Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
2015-05-08 11:34
Najchętniej reklamowanym produktem pożyczki gotówkowe © Piotr Marcinski - Fotolia.com
Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.
Intensywna promocja PKO BP
Od stycznia do marca 2015 r. czołowa dziesiątka reklamodawców z branży finansowej przeznaczyła na reklamy ponad 145,3 mln złotych. To prawie 73 proc. wszystkich wydatków poprzedniego kwartału. Na samym szczycie listy pojawiły się pewne niespodzianki. Rekordzistą okazał się Bank PKO BP, który wydał na cele reklamowe 18,9 mln zł. Wyprzedził on nieco Euro Bank, który przeznaczył na promocję 18,5 mln zł. Grupa ING, która już od kilku kwartałów była liderem, odnotowała znaczny spadek, plasując się dopiero na siódmej pozycji z sumą prawie 12,4 mln zł. Wśród ścisłego grona banków odnaleźć możemy też znaną Polakom firmę pożyczkową Vivus Finance reklamującą loterię, w której klienci mieli możliwość wygrania raty na spłatę kredytu.
fot. mat. prasowe
Najwięksi reklamodawcy a publikacje w mediach
fot. mat. prasowe
TOP 10 - reklamodawcy finansowi Q1 w podziale na miesiące
Oszczędzanie jak poświąteczne odchudzanie
Święta się skończyły i szał zakupów minął – czas zatem pomyśleć o oszczędzaniu, by podreperować swoje budżety. Dobrze jest zatem rozeznać się na temat produktów finansowych, które nam w tym pomogą – czyli na przykład konta oszczędnościowe.
Z danych pobranych z aplikacji admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach, wynika, że z pierwszej dziesiątki najdroższych reklam, największa część z całej sumy dotyczyła właśnie kont oszczędnościowych, a ich pomysłodawcami i sponsorami byli Bank Millenium oraz Grupa ING.
Millenium po raz kolejny w swoim spocie telewizyjnym odwołuje się do symboli i przysłów. Tym razem bank udał się do dalekich Chin przywołując smoka – symbolu przynoszącego szczęście. Odwołując się do stereotypu oszczędnego Szkota, bank wyprowadza widza z błędu, informując, że to nie Szkoci a Chińczycy oszczędzają statystycznie najwięcej. Powinniśmy zatem iść w ich ślady – przekonuje bloger Radosław Kotarski, zwracając się do widza słowami: „My też możemy zaczerpnąć z mądrości Wschodu i zostać orłami oszczędzania”. Warto zaznaczyć, że Millenium wydał na emisję tego spotu niemałą sumę 7,9 mln złotych.
Grupa ING wyemitowała zaś kontynuację reklamy „Mamo, a dlaczego wujcio Pawcio...”. Dialogi pomiędzy Agatą Kuleszą (reklamową mamą) i jej dzieckiem opierają się na grze słów – ich wszystkie wypowiedzi krążą wokół słów związanych z pieniędzmi i oszczędzaniem. Warto zaznaczyć, że sam bank na reklamie nie oszczędzał – wydał na jej emisję 5,6 mln złotych. W spocie bank ustami Marka Konrada puentuje: „kto oszczędza, tego stać na niezależność!”.
Natomiast w najdroższą reklamę (8,9 mln zł za emisję) zainwestowała Grupa Orange. Reklama rozpoczynająca się od słów „Przepraszam, a nie wiedzą Panowie gdzie tu jest...” dotyczy szybkiego kredytu gotówkowego, który uzyskać można korzystając z bankowości mobilnej.
„Magia telewizji sprawia, że jestem dla nich swój”
Kiedyś tuż po zawodach, słynny skoczek narciarski Adam Małysz powiedział: „Magia telewizji sprawia, że jestem dla nich swój”- mówiąc ich, miał na myśli swoich kibiców - widzów, którzy jak sam przyznał darzą go sympatią dzięki emisji w TVP konkursów skoków narciarskich. W taki sam sposób instytucje finansowe chcą podbić serca klientów – a mianowicie stawiając na moc przekazu telewizyjnego. Z około 300 mln złotych przeznaczonych w tym kwartale na wszystkie wydatki reklamowe, to właśnie telewizja zgarnęła lwią część – 240,7 mln złotych. Reklamy na falach eteru kosztowały ok. 38,6 mln, zaś reklama drukowana 21,4 mln zł.
fot. mat. prasowe
Udział procentowy mediów w wydatkach na reklamę
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)