Kantory internetowe w opinii klientów
2015-06-13 00:50
Kantor internetowy © Halfpoint - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kantor internetowy: jak ocenić, czy jest bezpieczny?
Bez wątpienia kantory internetowe poprawiły jakość życia wielu konsumentów. Cenią je nie tylko turyści, którzy z ich pomocą zaopatrują się w potrzebną im na wyjazd walutę, ale i kredytobiorcy zadłużeni w obcych walutach, którzy dzięki nim mogą znacząco obniżyć wysokość rat. Zadowoleni są też importerzy i importerzy, którym kantory online pomagają sprawnie realizować transakcje z zagranicznymi partnerami.Z całą stanowczością można stwierdzić, że kantory internetowe to wygoda, oszczędność oraz bezpieczna alternatywa dla tradycyjnej wymiany walut.
Niemniej jednak powierzenie dużej ilości pieniędzy instytucji pozabankowej w wielu konsumentach budzi niepokój. Zanim zdecydują się oni na korzystanie z usług e-kantoru, dokładnie go sprawdzają. Ankieta przeprowadzona przez serwis Opineo w marcu 2015 na grupie 2,5 tysiąca użytkowników e-kantorów pokazuje, że 38% respondentów, sprawdzając wiarygodność e-kantoru, w pierwszej kolejności szuka o nim opinii. Co trzeci ankietowany przynajmniej raz zrezygnował z usług kantoru internetowego, gdy poznał negatywne opinie na jego temat.
Analiza opinii o e-kantorach
Jak się jednak okazuje, klienci częściej polecają innym użytkownikom kantor internetowy, niż odradzają. Tych negatywnych komentarzy konsumenckich jest znacznie mniej — na korzyść pozytywnych.
— Z analizy pół miliona opinii o kantorach internetowych wyłania się bardzo dobra ocena. Ponad 90% użytkowników Opineo oceniających e-kantory deklaruje, że poleciłoby ich usługi swoim znajomym. To bardzo dużo, zważywszy, że rekomendacja w świecie e-commerce jest jak wirtualna waluta, za którą można kupić pierwszą wizytę klienta — mówi Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.
Kantory internetowe nie tylko muszą zdobyć klienta, ale też go zatrzymać. Mają wszelkie predyspozycje do tego, by taką lojalność budować. Zadowolony użytkownik niechętnie zmienia wypróbowaną platformę wymiany walut, na której jest zarejestrowany, udostępnił swoje dane, zna jej pełną funkcjonalność oraz warunki współpracy. Dodatkowym wabikiem są oczywiście wszelkie programy lojalnościowe i zniżki, które jeszcze bardziej motywują klienta do powrotu.
Klienci nie tylko polecają kantory internetowe, ale też są skłonni wybaczyć im drobne przewinienia. Sporo, bo aż 60% klientów nigdy nie doświadczyło niedogodności ze strony e-kantoru, twierdząc, że kantory internetowe działają raczej sprawnie i fachowo. Jednocześnie 28% użytkowników przepytanych przez Opineo potwierdza, że niedogodności się zdarzają, ale w ramach rekompensaty oczekują oni od kantoru internetowego rabatu na kolejne usługi, co oznacza, że nie zrażają się do e-kantoru, tylko są gotowi mu wybaczyć i nadal korzystać z jego usług.
Plusy i minusy
Jak pokazują pozytywne opinie, klientów przyciąga wygoda, funkcjonalność, oszczędności, możliwość samodzielnego decydowania o swoich finansach itd. Kantory też bardzo dobrze radzą sobie z obsługą klienta.
Ponadto, wymiana wysokich kwot pieniędzy jest bezpieczniejsza niż wizyta w kantorze stacjonarnym (pod warunkiem, że wszystkie operacje elektroniczne odbywają się w szyfrowanych połączeniach), bo nie trzeba nosić przy sobie sporej ilości gotówki.
Wyraźnie chwalone są te kantory internetowe, które mają konta w wielu bankach i które nie pobierają dodatkowych opłat.
Wśród opinii zdarzają się też negatywne oceny. Dotyczą głównie wysokości kursów, które mogłyby być bardziej atrakcyjne lub które powinny być gwarantowane. Wadą wielu kantorów internetowych, według konsumentów, jest brak całodobowej obsługi — infolinia i obsługa kantoru odbywa się tylko w dni robocze (nie wszystkie kantory internetowe umożliwiają transakcje 24h). Do minusów klienci zaliczają też zbyt długie oczekiwanie na zaksięgowanie kwoty (czas realizacji transakcji jest indywidualnie przypisany do każdej wymiany, zależy on przede wszystkim od tego, w ramach jakiego banku jest ona przeprowadzana).
fot. mat. prasowe
Czego oczekujesz od kantoru w ramach rekompensaty za potknięcie?
W swoich opiniach konsumenci narzekają na problemy techniczne lub zwracają uwagę na złą konstrukcję samego serwisu (brak intuicyjności itp.). Doceniają jednak fakt, że w razie wątpliwości — w porę otrzymują od kantoru internetowego rzeczową informację, wskazówkę.
fot. mat. prasowe
Liczba opinii o kantorach wystawiona w latach 2010-2014
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (9)
-
MalgorzataVitk / 2016-01-04 23:15:57
Akurat ja trafiłam na bardzo dobry kantor, którego nie dotyczą "minusy" wspomniane w artykule. Amronet.pl jest dostępny przez całą dobę, a kursy nie są sztywno określone. Szybka wymiana dotyczy najlepszego aktualnie dostępnego kursu, ale można np. zaproponować własną stawkę albo zadzwonić do biura i wynegocjować błyskawiczne przewalutowanie taniej. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
-
Martama / 2018-05-19 21:54:04
Dobrze, że w Polsce ta forma przewalutowania się rozwija i zyskuje popularność, kantory internetowe są po prostu potrzebne. Korzystając z usług pluskantor.pl dostrzegam wiele zalet bezgotówkowej wymiany, jest szybka, jest tańsza. A konkurencja tylko motywuje kantory online do udoskonalania oferty. [ odpowiedz ] [ cytuj ]