eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetKobiety czy mężczyźni? Kto dominuje na LinkedIn?

Kobiety czy mężczyźni? Kto dominuje na LinkedIn?

2015-05-24 00:56

Kobiety czy mężczyźni? Kto dominuje na LinkedIn?

Portal LinkedIn obchodzi właśnie 12 jubileusz istnienia © Romolo Tavani - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Portal LinkedIn obchodzi właśnie 12 jubileusz istnienia. Przy tej okazji firma Gemius postanowiła sprawdzić, kto w tym serwisie ma silniejszą reprezentację. Czy wśród użytkowników LinkedIn dominują panie, czy też częściej korzystają z niego mężczyźni?

Przeczytaj także: Kto korzysta z LinkedIn?

Tym, którzy nie pamiętają należy się słowo wyjaśnienia - LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, którego zadaniem jest ułatwianie nawiązywania i podtrzymywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Od jego uruchomienia w maju 2003 roku upłynęło 12 lat, dlatego też Gemius postanowił przyjrzeć się, w których krajach strona Linkedin.com jest popularniejsza wśród kobiet, a w których wśród mężczyzn.

Dane do analizy zbierano w okresie sierpień 2014–styczeń 2015 roku wśród internautów w wieku 18–69 lat, reprezentujących Polskę, Węgry, Białoruś, Ukrainę, Rosję i Rumunię. Dla porównania przeanalizowano również dane z analogicznego okresu dotyczące Danii.

W Rumunii jedna dziesiąta internautów na LinkedIn


Okazało się, że spośród wymienionych krajów Europy Środkowo-Wschodniej LinkedIn jest najpopularniejszy w Rumunii. Dane pokazują, że w każdym analizowanym miesiącu stronę Linkedin.com odwiedzał co dziesiąty rumuński internauta (średnio 11 proc. użytkowników sieci miesięcznie). Z kolei najmniejszym zainteresowaniem wśród analizowanych krajów serwis ten cieszy się na Białorusi. W ciągu miesiąca LinkedIn przegląda tam średnio 3 proc. internautów.

Dla porównania w Danii, która jest przykładem kraju o wysokiej wartości współczynnika rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych (ang. ICT development index, IDI), z LinkedIn miesięcznie korzysta jedna czwarta użytkowników sieci (24 proc.). Ponad połowa z nich to mężczyźni (52 proc.).

W Rosji i Polsce LinkedIn domeną kobiet


Analiza użytkowników LinkedIn pod względem płci pokazuje, że w Rosji i Polsce większość odwiedzających ten serwis to kobiety. W Rosji stanowią one średnio 56 proc. jego użytkowników, a w Polsce – 52 proc.

Przewaga mężczyzn wśród użytkowników


Z kolei mężczyźni na stronie Linkedin.com przeważają na Ukrainie (57 proc.) i Węgrzech (54 proc.).

fot. mat. prasowe

Kobiety vs mężczyźni na LinkedIn

Przewaga kobiet na LinkedIn dostrzegalna jest w Polsce i w Rosji.


O badaniu
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w około 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: