eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaFanpage Trends V 2015 – co słychać na Facebooku?

Fanpage Trends V 2015 – co słychać na Facebooku?

2015-06-15 12:12

Fanpage Trends V 2015 – co słychać na Facebooku?

Co słychać na Facebooku? © nanomanpro - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Według najnowszego raportu Fanpage Trends, opublikowanego przez Sotrender, w maju na Facebooku królowały wybory prezydenckie. Bronisław Komorowski został najbardziej angażującą osobą w kategorii Ludzie, politycy opanowali też ranking interaktywności. Powody do świętowania miała marka elbląskiego piwa EB, które po powrocie na rynek w nieco ponad miesiąc zyskało 100 tys. fanów.

Przeczytaj także: Twitter, Facebook i YouTube II 2015

Wśród pięciu najbardziej interaktywnych postów miesiąca ani jeden nie jest związany z polityką. Znalazły się za to w nich trzy treści wideo i dwie grafiki, co świadczy o sile obrazu w mediach społecznościowych. W ubiegłym miesiącu analizowane profile opublikowały mniej treści niż w kwietniu, a strony komercyjne odpowiedziały na 27% postów użytkowników, co jest wynikiem o 3% gorszym w porównaniu do wcześniejszego miesiąca.

Ludzie na Facebooku


Wśród profili w kategorii Ludzie na Facebooku można zauważyć duże zmiany. Politycy zdominowali rankingi zaangażowania i interaktywności. Bronisław Komorowski i Robert Biedroń w rankingu zaangażowania awansowali odpowiednio o 32 oraz 48 miejsc. W tym samym zestawieniu o 45 pozycji wyżej niż przed miesiącem znalazł się prezydent elekt, Andrzej Duda. Ranking pod względem interaktywności wygląda dość podobnie, przy czym duży awans zaliczyli w nim Monika Olejnik i Wojciech Cejrowski. Wśród najpopularniejszych postów miesiąca w tej kategorii jedynie jeden nie był związany z wyborami prezydenckimi. To status Mateusza Grzesiaka, popularnego trenera osobowości.

Polityka i Partie


W kategorii Polityka i Partie na drugim miejscu zadebiutował profil Pawła Kukiza (nie jest to ten sam profil, co Prezydent Kukiz - oficjalny profil na czas kampanii prezydenckiej). Więcej fanów ma tylko Janusz Korwin-Mikke, którego profil w maju polubiło 40 tys. nowych użytkowników. Największym wzrostem liczby fanów może pochwalić się Andrzej Duda, którego stronę lubi 135% więcej osób niż w poprzednim miesiącu.

Czas na EB


Pod koniec kwietnia Grupa żywiec ogłosiła powrót marki EB – elbląskiego piwa, które zniknęło z rynku na początku XXI wieku. Profil EB zdobył 100 tys. fanów w niewiele ponad miesiąc i zadebiutował od razu w piętnastce największych piwnych profili. Profil Czas na EB, nawiązujący nazwą do sławnego hasła reklamowego piwa, znalazł się również w czołówce najbardziej angażujących i interaktywnych profili w swojej branży. Jednak żaden z wpisów EB nie znalazł się w piątce najpopularniejszych postów, wśród których widać silny związek piwa z piłką nożną – jak chociażby w przypadku postów Lecha Pils i Paulaner Polska.

Kluby piłkarskie


Na samym końcu sezonu Ekstraklasy warto przyjrzeć się działaniom klubów piłkarskich na Facebooku. Niekwestionowanym liderem pod względem wielkości profilu pozostaje strona Legii Warszawa, która wyprzedza Lecha Poznań i Wisłę Kraków. Wśród piętnastu najmocniejszych klubów na Facebooku trzy nie grają w najwyższej klasie rozrywkowej - Widzew Łódź, Arka Gdynia oraz Polonia Warszawa. Najskuteczniej swoich fanów/kibiców angażuje Lech Poznań, który w maju uzyskał prawie czterokrotnie wyższy wynik niż znajdująca się na drugim miejscu w rankingu Lechia Gdańsk.

Lech jest również liderem zestawienia interaktywności. Na pozostałych miejscach na podium plasują się Lechia i Jagiellonia Białystok. W porównaniu do kwietnia Legia spadła o siedem pozycji i uplasowała się na 9. miejscu w rankingu. Najpopularniejsze posty dotyczą przede wszystkim zwycięstw, choć znajdziemy tu wyjątek w postaci życzeń z okazji Dnia Matki złożonych przez stronę Pogoni Szczecin.

fot. mat. prasowe

Najbardziej angażujący ludzie - Facebook maj 2015 r.

W maju Bronisław Komorowski zaliczył awans o 32 miejsca i znalazł się na czele rankingu zaangażowania


fot. mat. prasowe

Najbardziej angażujący politycy - Facebook maj 2015 r.

Paweł Kukiz prowadzi w kategorii najbardziej angażujących polityków


fot. mat. prasowe

Najbardziej interaktywne strony - piwo

Duży sukces odnotowała marka EB - w niecały miesiąc jej profil zyskał 100 tys. fanów


fot. mat. prasowe

Najbardziej interaktywne posty - Kluby piłkarskie

Największą popularnością cieszyły się w maju posty dotyczące zwycięstw


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: