10 sposobów na okazje cenowe w Internecie
2015-05-11 11:36
Jak znaleźć i rozpoznać prawdziwe okazje w Internecie? © maxsim - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Bez wątpienia w wielu przypadkach oszacowanie, czy faktycznie mamy do czynienia ze znaczną przeceną, może okazać się dość skomplikowane - ustalenie faktycznej wysokości regularnej ceny produktów bywa trudne. Zasadniczo powinna być to poprzednia cena, którą ustalił sprzedawca. Praktyka pokazuje jednak, że bywa inaczej, a podawana cena sprzed obniżki to np. sugerowana przez producenta wartość danego produktuWarto również pamiętać, że sprzedawcy dysponują wieloma, legalnymi chwytami reklamowymi, które sprytnie wykorzystywać przeciwko klientom, jeśli tylko tym ostatnim brakuje wiedzy na temat mechanizmów tworzenia promocji i rabatów. Porównywarka cen idealo.pl, bazując na wieloletnim doświadczeniu przy współpracy ze sprzedawcami internetowymi, przygotowała zestaw dziesięciu porad, które pomogą odnaleźć naprawdę godne uwagi okazje, zaś uniknąć takich, które tylko pozornie stanowią korzyść dla konsumentów.
1. Porównaj ceny – w domu lub na smartfonie
Klienci, którzy w sklepie stacjonarnym lub internetowym znajdą korzystną na pierwszy rzut oka cenę, przed zakupem powinni jeszcze porównać oferty innych sprzedawców. Wysiłek taki znacznie ułatwiają porównywarki cen takie jak idealo. W ciągu kilku sekund można wyszukać wybrany produkt wpisując jego nazwę w pole wyszukiwania lub używając licznych filtrów. Na stronie z wybranym produktem wyświetlona zostaje lista ofert uporządkowanych od najkorzystniejszej. Żeby skorzystać z porównywarki idealo, nie trzeba mieć dostępu do komputera – dzięki wygodnej aplikacji możliwe jest porównanie cen także na smartfonie lub tablecie. Dzięki temu będąc w sklepie stacjonarnym można natychmiast sprawdzić, czy zamówienie produktu w Internecie nie będzie bardziej opłacalne. Oprócz tego strony i aplikacje oferują możliwość śledzenia rozwoju cen. W ten sposób klienci mogą sprawdzić, czy interesujące ich artykuły w przeciągu ostatnich miesięcy drożały lub taniały, co pozwala na oszacowanie odpowiedniej tendencji.
fot. mat. prasowe
Aplikacja idealo
2. Sprawdź różnicę w cenie online i offline
Wielu sprzedawców oprócz stacjonarnych filii posiada w dzisiejszych czasach także sklep internetowy. W takiej sytuacji zdarza się, że ten sam produkt oferowany jest w sieci w niższej cenie. Porównywarki cen posiadające aplikacje z wbudowanymi skanerami kodów kreskowych umożliwiają szybkie odnalezienie danego produktu i sprawdzenie jego cen. Zamiast go od razu kupować, można zamówić go online. Większość dużych sieci sklepów oferuje też odbiór takiego zakupu w jednej z ich filii.
fot. mat. prasowe
Skaner kodów kreskowych
3. Porównaj ceny w kraju i za granicą
Podczas zakupów w sieci nie trzeba ograniczać się do ofert rodzimych sprzedawców. Wychodząc z takiego założenia można znaleźć interesujące okazje także za granicą. Czasem jest to także jedyny sposób na nabycie produktów, które nie są dostępne w Polsce. Tymczasem często zdarza się, że ubrania, filmy i gry lub nawet sprzęt elektroniczny dostępne są w niższej cenie w innych krajach. W tym celu wystarczy znajomość języka, w którym prowadzona jest witryna sklepu oraz wiedza na temat obszarów, na których prowadzi on wysyłkę. W dobie serwisów oferujących płatności internetowe takich jak PayPal, kłopotem nie jest także dokonanie zapłaty w innej walucie – z konta klienta pobierana jest kwota w złotówkach, która przeliczana jest według aktualnego kursu i bez naliczania prowizji.
fot. mat. prasowe
Porównanie cen na różnych rynkach
4. Korzystaj z kodów rabatowych
W Internecie znaleźć można wiele portali publikujących kody rabatowe. Udostępniają one kody i kupony, które pomagają znacznie zaoszczędzić na zakupach. Pamiętać należy jednak o tym, że niektóre promocje dotyczą zakupów powyżej określonej kwoty i na ogół można korzystać z nich tylko jeden raz. Ich zaletą może być natomiast fakt, że często korzystać z nich mogą także nowi lub niezarejestrowani klienci. Właścicielem kodu rabatowego można zostać także zgłaszając swój adres e-mail do newslettera niektórych sklepów. W taki sposób sprzedawcy honorują swoich klientów zniżką o wartości do 50 zł.
fot. mat. prasowe
Kody rabatowe
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)
-
Kangaxx / 2015-06-11 10:20:41
Dobra zestawienie, podoba mi się, bo jest kompletne a bez specjalnej nachalności jak to nieraz ma miejsce :) Z Idealo mobilnie korzystam od jakiegoś czasu, zacząłem też rozeznawać się w temacie kodów rabatowych. nawet uruchumili tez ostatnio appke mobilną: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.internationalcoupons
Ale wymaga troche dopracowania. ciesze sie, ze świadomość w Polsce rośnie odnośnie takich rzeczy jak sprawdzanie produktow na necie czy nowych promocji. nasi internauci nawet zaczynaja niesmialo wchodzić w fazę takiego społecznościowego oszczędzania i dziela sie znizkami miedzy soba, na forach albo przez social media. [ odpowiedz ] [ cytuj ]