Reklamy piwa I kw. 2015
2015-05-11 15:30
Piwo © draghicich - Fotolia.com
Przeczytaj także: Reklamy piwa I kw. 2014
Jak dowodzi raport, w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku doczekaliśmy się emisji 148 nowych nowych reklam piwa - 19 reklam prasowych, 42 internetowych, 38 telewizyjnych, 2 radiowe oraz 47 outdoorowych. Takie statystyki świadczą o wyhamowaniu aktywności reklamowej branży piwowarskiej - w analogicznym okresie minionego roku liczba emitowanych reklam była niemal dwukrotnie większa.Dziesiąta edycja raportu IMM już po raz kolejny pokazała, że piwowarzy trzymają się kodeksu etycznegp. W żadnej z wyemitowanych od stycznia do końca marca reklam piwa nie stwierdzono niezgodności z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy. Z raportu wynika także, że zdecydowana większość spotów reklamowych została opatrzona wprowadzonymi dobrowolnie przez branżę znakami odpowiedzialnościowymi „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”.
fot. draghicich - Fotolia.com
Piwo
Samoregulacja piwowarów
Poddanie reklam piwa niezależnemu audytowi jest zwieńczeniem kilkuletniego, trwającego od 2007 roku, procesu samoregulacji przemysłu piwowarskiego w zakresie odpowiedzialnej i etycznej reklamy oraz informacji konsumenckiej. Został on zainicjowany przez stowarzyszenie The Brewers of Europe, do którego należy Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. Piwowarzy złożyli wobec Europejskiego Forum ds. Alkoholu i Zdrowia, funkcjonującego w ramach Komisji Europejskiej, zobowiązanie wspierania etycznej reklamy piwa. Komisja Europejska działając w porozumieniu z European Advertising Standards Alliance (EASA), wypracowała siedem standardów reklamy , zwanych „standardami operacyjnymi”. Dotyczą one m.in. popularyzacji krajowych kodeksów etyki w reklamie piwa, informowania konsumentów o możliwości składania skarg na nieetyczną reklamę oraz kontroli poszczególnych form komunikacji marketingowej.
Siedem standardów etycznej reklamy
- Popularyzacja, nagłaśnianie kodeksu etyki we wszelkich formach komunikacji marketingowej; pozyskiwanie sygnatariuszy wśród reklamodawców, producentów reklam oraz mediów.
- Zapewnienie zgodności komunikacji marketingowej z duchem i literą kodeksu poprzez szkolenia własnych pracowników, jak i firm realizujących reklamę oraz korzystanie z możliwości oceny reklamy przed jej emisją.
- Rozpatrywanie skarg konsumentów dotyczących reklam przez bezstronnych, niezależnych arbitrów.
- Szybkość decyzji: zapewnienie sprawnego procesu rozpatrywania skargi i skrócenie czasu od jej złożenia do decyzji rozpatrujących arbitrów.
- Funkcjonowanie systemu sankcji, który minimalizuje ryzyko sięgnięcia po niezgodne z kodeksem formy komunikacji marketingowej.
- Poprawa stanu świadomości konsumentów – odbiorca powinien być świadomy możliwości złożenia skargi i odpowiedniej procedury w tym zakresie.
- Własny, niezależny od systemu skarg konsumenckich, monitoring komunikacji marketingowej, prowadzony przez podmiot samoregulacji.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)