/sek.) umożliwia analizę szybkiego ruchu oraz zastosowanie efektów specjalnych. Wykorzystując łączność Wi-Fi można natychmiast oglądać nagrany materiał na urządzeniach mobilnych, a wykorzystując dodatkowe bezpłatne aplikacje uczynić z urządzenia niezastąpione narzędzie pracy dla trenerów i sportowców, np. dzięki funkcji tablicy trenerskiej czy symultanicznemu odtwarzaniu.
fot. mat. prasowe
JVC GC-PX100BEU
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)