10 sposobów na okazje cenowe w Internecie
2015-05-11 11:36
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
5. Abonuj mailing z indywidualnymi ofertami
Osoby, które zarejestrowały się w sklepie internetowym i/lub zamówiły jego newsletter, często otrzymują osobiste oferty za pośrednictwem wiadomości e-mail. W ten sposób sprzedawcy informują o wprowadzonych przez nich promocjach lub czasem nawet rozdają indywidualne rabaty. Dla sprzedawców może być to przy tym sposób na odzyskanie klientów, którzy nie dokonali w ostatnim czasie żadnego zamówienia w danym sklepie.
6. Oszczędzaj kupując odesłane produkty
Nabywane przez Internet produkty często są zwracane. Czasami powracają one do sklepu nietknięte, lecz często nie nadają się one do sprzedaży jako artykuł nowy i klasyfikowane są jako towar używany. Decydując się na zakup takich produktów również można znacznie zaoszczędzić. W sklepach internetowych można natknąć się na artykuły, które sprzedawane są w niższej cenie, ponieważ służyły krótkim testom, były eksponatami wystawowymi lub nie posiadają oryginalnego opakowania. W większości przypadków swoją funkcjonalnością nie ustępują one jednak nowym produktom.
fot. mat. prasowe
Sprzęty używane
7. Poczekaj na dzień promocji internetowych
W Polsce na popularności zyskuje ostatnio obchodzenie dni takich jak wypadający po Święcie Dziękczynienia Czarny Piątek lub następujący zaraz po nim Cyber Monday – amerykańskie zwyczaje, które zaadaptowane zostały przez sklepy internetowe także w innych krajach. Oferty ważne są jednak do wyczerpania zapasów, z tego więc powodu ważne jest tu motto: kto pierwszy, ten lepszy. Uważać trzeba również na pozorne okazje, za którymi kryje się tylko pozorny rabat.
8. Kupuj produkty spoza sezonu
Jedną z najstarszych porad dotyczących oszczędzania jest kupowanie produktów spoza sezonu. Mogą to być na przykład kupowane latem opony zimowe – w momencie, kiedy dany artykuł jest potrzebny większości konsumentów, zrozumiałym jest fakt, że trzeba nabyć go za odpowiednio wyższą cenę. Dotyczyć może to także ubrań lub produktów związanych z daną porą roku.
9. Dla cierpliwych: Obserwuj kształtowanie się cen
Handel internetowy jest bardzo dynamiczny i znany jest fakt, że obowiązujące w nim ceny mogą zmieniać się z dnia na dzień – jeśli nawet nie z minuty na minutę. W przypadku większości produktów dobrym doradcą jest cierpliwość, która chętnie nagradza wytrwałych. Warto więc czasem poświęcić trochę czasu na obserwowanie rozwoju cen. Można to robić między innymi zapisując produkty w dostępnych w wielu sklepach schowkach lub na listach ulubionych. Rozwiązaniem stosowanym przez porównywarkę cen idealo jest natomiast wykres obrazujący kształtowanie się cen. Oprócz tego użytkownicy mogą korzystać z budzika cenowego, dzięki czemu zostaną oni poinformowani za pomocą wiadomości e-mail o tym, że wybrany produkt osiągnął ustaloną przez nich cenę preferowaną.
fot. mat. prasowe
Kształtowanie się cen
10. Zaglądaj na portale dla łowców okazji
Szczególnie zaangażowani poszukiwacze okazji mogą natomiast szukać inspiracji na specjalnych portalach poświęconych najnowszym promocjom i okazjom. Są to często liczne społeczności, które dzielą się z pozostałymi użytkownikami kodami promocyjnymi, informacjami o wyprzedażach lub aktualnościami z gazetek promujących poszczególne sklepy. Trzeba jednak pamiętać o tym, że są to w większości bardzo krótkotrwałe akcje – łowcy okazji powinni więc zaglądać na nie na tyle często, by nie ominęły ich co smakowitsze kąski!
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)
-
Kangaxx / 2015-06-11 10:20:41
Dobra zestawienie, podoba mi się, bo jest kompletne a bez specjalnej nachalności jak to nieraz ma miejsce :) Z Idealo mobilnie korzystam od jakiegoś czasu, zacząłem też rozeznawać się w temacie kodów rabatowych. nawet uruchumili tez ostatnio appke mobilną: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.internationalcoupons
Ale wymaga troche dopracowania. ciesze sie, ze świadomość w Polsce rośnie odnośnie takich rzeczy jak sprawdzanie produktow na necie czy nowych promocji. nasi internauci nawet zaczynaja niesmialo wchodzić w fazę takiego społecznościowego oszczędzania i dziela sie znizkami miedzy soba, na forach albo przez social media. [ odpowiedz ] [ cytuj ]