Ubezpieczenia w mediach społecznościowych
2015-05-28 10:23
Ubezpieczenia w mediach społecznościowych © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ubezpieczenia direct: spore spadki w 2014 r.
Punktem wyjścia analizy były dwa modele sprzedaży ubezpieczeń w mediach społecznościowych:- agenci ubezpieczeniowi wchodzą w interakcje z internautami w wielu różnych miejscach w internecie i zapraszają ich na swoje profile na Facebooku;
- firmy ubezpieczeniowe – poprzez SEO/SEM, Facebooka i sieci afiliacyjne – skłaniają potencjalnych klientów do odwiedzenia ich stron WWW lub po prostu pozyskują nowe kontakty do potencjalnych klientów. Jednocześnie nie są bardzo aktywnym podmiotem w dyskusjach w mediach społecznościowych.
Przeprowadzona analiza dowiodła, że aktywność agentów w mediach społecznościowych nie jest wspierana przez firmy.
Dyskusje prowadzone przez agentów dotyczą przede wszystkim dwóch zagadnień: proaktywnej sprzedaży (39%) oraz wymiany refleksji na temat wysokości wynagrodzenia i prowizji (54%). Wzajemna świadomość dotycząca uwarunkowań prawnych zawodu agenta okazała się tematem nieobecnym – agenci prawie w ogóle nie rozmawiają ze sobą na temat sytuacji swojego zawodu (m.in. deregulacji z 2014 roku i zmian systemu prowizyjnego z 2015 roku).
Tymczasem w internecie szuka się ubezpieczeń – jak dotąd przede wszystkim komunikacyjnych. Najczęściej wyszukiwane przez potencjalnych klientów hasła to ubezpieczenia OC i kalkulatory OC (każde po 18100 wyszukań miesięcznie); hasło ubezpieczenie zdrowotne jest wyszukiwane 14 800 razy miesięcznie, a hasło ubezpieczenie na życie – 9 900 razy.
Co ciekawe, agenci raczej nie narzekają na swoje wynagrodzenie (tylko 18% wypowiedzi to narzekanie na finanse). Oczywiście, chcieliby mieć stałe wynagrodzenie, ale sama wysokość prowizji nie jest krytykowana. Z drugiej strony, ich dyskusje są raczej ogólne, a rekomendacje firm pod kątem wysokości prowizji nie są normą. Agenci – jeśli już wzajemnie się wspierają – to tylko poprzez edukację świeżo upieczonych adeptów zawodu, którym doradzają, jak zacząć pracę.
fot. mat. prasowe
Ubezpieczenia w mediach społecznościowych
„Firmy ubezpieczeniowe są skazane na sprzedaż direct przez internet. Wygra ten, kto pierwszy się tego nauczy – wykorzystując do tego własne czy też płatne kanały. Kluczem jest wypracowanie mechanizmu, w którym to agenci będą w internecie zachęcać internautów do przejścia na stronę WWW firmy. Jak na razie w samym digitalu agenci i firmy jednak ze sobą nie współpracują” – mówi dr Albert Hupa, prezes IRCenter.
Informacje o badaniu
Badanie opiera się na jakościowej i ilościowej na analizie dyskusji w mediach społecznościowych opublikowanych od stycznia 2014 do kwietnia 2015. Jest to pierwsza analiza z cyklu poświęconego ubezpieczeniom i opiece. Kolejne analizy realizowane przez IRCenter będą dotyczyć tworzenia treści dotyczących opieki oraz rodziny.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)