Internet w Polsce I-XII 2014
2015-05-05 15:05
Przeczytaj także: Internet w Polsce IX–XI 2014
Łącznie 64,4 proc. Polaków posiadało dostęp do Internetu w 2014 r. – wśród nich 51 proc. to kobiety. Najliczniejszą grupę wiekową użytkowników sieci stanowią osoby w przedziale 25 – 39 lat (39 proc.), następnie w wieku 40 – 59 lat (30 proc.). Najmniejszy odsetek Polaków korzystających z sieci to osoby mające 60 lat i więcej (7 proc). W podziale na wielkość miejscowości 36 proc. internautów stanowią mieszkańcy wsi, 13 proc. – miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców, 9 proc. – miast zamieszkiwanych przez 200-499 tys. osób, 21 proc. – miast liczących 20-99 tys. mieszkańców.fot. mat. prasowe
Polscy internauci w podziale na płeć, wiek i miejsce zamieszkania w 2014 r.
36 proc. użytkowników sieci stanowią mieszkańcy wsi
W rankingu portali internetowych według spontanicznej znajomości zdecydowanym liderem został Google, który uzyskał 59,8 proc. wskazań. Na drugim miejscu uplasował się serwis aukcyjny Allegro (46,9 proc.), a na trzecim – Facebook (46,5 proc.).
Wśród stron, które internauci wskazali jako odwiedzane przez nich w ciągu ostatniego miesiąca, również zwyciężył Google. Aż 91,9 proc. spośród korzystających z sieci zadeklarowało odwiedzanie tej wyszukiwarki. Na drugiej pozycji znalazł się YouTube (64,3 proc.), na trzeciej – Allegro (61,4 proc.).
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze portale internetowe w 2014 r.
Google był zdecydowanie najpopularniejszym serwisem w 2014 r.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown zostało przeprowadzone w okresie od stycznia do grudnia 2014 roku na próbie 25 877 osób
![Internet w Polsce VII-IX 2015 [© contrastwerkstatt - Fotolia.com] Internet w Polsce VII-IX 2015](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/internauci/Internet-w-Polsce-VII-IX-2015-168556-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)