Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
2015-06-11 12:30
Wydatki reklamowe sieci handlowych stopniały © Eisenhans - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
Lidl nie odpuszcza, Biedronka nie szaleje
Pierwsza dziesiątka reklamodawców wśród supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convinence wydała na promocję około 256 mln zł. Ponownie jak w poprzednim kwartale na szczycie listy znajduje się Lidl, który na wszystkie reklamy tego kwartału przeznaczył łącznie prawie 99 mln zł. W poprzednim kwartale wydał o około 9 mln zł mniej. Druga w rankingu Biedronka za emisję kreacji reklamowych zapłaciła prawie 58 mln zł. Tesco, choć utrzymało trzecią pozycję, to wyraźnie wyhamowało. Sieć przeznaczyła na wydatki reklamowe ok. 14 mln zł mniej niż w poprzednim kwartale. Na podjęcie ofensywy reklamowej zdecydował się natomiast Carrefour. Na promocję przeznaczył około 14 mln zł, wskakując na piątą pozycję. W pierwszej dziesiątce ponownie pojawiło się również Netto (ok. 9,5 mln zł).
Kuszenie smakami
Analizując ostatnie kwartały 2014 r., Biedronka i Lidl prześcigały się w wydatkach na reklamy, wydając niebagatelne kwoty. Tym razem najdroższa reklama I kwartału 2015 nie należała jednak do żadnej z tych sieci handlowych. Gdy dwóch się biło, tam skorzystało … Intermarche. Sieć wydała na emisję spotu „Słynny szef kuchni odkrywa Polskę…” (emitowanego na szklanym ekranie ponad 1400 razy) niemal 6 mln zł. Słynny francuski kucharz i ambasador marki Michel Roth zaprasza Polaków do eksperymentów w kuchni. Spot promował nowy projekt Atelier Intermarche, w którym Roth odkrywa polskie produkty z półek sieci i łączy je z typowo francuskimi składnikami.
Biedronka stawiała w I kwartale 2015 r. m.in. na promocję smaków Portugalii. Poprzez reklamy przybliżała widzowi restauracje w Lizbonie, w których serwowane były dania związane m.in. z rybami lub owocami morza. Sieć Jeronimo Martins pocieszała również tych, którzy się tam wybrać nie mogą. W spotach usłyszeliśmy, że ten sam smak czeka na nas w sklepach, gdzie bez problemu można odnaleźć wszystkie produkty, których używają sami Portugalczycy. Emitując osiem tego rodzaju spotów, sieć wydała łącznie ponad 13,8 mln zł.
fot. mat. prasowe
Top 10 reklamodawców handlowych a popularność w mediach
Wielkanoc poczuliśmy w marcu
Jak wynika z danych Admonit, największe wydatki reklamowe większość sieci handlowych poniosła w marcu. Wielkanoc wypadła w tym roku na początku kwietnia i reklamodawcy przypominali o tym przez cały marzec. Najwięcej na emisję reklam w marcu wydały Lidl i Biedronka: odpowiednio ok. 46 i 27 mln zł. Najdroższą reklamę dotyczącą świąt wyemitował Carrefour (emisja kosztowała ok. 1,3 mln zł), w której podkreślał, że w sklepach tej sieci na święta „każdy znajdzie coś dla siebie”. Lidl zaś kusił książką kucharską Pawła Małeckiego „Cukiernia Lidla”, którą klienci mogli otrzymać w ramach akcji promocyjnej.
fot. mat. prasowe
Top 10 reklamodawców handlowych - podział na miesiące
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)