Kobiety czy mężczyźni? Kto dominuje na LinkedIn?
2015-05-24 00:56
Portal LinkedIn obchodzi właśnie 12 jubileusz istnienia © Romolo Tavani - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kto korzysta z LinkedIn?
Tym, którzy nie pamiętają należy się słowo wyjaśnienia - LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, którego zadaniem jest ułatwianie nawiązywania i podtrzymywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Od jego uruchomienia w maju 2003 roku upłynęło 12 lat, dlatego też Gemius postanowił przyjrzeć się, w których krajach strona Linkedin.com jest popularniejsza wśród kobiet, a w których wśród mężczyzn.Dane do analizy zbierano w okresie sierpień 2014–styczeń 2015 roku wśród internautów w wieku 18–69 lat, reprezentujących Polskę, Węgry, Białoruś, Ukrainę, Rosję i Rumunię. Dla porównania przeanalizowano również dane z analogicznego okresu dotyczące Danii.
W Rumunii jedna dziesiąta internautów na LinkedIn
Okazało się, że spośród wymienionych krajów Europy Środkowo-Wschodniej LinkedIn jest najpopularniejszy w Rumunii. Dane pokazują, że w każdym analizowanym miesiącu stronę Linkedin.com odwiedzał co dziesiąty rumuński internauta (średnio 11 proc. użytkowników sieci miesięcznie). Z kolei najmniejszym zainteresowaniem wśród analizowanych krajów serwis ten cieszy się na Białorusi. W ciągu miesiąca LinkedIn przegląda tam średnio 3 proc. internautów.
Dla porównania w Danii, która jest przykładem kraju o wysokiej wartości współczynnika rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych (ang. ICT development index, IDI), z LinkedIn miesięcznie korzysta jedna czwarta użytkowników sieci (24 proc.). Ponad połowa z nich to mężczyźni (52 proc.).
W Rosji i Polsce LinkedIn domeną kobiet
Analiza użytkowników LinkedIn pod względem płci pokazuje, że w Rosji i Polsce większość odwiedzających ten serwis to kobiety. W Rosji stanowią one średnio 56 proc. jego użytkowników, a w Polsce – 52 proc.
Przewaga mężczyzn wśród użytkowników
Z kolei mężczyźni na stronie Linkedin.com przeważają na Ukrainie (57 proc.) i Węgrzech (54 proc.).
fot. mat. prasowe
Kobiety vs mężczyźni na LinkedIn
O badaniu
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w około 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)