Szkoły językowe a wydatki na reklamę
2015-05-26 17:42
Przeczytaj także: Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej?
Mamy powody do zadowolenia -ubiegłoroczne dane English Proficiency Index wskazują, że jesteśmy jednym z najlepiej mówiących po angielsku narodów na świecie. W globalnym zestawieniu plasujemy się na doskonałej, szóstej pozycji, zostawiając w tyle m.in. Niemców, Francuzów i Czechów. I wiele wskazuje na to, że kształcić się nie przestaniemy. Dobitnym na to dowodem są wyniki badania przeprowadzonego przez Blink.pl, z którego wynika, że dużą popularnością cieszy się nie tylko język angielski, ale także kursy niemieckiego, rosyjskiego, hiszpańskiego czy francuskiego.– Zaobserwowano także wzmożone zainteresowanie Polaków nauką języka obcego na poziomie biznesowym oraz specjalistycznymi certyfikatami – tłumaczy Jakub Dwernicki, prezes Blink.pl, firmy specjalizującej się w kampaniach SEM i SEO.
206 tys. klientów miesięcznie
Frazy związane z nauką języka obcego wyszukiwane są przez polskich internautów średnio 206 tysięcy razy miesięcznie! Najnowszy raport opublikowany przez Blink.pl pokazuje, jak wykorzystać ten potencjał do skutecznego wypromowania oferty szkoły językowej w internecie. Analiza objęła firmy zlokalizowane w największych miastach Polski, a samo badanie przeprowadzono na przełomie marca i kwietnia 2015 r. Na potrzeby symulacji założono, że szkoła językowa przeznaczy na reklamę w wyszukiwarce hipotetyczny budżet w wysokości 1 500 zł miesięcznie. Przyjęto też, że za kliknięcie CPC w reklamę nie zapłaci więcej niż 5 zł.
Dokonując analizy potencjału reklamy online dla branży szkoleniowej, specjaliści pod uwagę wzięli zestaw 22-tu przykładowych fraz wpisywanych w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów szkół językowych. Były to: „FCE”, „nauka angielskiego”, „nauka niemieckiego”, „CAE”, „kurs angielskiego”, „nauka hiszpańskiego”, „nauka francuskiego”, „szkoła językowa”, „nauka rosyjskiego”, „kurs niemieckiego”, „Proficiency”, „kurs hiszpańskiego”, „certyfikat z angielskiego”, „kurs francuskiego”, „angielski w biznesie”, „kurs rosyjskiego”, „nauka języków obcych”, „certyfikat z niemieckiego”, „niemiecki w biznesie”, „dobra szkoła językowa”, „szkoła językowa opinie” oraz „ZDAF”.
Wrzesień pod znakiem języka angielskiego
Skuteczna reklama w wyszukiwarce to przekaz dostosowany do aktualnych potrzeb potencjalnego klienta. Przy planowaniu i realizowaniu takiej kampanii ważne jest zatem poznanie i uwzględnienie preferencji internauty oraz obowiązujących trendów sezonowych.
Taki rozkład dla branży szkoleniowej pokazuje analiza dokonana przez Blink.pl. Jak czytamy w raporcie, frazy związane z nauką języka angielskiego najczęściej wyszukiwane są przez internautów we wrześniu, by wyraźny spadek osiągnąć na początku roku kalendarzowego. Warto więc postawić na zwartą kampanię reklamową nastawioną na tę frazę właśnie w sezonie wczesnojesiennym.
fot. mat. prasowe
Szacunkowa liczba kliknięć dla szkoły przy budżecie 1500 zł
Na potrzeby symulacji założono, że szkoła językowa przeznaczy na reklamę w wyszukiwarce hipotetyczny budżet w wysokości 1 500 zł miesięcznie.
Co ciekawe, wyrażenie „nauka angielskiego” wpisywane jest w wyszukiwarkę Google równomiernie często we wszystkich województwach, z niewielką przewagą mazowieckiego i podkarpackiego.
fot. mat. prasowe
Fraza "nauka angielskiego" kliknięcia sezonowe
Frazy dotyczące nauki języka angielskiego najczęściej wyszukiwane są przez internautów we wrześniu
W lubuskim stawiaj na niemiecki
Popularność wyszukiwania frazy „nauka niemieckiego” systematycznie rośnie już od 2010 roku. Podobnie, jak w wypadku „języka angielskiego”, potencjalni klienci szkół językowych interesują się nauką w styczniu i wrześniu, jednak w przeciwieństwie do angielskiego – szczyt styczniowy jest zdecydowanie wyższy!
Rozkład geograficzny dla frazy „nauka niemieckiego” wygląda zupełnie inaczej niż było to w przypadku wyrażenia „nauka angielskiego”. Wyraźnie widać, że im bliżej zachodniej granicy, tym zainteresowanie potencjalnych klientów kursami języka niemieckiego rośnie. Takie szkolenia największą popularnością cieszą w województwie lubuskim, a najmniejszą kujawsko-pomorskim.
fot. mat. prasowe
Fraza "nauka angielskiego" - koncentracja wg województw
Żadne z województw nie dominuje znacznie w wyszukiwaniu frazy "nauka angielskiego"
W październiku promuj First Certificate in English
First Certificate in English to jeden z najpopularniejszych, honorowanych na całym świecie egzaminów językowych. Przeprowadzone badanie pokazało, że fraza „FCE” najczęściej wyszukiwana jest przez internatów wczesną jesienią, szczególnie w miesiącach wrzesień i październik.
fot. mat. prasowe
Fraza "nauka niemieckiego" trendy sezonowe
Zainteresowanie językiem niemieckim wzrasta wraz z przybliżaniem się do zachodniej ściany Polski
![Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024 [© Freepik] Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/Reklama-w-internecie-telewizji-i-w-radio-w-XII-2024-264581-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)