eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaDomy dziecka w mediach: co trzeci przekaz negatywny

Domy dziecka w mediach: co trzeci przekaz negatywny

2015-06-03 13:58

Domy dziecka w mediach: co trzeci przekaz negatywny

Dziecko © masik0553 - Fotolia.com.jpg

Jak w rodzimej prasie mówi się o domach dziecka? Z analizy zrealizowanej przez Instytut Monitorowania Mediów i Stowarzyszenie „Nadzieja na Mundial“ wynika, że większość przekazów ma wydźwięk zupełnie neutralny. Sporo jednak (co trzecia) jest informacji negatywnych. Ekwiwalent reklamowy wzmianek na temat domów dziecka, które ukazały się w środkach masowego przekazu w ostatnich dwóch miesiącach sięgnął 50 682 194 zł.

Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań

Polskie placówki opiekuńczo-wychowawcze sprawują obecnie pieczę nad blisko 20 tysięcy dzieci. IMM postanowił sprawdzić, jak często ich sprawami zajmują się media. Dwumiesięczny monitoringa prasy, radia, telewizji oraz artykułów w internecie pozwolił ustalić, że doniesienia o domach dziecka pojawiły się w 4534 materiałach. Najwięcej publikacji o podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych pojawiło się na portalach internetowych (2755 materiałów), prasie (890), rzadziej wspominało o nich w radio (521), a najmniej zainteresowana tematem była telewizja (368), która jednak najczęściej czyniła domy dziecka głównym wątkiem pokazywanych materiałów (46 proc.).

Zazwyczaj informacja o domach dziecka była wątkiem pobocznym – tak działo się w przypadku 71 proc. materiałów, w których występowało monitorowane hasło. Najwięcej artykułów tego typu pojawiło się w prasie (82 proc.).

W materiałach, w których placówki opiekuńczo-wychowawcze lub ich podopieczni byli wiodącym tematem, najczęściej pojawiały się treści nacechowane neutralnie (45 proc.) materiałów nacechowanych negatywnie było 33 proc., a pozytywnie 22 proc. Negatywny wydźwięk miało 60 proc. materiałów o domach dziecka pokazanych w telewizji, 31 proc. wzmianek prasowych (negatywnie o domach dziecka częściej pisała prasa ogólnopolska niż regionalna) i 25 proc. materiałów internetowych.

Czytelnikom i widzom było o wiele trudniej znaleźć pozytywne doniesienia z domów dziecka. Takie wzmianki nie stanowiły nawet 1/3 materiałów (22 proc.), w których domy dziecka były głównym tematem.

fot. masik0553 - Fotolia.com.jpg

Dziecko

Negatywny wydźwięk miało 60 proc. materiałów o domach dziecka pokazanych w telewizji, 31 proc. wzmianek prasowych i 25 proc. materiałów internetowych.


Ilościowo najwięcej pozytywnych materiałów pojawiło się w:
prasa: Echo Dnia Podkarpackie (3)
radio: 11 materiałów w 11 rozgłośniach (PR3, PR1, PR Katowice, PR Wrocław, PR Kielce, PR Rzeszów, PR Gdańsk, Radio RDC, PR Białystok, PR PIK Bydgoszcz, PR Opole)
telewizja: TVP Rzeszów (6)
portale internetowe: wiadomosci.gazeta.pl (5)
AVE - ekwiwalent reklamowy, jedna z technik pomiaru efektywności PR. Polega na szacowaniu wartości publikacji poprzez porównanie publikacji reklamowych w takim samym formacie. Metoda ta pozwala na określenie, jaka jest wartość publikacji wyrażona w pieniądzu, co w efekcie pozwala np. na porównywanie działań firmy z konkurencją.

Informacje o badaniu

Badanie zostało wykonane na podstawie danych Instytutu Monitorowania Mediów przez Stowarzyszenie „Nadzieja na Mundial”. Monitorowano wzmianki o domach dziecka w prasie, radiu, telewizji i w portalach internetowych.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: