11 spraw, które irytują w czasie podróży
2015-05-03 00:16
Irytują współpasażerowie, którzy chcą opuścić pokład już podczas kołowania samolotu © kasto - Fotolia.com
Przeczytaj także: Okres świąteczny a podróże Polaków: dokąd latamy?
Jak już wspomniano we wstępie, jednym z większych problemów, które skutecznie są w stanie uprzykrzyć nam lot samolotem, są niecierpliwi podróżni: 30% respondentów ankiety KAYAK deklaruje, że szczególnie irytujący są współpasażerowie, którzy chcą opuścić pokład, niemal w biegu, już podczas kołowania samolotu. 28% ankietowanych złoszczą tłumy kłębiące się tuż przy taśmociągu z nadzieją na jak najszybsze otrzymanie bagażu. Dużo mniej denerwujące okazują się turbulencje podczas posiłków, klaskanie po wylądowaniu czy też podstawianie autobusów do pokonania krótkich dystansów.Aż 38% ankietowanych z Polski nie lubi natomiast czekania na wejście do swojego pokoju hotelowego, szczególnie po całej nocy spędzonej w podróży. Wielu uczestników ankiety - aż 33% - stresuje się, gdy w przypadku przyjazdu do obiektu w godzinach nocnych przy próbie wejścia do pokoju, nie działa karta magnetyczna. Podczas urlopu Polaków irytują również wysokie ceny napojów w pokojowym mini barze oraz wczesne godziny serwowania śniadania.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników KAYAK-a z różnych krajów pokazują, że doświadczenia podróżnych są dość uniwersalne - najbardziej irytują niecierpliwi pasażerowie i czekanie na pokój w hotelu. Francuzi jednak o wiele bardziej niż Polacy denerwują się, gdy obsługa hotelu nie przestrzega tabliczki z prośbą „Nie przeszkadzać”. Aż 36% ankietowanych Rosjan nie lubi pokonywać drogi do samolotu autobusem, a 24% zapytanych Włochów przyznało, że przeszkadzają im pasażerowie, którzy lądowanie samolotu nagradzają gromkimi brawami.
fot. mat. prasowe
Wyniki ankiety „Doświadczenia podróżnika” wśród polskich użytkowników KAYAK.pl
„Jednym z naszych celów jest pomaganie użytkownikom podróżować bezstresowo. Oprócz narzędzi do planowania i zarządzania podróżami, oferujemy również praktyczne porady”, komentuje Vera Pershina, dyrektor regionalny KAYAK na Polskę i Rosję.„Przykładowo, by uniknąć stresów w hotelu, najlepiej z wyprzedzeniem skontaktować się z pracownikami obsługi hotelu i spytać o możliwość wcześniejszego zameldowania. Napiętą atmosferę zaraz po wylądowaniu samolotu wygodniej jest obserwować z boku, pozostając na swoim siedzeniu. Denerwując się na innych, niczego nie przyśpieszymy, lepiej więc skupić się na nadchodzącym urlopie”.
Informacje o badaniu
Analiza została przeprowadzona na podstawie ankiety przeprowadzonej na portalu KAYAK.pl w marcu 2015 roku. W ankiecie wzięło udział łącznie 4010 użytkowników z Austrii, Niemiec, Brazylii, Hiszpanii, Francji, Włoch, Polski, Rosji oraz ze Szwajcarii, w tym 210 Polaków.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)