5 faktów o SERM, czyli zarządzaniu reputacją marki w Internecie
2015-06-12 00:36
Przeczytaj także: Wszystko o ASO – pozycjonowanie aplikacji mobilnych w pigułce
Fakt nr 4: SERM jest czasochłonny
Skuteczne przesunięcie wyników wyszukiwania na niższe pozycje wymaga sporo czasu i wysiłku. Na trwałe efekty trzeba przeznaczyć nawet do 12 miesięcy intensywnych działań. Dlaczego trwa to tak długo? SERM to złożony proces, obejmujący czynności na dwóch poziomach; dotyczące zarówno strony pozycjonowanej, jak i witryn z niepożądaną treścią. Ponadto trudności przysparza fakt, że negatywne treści bardzo często znajdują się na stronach mocno osadzonych na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce (są to np. strony znanych gazet).
Oprócz tego konieczne jest stałe monitorowanie wyników w wyszukiwarce i sprawne reagowanie na ewentualne bieżące zmiany. Szybka reakcja jest niezbędna do sukcesu. W przeciwnym wypadku pozwolimy, by pierwsze wyniki zapełniły się negatywnymi opiniami, których potem trudno będzie się pozbyć.
Fakt nr 5: SERM jest długotrwały
Ponownie odwracamy stronę medalu na tę optymistyczną. SERM może i jest czasochłonny, ale osiągnięte dzięki niemu efekty przetrwają długo. Gdy raz pozbędziemy się negatywnych wyników z pierwszej dziesiątki w wyszukiwarce, możemy odetchnąć z ulgą. Stały monitoring zawsze będzie konieczny, ale prawdopodobieństwo powrotu sytuacji sprzed projektu jest mało prawdopodobne.
Coraz więcej osób przestaje ufać tradycyjnym przekazom marketingowym i szuka opinii o danym produkcie właśnie w sieci. Warto zatem zainwestować w działania SERM. Umiejętność zarządzania wizerunkiem w Internecie potrafi sprawić, że potencjalny klient trafi na strony, które przekonają go do naszej firmy. Od tego właśnie jest SERM. Brzmi zachęcająco, prawda?
![Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała? [© pinkomelet - Fotolia.com] Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marka/Co-robic-aby-marka-dobrze-sie-sprzedawala-240565-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Karol Bocheński / Rocket Media Sp. z o.o.
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)