Fanpage Trends V 2015 – co słychać na Facebooku?
2015-06-15 12:12
Co słychać na Facebooku? © nanomanpro - Fotolia.com
Przeczytaj także: Twitter, Facebook i YouTube II 2015
Wśród pięciu najbardziej interaktywnych postów miesiąca ani jeden nie jest związany z polityką. Znalazły się za to w nich trzy treści wideo i dwie grafiki, co świadczy o sile obrazu w mediach społecznościowych. W ubiegłym miesiącu analizowane profile opublikowały mniej treści niż w kwietniu, a strony komercyjne odpowiedziały na 27% postów użytkowników, co jest wynikiem o 3% gorszym w porównaniu do wcześniejszego miesiąca.Ludzie na Facebooku
Wśród profili w kategorii Ludzie na Facebooku można zauważyć duże zmiany. Politycy zdominowali rankingi zaangażowania i interaktywności. Bronisław Komorowski i Robert Biedroń w rankingu zaangażowania awansowali odpowiednio o 32 oraz 48 miejsc. W tym samym zestawieniu o 45 pozycji wyżej niż przed miesiącem znalazł się prezydent elekt, Andrzej Duda. Ranking pod względem interaktywności wygląda dość podobnie, przy czym duży awans zaliczyli w nim Monika Olejnik i Wojciech Cejrowski. Wśród najpopularniejszych postów miesiąca w tej kategorii jedynie jeden nie był związany z wyborami prezydenckimi. To status Mateusza Grzesiaka, popularnego trenera osobowości.
Polityka i Partie
W kategorii Polityka i Partie na drugim miejscu zadebiutował profil Pawła Kukiza (nie jest to ten sam profil, co Prezydent Kukiz - oficjalny profil na czas kampanii prezydenckiej). Więcej fanów ma tylko Janusz Korwin-Mikke, którego profil w maju polubiło 40 tys. nowych użytkowników. Największym wzrostem liczby fanów może pochwalić się Andrzej Duda, którego stronę lubi 135% więcej osób niż w poprzednim miesiącu.
Czas na EB
Pod koniec kwietnia Grupa żywiec ogłosiła powrót marki EB – elbląskiego piwa, które zniknęło z rynku na początku XXI wieku. Profil EB zdobył 100 tys. fanów w niewiele ponad miesiąc i zadebiutował od razu w piętnastce największych piwnych profili. Profil Czas na EB, nawiązujący nazwą do sławnego hasła reklamowego piwa, znalazł się również w czołówce najbardziej angażujących i interaktywnych profili w swojej branży. Jednak żaden z wpisów EB nie znalazł się w piątce najpopularniejszych postów, wśród których widać silny związek piwa z piłką nożną – jak chociażby w przypadku postów Lecha Pils i Paulaner Polska.
Kluby piłkarskie
Na samym końcu sezonu Ekstraklasy warto przyjrzeć się działaniom klubów piłkarskich na Facebooku. Niekwestionowanym liderem pod względem wielkości profilu pozostaje strona Legii Warszawa, która wyprzedza Lecha Poznań i Wisłę Kraków. Wśród piętnastu najmocniejszych klubów na Facebooku trzy nie grają w najwyższej klasie rozrywkowej - Widzew Łódź, Arka Gdynia oraz Polonia Warszawa. Najskuteczniej swoich fanów/kibiców angażuje Lech Poznań, który w maju uzyskał prawie czterokrotnie wyższy wynik niż znajdująca się na drugim miejscu w rankingu Lechia Gdańsk.
Lech jest również liderem zestawienia interaktywności. Na pozostałych miejscach na podium plasują się Lechia i Jagiellonia Białystok. W porównaniu do kwietnia Legia spadła o siedem pozycji i uplasowała się na 9. miejscu w rankingu. Najpopularniejsze posty dotyczą przede wszystkim zwycięstw, choć znajdziemy tu wyjątek w postaci życzeń z okazji Dnia Matki złożonych przez stronę Pogoni Szczecin.
fot. mat. prasowe
Najbardziej angażujący ludzie - Facebook maj 2015 r.
fot. mat. prasowe
Najbardziej angażujący politycy - Facebook maj 2015 r.
fot. mat. prasowe
Najbardziej interaktywne strony - piwo
fot. mat. prasowe
Najbardziej interaktywne posty - Kluby piłkarskie
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)