Nowe technologie zmieniają biznes
2015-05-21 10:32
![Nowe technologie zmieniają biznes [© Sergey Nivens - Fotolia.com] Nowe technologie zmieniają biznes](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zarzadzanie-firma/Nowe-technologie-zmieniaja-biznes-156804-200x133crop.jpg)
Nowe technologie zmieniają biznes © Sergey Nivens - Fotolia.com
Przeczytaj także: Badania naukowe: jak i na jaką skalę je finansujemy?
Na skróty
- Badanie przeprowadzone przez Institute for the Future nie tylko przedstawia przekonania, ale także dowodzi siły, jaką posiada pokolenia informacji.
- Niemal wszyscy szefowie firm (96 proc.) są przekonani, że nowe technologie w sposób nieodwracalny zmieniły zasady prowadzenia biznesu: zdemokratyzowały informacje, a także przyniosły zupełnie nowe oczekiwania klientów.
- Jeśli przedsiębiorstwa chcą dotrzymać kroku pokoleniu informacji, zmuszone są wykazywać pięć cech, o których mowa w raporcie z badania. Niestety okazuje się, że wykazują je jedynie w nielicznych przypadkach: tylko 9% respondentów wprowadza innowacje w sposób elastyczny i dynamiczny, 12% potrafi przewidywać nowe możliwości, 11% zapewnia spersonalizowaną obsługę, 12% funkcjonuje w czasie rzeczywistym, a 14% wykazuje przejrzystość i wiarygodność.
- Respondenci są świadomi, że ich obecne możliwości wykorzystywania danych są dość ograniczone. 30% jest w stanie działać na podstawie informacji w czasie rzeczywistym, niemal połowa przyznaje, że nie potrafi wykorzystywać wartości ukrytej w danych, a jedynie co czwarte ocenia, że ich przedsiębiorstwo „bardzo dobrze” radzi sobie ze skutecznym analizowaniem posiadanych danych i informacji.
- Do 2024 roku pojawią się pokaźne zmiany w obszarze gospodarki, techniki, wykorzystywania informacji i ochrony prywatności, których następstwem będzie całkiem nowa przyszłość oparta na danych.
Niezależnie od tego, czy jesteśmy w pracy, dbamy o sprawność fizyczną, uczymy się, bawimy, robimy zakupy online, czy oglądamy telewizję — w każdym z tych obszarów stawiamy firmom, z którymi mamy do czynienia, nowe, cyfrowe wymagania. W nowym badaniu pt. The Information Generation: Transforming The Future, Today („Pokolenie informacji: zmiana przyszłości już dziś”) przeanalizowano siłę rosnącej, globalnej społeczności obywateli cyfrowego świata.
Są oni przez cały czas online, na wyciągnięcie ręki mają informacje z całego świata i zupełnie inaczej patrzą na swoje otoczenie.
Na podstawie odpowiedzi udzielonych w badaniu przez 3600 dyrektorów i przedstawicieli wyższej kadry kierowniczej z 18 krajów pokazano też nowe oczekiwania ludzi z tego pokolenia i określono zasadnicze cechy, które pozwalają przedsiębiorstwom z powodzeniem radzić sobie na rynku i odnosić sukcesy w nowym środowisku.
fot. Sergey Nivens - Fotolia.com
Nowe technologie zmieniają biznes
Niemal wszyscy szefowie firm (96 proc.) są przekonani, że nowe technologie w sposób nieodwracalny zmieniły zasady prowadzenia biznesu.
Nie jest zaskoczeniem, że zdaniem niemal wszystkich (96%) ankietowanych szefów firm nowe technologie nieodwracalnie zmieniły reguły prowadzenia działalności biznesowej. Ponadto 93% respondentów podało, że najnowsze osiągnięcia techniki kreują całkowicie nowe oczekiwania klientów, a niemal wszyscy – że zjawisko to przyspieszy w ciągu najbliższej dekady. Wśród najczęściej wskazywanych oczekiwań klientów wymieniano szybszy dostęp do usług i łączność przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu z dowolnego miejsca, możliwość korzystania z coraz szerszego spektrum urządzeń oraz coraz bardziej spersonalizowaną obsługę.
W poszukiwaniu nowej definicji: fundamentalne cechy przedsiębiorstwa przyszłości
Firmy są zgodne, że ze względu na nowe potrzeby pokolenia informacji niezwykle istotne jest przekształcenie przedsiębiorstw i dostosowanie ich do nowych warunków. Zdaniem szefów firm, aby znaleźć się na czele tej transformacji — a nie stać się jej ofiarą — firmy powinny wykazywać pięć fundamentalnych cech opartych na informacji:
- przewidywanie nowych możliwości działania na rynkach,
- wykazywanie przejrzystości i wiarygodności,
- elastyczne i dynamiczne wprowadzanie innowacji,
- zapewnianie wyjątkowej, spersonalizowanej obsługi,
- działanie w czasie rzeczywistym.
Szefowie przedsiębiorstw są zgodni, że te cechy są bardzo istotne, przyznają też jednak, że bardzo niewiele firm w pełni je wykazuje. Na pytanie, czy w ich przedsiębiorstwach cechy te można uznać za obecne w wysokim stopniu i w skali całej firmy, tylko 12% stwierdziło, że potrafi przewidywać nowe możliwości, 9% elastycznie i dynamicznie wprowadza innowacje, 14% wykazuje przejrzystość i wiarygodność, 11% zapewnia spersonalizowaną obsługę, a 12% funkcjonuje w czasie rzeczywistym.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)