Sieci spożywcze: priorytety i wyzwania
2015-05-29 12:44
Przeczytaj także: Największe sieci handlowe rosną wolniej
Dopasowanie się do potrzeb konsumentów wymaga inwestycji w analitykę. Nie musi być to od razu big data, jest jednak faktem, że bez zaawansowanych kompetencji analitycznych – a więc zarówno technologii, jak i odpowiednich umiejętności pracowników – trudno będzie prowadzić skuteczną politykę ofertową, promocyjną i cenową. Przez skuteczną politykę rozumiem taką, która nie tylko buduje obrót, ale także masę marży – mówi Mirosław Matusik, partner w dziale audytu ogólnego oraz członek zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.
Znaczenie rozwijania zaawansowanych kompetencji analitycznych w sieciach zdecydowanie rośnie. W ciągu ostatnich dwóch lat tego typu inicjatywy podejmowało 7 na 10 sieci, podczas gdy w najbliższej przyszłości będzie to już domena 9 na 10 firm. Co więcej, analityka staje się elementem strategii – w ciągu najbliższych dwóch lat w 7 na 10 firm będzie to istotne zagadnienie dyskutowane na poziomie zarządu.
Ostatnie dwa lata oznaczały dla firm pracę nad określeniem strategii analityki (4 na 10 sieci), rozwiązaniem kwestii prawnych i związanych z bezpieczeństwem danych (3 na 10 sieci), a przede wszystkim rozwojem narzędzi IT (6 na 10 sieci). Najbliższe lata przyniosą nie tylko dalsze inwestycje w IT, ale i wykorzystanie wniosków pozyskanych dzięki zaawansowanej analityce w procesach decyzyjnych (7 na 10 firm).
fot. mat. prasowe
7 kluczowych trendów konsumenckich
O raporcie
Raport KPMG w Polsce pt. „Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce” to analiza polskiego rynku detalicznego w Polsce, którego wartość szacuje się na 192 mld zł rocznie. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na kluczowe dla rynku sieci spożywczych pytanie - jakie priorytety na najbliższe lata przyjmą sieci, żeby odpowiedzieć na wyzwania stawiane przez coraz bardziej nasycony i konkurencyjny rynek. Raport obejmuje zagadnienia: rozwój sieci detalicznej, efektywność operacyjna i finansowa, trendy ekonomiczne i konsumenckie, zwyczaje zakupowe polskich konsumentów, zarządzanie zasobami ludzkimi, multikanałowość, zaawansowane kompetencje analityczne, społeczna odpowiedzialność biznesu, trendy regulacyjne. Badanie ankietowe zostało przeprowadzone wśród połowy z dwudziestu największych niewyspecjalizowanych, tj. skupionych głównie na artykułach spożywczych, sieci detalicznych w Polsce w pierwszym kwartale 2015 roku. Ankietę uzupełniły wywiady pogłębione przeprowadzone z osobami odpowiedzialnymi za strategiczne decyzje w sieciach (w wielu przypadkach były to inne firmy, niż te, które wypełniły ankietę).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)